Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ruis in telefoon tijdens internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 17:28

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik heb van het weekend bij een kennis adsl van wanadoo geinstalleerd omdat hij er zelf niets van snapte, maar ik had het ook nog nooit gedaan. In de handleiding stond van alles over ISRA punten en weet ik nog meer. Nu heb ik het (volgens mij) op een logische manier opgelost en het werkt!!! ADSL loopt als een trein en de telefoon doet het ook nog......1 probleempje. Als je belt/gebeld wordt als de pc op internet zit, dan hoor je een ruis in de verbinding. Iemand een idee waar dit aan ligt?

All is fair in God of War

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Heb je de splitter wel gebruikt? En geen telefoons voor de splitter aangesloten?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
O jah, hier nog even een situatie schets Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~waztone/Misc/verbinding.gif
Uitleg:
  • 1 = Hier komt de telefoonlijn het huis binnen
  • 2 = Dit is de wandcontactdoos beneden
  • 3 = Dit is de telefoon beneden
  • 4 = Dit is de wandcontactdoos boven
  • 5 = Dit is de telefoon
  • 6 = Dit is de meegeleverde splitter
  • 7 = Dit is de USB ADSL Modem
  • 8 = Dit is de computer
De telefoonlijn is dus doorgetrokken naar boven, waar eventueel een telefoon kan worden aangesloten (die zit er nu niet). De splitter zit aangesloten met een kabel die bovenin de wandcontactdoos wordt gestoken (line), dan kan er dus een kabel naar een telefoon lopen (phone) en een kabel naar de modem (dsl). Deze kabel loopt dan ook netjes naar de modem, en de modem zit op de pc aangesloten. Alles werkt op de ruis na.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 14:47

DkF

De gebruiksaanwijzing is zeker niet goed gelezen voordat het geheel werd aangelegd? 8)7

Precies wat Wallie als zegt: de splitter moet voor alle telefoons aangesloten worden...

Ik dacht dat dit toch ondertussen algemeen bekend was... :?
En het staat zowiezo in allerlei FAQs natuurlijk ;)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06
Het lijkt mij dat de telefoon beneden daar niet hoort, alle telefoons moeten volgens mij na de splitter komen.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 17:46

Pimmuz

Roar

Ehm er mag nix voor de spliter zitten helaas :/
Het kan als volgt teminste het begin dan

1
6

daarna mag je zelf weten hoe het zit als kabeltje van de splitter naar de modem toe maar ook niet altelang is en als je hem verlengt boven de 10m cross nemen dan

[ Voor 11% gewijzigd door Pimmuz op 25-11-2003 10:19 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Je splitter moet tussen het punt waar je telefoonlijn (1) binnenkomt, achter je ISRA-doosje of lasdop en voor je eerste wandcontactdoos (2) worden gemonteerd. Dus tussen 1 en 2 ipv achter je tweede wandcontactdoos (4).

• waztone

waztone

de enige echte

Topicstarter
Dat zeg ik ook, ik had die ook nog nooit gedaan, en ik weinig zin om in iemand meterkast te gaan zoeken naar een ISRA(?) punt en die openslopen (mag dat trouwens wel?) en dan gaan kutten met zijn telefoon verbinding. Maar ik zal dit in ieder geval proberen....Bedankt voor de snelle reacties.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06
waztone schreef op 25 november 2003 @ 10:21:
Dat zeg ik ook, ik had die ook nog nooit gedaan, en ik weinig zin om in iemand meterkast te gaan zoeken naar een ISRA(?) punt en die openslopen (mag dat trouwens wel?) en dan gaan kutten met zijn telefoon verbinding. Maar ik zal dit in ieder geval proberen....Bedankt voor de snelle reacties.
Op zich lijkt mij dat ook niet nodig. Je kunt de splitter ook gewoon op de eerste wandcontactdoos aansluiten en dan vanaf de splitter de telefoons.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
kwiebus schreef op 25 november 2003 @ 10:23:
[...]

Op zich lijkt mij dat ook niet nodig. Je kunt de splitter ook gewoon op de eerste wandcontactdoos aansluiten en dan vanaf de splitter de telefoons.
Hmm, dat gaat alleen als hij de overige 2 adertjes van de kabel naar boven gebruikt. Of hij moet een kabeltje extra trekken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

DkF schreef op 25 november 2003 @ 10:18:
Precies wat Wallie als zegt: de splitter moet voor alle telefoons aangesloten worden...
Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

Lees de handleiding nog maar een keer goed, ISRA = 't punt waar de telefoonlijn binnenkomt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-11 13:51

Beaves

Usque ad Finem

waztone schreef op 25 november 2003 @ 10:21:
Je mag zelf gewoon je ISRA punt aanpassen, ik heb dat bij een kennis ook gedaan. Die had nog een oude versie waar de draden zonder connector, dus direct, het ISRA punt ingingen.

Als je dan een splitter wilt gebruiken moet je dus wel het ISRA punt open maken wil je er connectoren aan maken (die als het goed is worden meegeleverd met de doe-het-zelf kit). Die connectoren zitten er zo aan en die doe je vervolgens weer in de splitter.

Daarna heb je geen last meer van ruis op de lijn.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

...of je leest gewoon de handleiding. De splitter moet voor alle telefoons. Period.

Zie ook nog even:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.