Q-Tec Voeding Dual Fan 550 Watt Gold

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi iedereen.

Ik zou graag van jullie jullie ervaringen met dit product horen (stabiliteit etc.).
Ik gebruik momenteel een 430 watt psu. Deze psu moet momenteel de volgende lijst van hardware aansturen (deze lijst niet om op te scheppen, maar alleen zodat jullie een idee krijgen wat een voeding te verwerken krijgt in mijn systeem):

1 x AMD Athlon XP 2600+ (333)
1 x Primary master hdd 120 gb 7200 rpm
1 x Primary slave dvd/cdrw combodrive
1 x Secondary master hdd 160 gb 7200 rpm
1 x Secondary slave dvd +- rw
1 x Raid array bestaande uit 2 x 80 gb hdd's 7200 rpm beide (160 gb)
1 x Raid array bestaande uit 2 x 60 gb hdd's 7200 rpm beide (120 gb)
(de raid array is geconfigureerd in jbod omdat dit op dit moment voordeliger in de gb's uitkwam, dus liever hier geen mening over als het kan)
1 x Soundcard Creative SB Audigy
1 x Ati Radeon 9800 Pro
1 x aangesloten ubs scanner hp
1 x aangesloten printer usb
1 x aangesloten usb 2.0 hub met daarop: 1. logitech usb headset, 2. logitech usb webcam, 3. fujifilm digitale camera, 4. usb hdd 120 gb 7200 rpm.
1 x intern aangesloten 6-in-1 usb cardreader
Het gebruikte moederbord is een Abit AT7 Max 2
Geheugen 1,5 gb pc 2700 ( 3 x 512 mb)

Soms hoor ik bij het aanzetten van de pc de hdd's in de raidconfiguratie kleine pieptoontjes maken (ikzelf heb het idee dat dit toch ligt aan het feit dat er niet genoeg stroom geleverd wordt, want onder windows heb ik wel eens dat het vrij lang duurt voordat ik de inhoud van een partitie op die jbod array kan benaderen).
Kortom: is het raadzaam voor mij om over te stappen op een zwaardere voeding, bijvoorbeeld dus die Q-Tec Dual Fan 550 Watt Gold ('k heb niet echt zin om meer dan €100 uit te geven voor een voeding en deze Q-Tec zal me dan €50 gaan kosten.

Alvast bedankt voor jullie reacties/meningen.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

De piepjes die je beschrijft heb ik ook sinds een maandje ofzo. (ik verdenk de IDE-SW drivers van de 3.13nForce drivers.)
Gisteren koste die gein me m'n windows installatie :r
Een vastloper, waardoor ik moest resetten en tijdens de volgende boot kwam chkdsk wel ff m'n schijf verzieken.

Maargoed, ik heb de zelfde voeding en heb daar nog geen duidelijke "nukken" van gezien.
Toch ga ik deze vervangen voor een Antec, omdat ik deze qtec nou al een dikke 1 1/2 jaar flink op z'n staart trap en ik er (voor mezelf) vanuit ga dat je goedkope onderdelen voor low-budget perioden best kan gebruiken, maar wel moet vervangen als je wat ruimer bij kas zit.

Verder is het misschien handig om in dit topic nog wat verder te zoeken of daan je vraag te plaatsen.

Ohja, misschien is het ook handig om je MoBo te vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door _Droopy op 25-11-2003 10:14 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:14

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op zich zou het wel moeten kunnen met zo'n voeding denk ik,
zelf heb ik er ook eentje in mn server hangen,

- amd thunderbird 1400
- 1gb ram
- scsi schijven, 4,5 gb 10.000 rpm, 9,5 gb 7200 rpm, 3 x 1 gb 4500 rpm , 2 gb 4500 rpm
- ide schijven, 3 x 80 gb 7200 rpm , 120 gb 7200 rpm , alle 8 mb cashe
- 2 netwerk kaarten
- 2 scsi controlers
- 9 8x8 cm fans om te koelen
- 10 hdd koelers, van die blauwe spire dingen met 2 fannetjes der in
- usb zooi, 2 usb hubs en 4 webcams die uit de pc gevoed worden

enkeld mn ups begint te bokken als ie opstart :) , dan trekt ie 450 watt piek, gemeten met een fluke multimeter. maar dat is aan de 230 kant.

[ Voor 6% gewijzigd door MidiMaze op 25-11-2003 12:24 . Reden: dingen vergeten ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:27

t!mP

is inflatie gevoelig

Persoonlijk ben ik niet zo te spreken over mijn vorige voeding ( een q tec dus ), ik vond de 12V lijn erg slecht (11,30), hij was onstabiel en tja erg stil was die ook niet.
En na een dik half jaar is die geploft... ook nog (mooie brandvlekken :)).

Ik heb nu een Antec true power 480 en die bevalt me tot nu toe nog erg goed, wel stabiel, goede lijnen en stil :) Het mag ook wel voor die 100E + maar ach tis een zeer belangrijk aspect in de pc, dus ik zou er niet op gaan bezuinigen.
Als je al zo'n duur systeem hebt zou ik die 50 E niet saven voor zo'n voeding, maar dat is mijn mening :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

momania

iPhone 30! Bam!

('k heb niet echt zin om meer dan €100 uit te geven voor een voeding en deze Q-Tec zal me dan €50 gaan kosten.
8)7

Is hetzelfde als: ik koop een ferrari, maar ik duw er een 1.4 liter 4 cilinder in want ik heb geen zin om veel geld aan m'n auto uit te geven...

Koop dus gewoon een knappe voeding en kijk met zo'n lijst dus naar de specs van de voeding en niet naar de prijs.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50
foutje bedankt 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door The_Greater op 25-11-2003 12:28 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is echt een enorm topic over ervaringen met qtec voedingen.
Kort samengevat: het is geen echte 550 watt... piekvermogen is 550 watt.
Geloof dat i vergelijkbaar was met een normale 420 watt voeding.

Ervaringen verschillen erg. Doorgaans wel ok, maar voor zoiets waarbij je echt volledige vermoge gebruikt zou ik toch andere voeding nemen.
Heb er zelf ook 1 liggen... maar alleen gekocht omdat i goedkoop was en het vermogen mij verder niet veel uitmaakt.

Maar gebruik de search gewoon.
[rml][ oc] 550Watt PSU voor 59 Euro ???[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Maat van mij heeft een Q-Tec 550W met een Asus A7A plank (PSU killer >:)) En die begaf het toch echt, met daarvoor veel stabiliteitsproblemen. Ik heb dezelfde plank met een Enermax 300W en die loopt nu rete stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom: we kunnen dit topic wel laten uitgroeien tot hij net zo groot is als het andere Q-tec topic, maar dat is niet echt nuttig.

Als je het stroomverbruik weet kun je deze eenvoudig zelf uitrekenen met de formule P=U*I, oftwel: vermogen = spanning * stroom
Zie hieronder een lijstje met verschillende spanningen in een computer, met voorbeelden van devices en hun stroomverbruik:
Current Consumption (Estimates)
+3.3V+5V+12VDevice
3 A2 A0.3 AMotherboard w/ onboard devices
0.25 AHigh Performance fans (including power supply fans)
2 A Memory (128MB DDR)
3 A VGA (no high-end, without external power connector)
0.5 A0.5 A PCI Sound
0.4 A0.4 A PCI Network Card
0.8 A2 AHigh performance hard drive
1.2 A0.8 ACD-RW
1.2 A1.1 ADVD
0.8 A Floppy
0.5 A USB devices
0.25 A Keyboard
0.25 A Mouse
0.5 A PCI Modem
1.6 A FireWire
Bron: http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/

Andere handige links:Processoren
http://users.erols.com/chare/elec.htm

Als je nu een 430W voeding hebt (en die 430W staat echt voor de max en niet voor piekvermogen) denk ik niet dat je veel opschiet met de Qtec 550W (piek) van 420W max. - maar dat kun je ook allemaal vinden in bovenstaande naslag - ook dat het vermogen niet alleszeggend is en je naar de stroom per spanningslijn moet kijken.

Voor de rest kun je eventueel hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 2 een post plaatsen na de openingsstart gelezen te hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.