Hoi iedereen.
Ik zou graag van jullie jullie ervaringen met dit product horen (stabiliteit etc.).
Ik gebruik momenteel een 430 watt psu. Deze psu moet momenteel de volgende lijst van hardware aansturen (deze lijst niet om op te scheppen, maar alleen zodat jullie een idee krijgen wat een voeding te verwerken krijgt in mijn systeem):
1 x AMD Athlon XP 2600+ (333)
1 x Primary master hdd 120 gb 7200 rpm
1 x Primary slave dvd/cdrw combodrive
1 x Secondary master hdd 160 gb 7200 rpm
1 x Secondary slave dvd +- rw
1 x Raid array bestaande uit 2 x 80 gb hdd's 7200 rpm beide (160 gb)
1 x Raid array bestaande uit 2 x 60 gb hdd's 7200 rpm beide (120 gb)
(de raid array is geconfigureerd in jbod omdat dit op dit moment voordeliger in de gb's uitkwam, dus liever hier geen mening over als het kan)
1 x Soundcard Creative SB Audigy
1 x Ati Radeon 9800 Pro
1 x aangesloten ubs scanner hp
1 x aangesloten printer usb
1 x aangesloten usb 2.0 hub met daarop: 1. logitech usb headset, 2. logitech usb webcam, 3. fujifilm digitale camera, 4. usb hdd 120 gb 7200 rpm.
1 x intern aangesloten 6-in-1 usb cardreader
Het gebruikte moederbord is een Abit AT7 Max 2
Geheugen 1,5 gb pc 2700 ( 3 x 512 mb)
Soms hoor ik bij het aanzetten van de pc de hdd's in de raidconfiguratie kleine pieptoontjes maken (ikzelf heb het idee dat dit toch ligt aan het feit dat er niet genoeg stroom geleverd wordt, want onder windows heb ik wel eens dat het vrij lang duurt voordat ik de inhoud van een partitie op die jbod array kan benaderen).
Kortom: is het raadzaam voor mij om over te stappen op een zwaardere voeding, bijvoorbeeld dus die Q-Tec Dual Fan 550 Watt Gold ('k heb niet echt zin om meer dan €100 uit te geven voor een voeding en deze Q-Tec zal me dan €50 gaan kosten.
Alvast bedankt voor jullie reacties/meningen.
Ik zou graag van jullie jullie ervaringen met dit product horen (stabiliteit etc.).
Ik gebruik momenteel een 430 watt psu. Deze psu moet momenteel de volgende lijst van hardware aansturen (deze lijst niet om op te scheppen, maar alleen zodat jullie een idee krijgen wat een voeding te verwerken krijgt in mijn systeem):
1 x AMD Athlon XP 2600+ (333)
1 x Primary master hdd 120 gb 7200 rpm
1 x Primary slave dvd/cdrw combodrive
1 x Secondary master hdd 160 gb 7200 rpm
1 x Secondary slave dvd +- rw
1 x Raid array bestaande uit 2 x 80 gb hdd's 7200 rpm beide (160 gb)
1 x Raid array bestaande uit 2 x 60 gb hdd's 7200 rpm beide (120 gb)
(de raid array is geconfigureerd in jbod omdat dit op dit moment voordeliger in de gb's uitkwam, dus liever hier geen mening over als het kan)
1 x Soundcard Creative SB Audigy
1 x Ati Radeon 9800 Pro
1 x aangesloten ubs scanner hp
1 x aangesloten printer usb
1 x aangesloten usb 2.0 hub met daarop: 1. logitech usb headset, 2. logitech usb webcam, 3. fujifilm digitale camera, 4. usb hdd 120 gb 7200 rpm.
1 x intern aangesloten 6-in-1 usb cardreader
Het gebruikte moederbord is een Abit AT7 Max 2
Geheugen 1,5 gb pc 2700 ( 3 x 512 mb)
Soms hoor ik bij het aanzetten van de pc de hdd's in de raidconfiguratie kleine pieptoontjes maken (ikzelf heb het idee dat dit toch ligt aan het feit dat er niet genoeg stroom geleverd wordt, want onder windows heb ik wel eens dat het vrij lang duurt voordat ik de inhoud van een partitie op die jbod array kan benaderen).
Kortom: is het raadzaam voor mij om over te stappen op een zwaardere voeding, bijvoorbeeld dus die Q-Tec Dual Fan 550 Watt Gold ('k heb niet echt zin om meer dan €100 uit te geven voor een voeding en deze Q-Tec zal me dan €50 gaan kosten.
Alvast bedankt voor jullie reacties/meningen.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]