Hi,
Ben een tijdje uit de PC-larij geweest en hoop nu weer eens een nieuw pceetje aan te schaffen.
Ben al aardig aan het struinen geweest, maar uit de categorie moederboard kom ik echt niet uit. De config zoals ik heb nu bij elkaar geraapt heb is als volgt :
- AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed) € 115,-
- Hitachi 120GB (Deskstar 7K250, 7200rpm, 8MB, SATA € 125,- (best getest)
- 512MB PC3200 DDR SDRAM (Kingston) € 92,-
- Artec 54x CDRom IDE € 17,- (noodzaak)
- Writer Artex 52x36x52 is al aanwezig
Mooist is (lijkt mij) een mobo met SATA ondersteuning. Maar moet ik dan persé een Asus hebben met twee netwerk interfaces?
Ik wil gewoon een snelle internet PC. Grafix is minder belangrijk en geluid ook. Wil niet aan de onderkant zitten qua hardware. lans zijn ook niet belangrijk, krijg een simpele usb modem. Gaat dus meer om snelheid.
Alvast bedankt voor de hulp !!
Gr unixnl
Ben een tijdje uit de PC-larij geweest en hoop nu weer eens een nieuw pceetje aan te schaffen.
Ben al aardig aan het struinen geweest, maar uit de categorie moederboard kom ik echt niet uit. De config zoals ik heb nu bij elkaar geraapt heb is als volgt :
- AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB, Boxed) € 115,-
- Hitachi 120GB (Deskstar 7K250, 7200rpm, 8MB, SATA € 125,- (best getest)
- 512MB PC3200 DDR SDRAM (Kingston) € 92,-
- Artec 54x CDRom IDE € 17,- (noodzaak)
- Writer Artex 52x36x52 is al aanwezig
Mooist is (lijkt mij) een mobo met SATA ondersteuning. Maar moet ik dan persé een Asus hebben met twee netwerk interfaces?
Ik wil gewoon een snelle internet PC. Grafix is minder belangrijk en geluid ook. Wil niet aan de onderkant zitten qua hardware. lans zijn ook niet belangrijk, krijg een simpele usb modem. Gaat dus meer om snelheid.
Alvast bedankt voor de hulp !!
Gr unixnl