Ik heb een file met in 1 kolom allemaal e-mail adressen in de vorm van een hyperlink. Nu kan ik een afzonderlijk adres wel ontdoen van deze hyperlink. Maar hoe kan ik de hele kolom ervan verlossen. Het is immers enorm storend dat ie steeds outlook opstart als ik weer eens een cel raak!
Je kan een macro aanmaken die alle hyperlinks verwijderd 
Of wanneer je alle links in één keer wilt verwijderen:
code:
1
2
3
| Sub RemoveHyperlinks() ActiveSheet.Hyperlinks.Delete End Sub |
Of wanneer je alle links in één keer wilt verwijderen:
code:
1
2
3
4
5
6
| Sub RemoveAllHyperLinks() Dim mySht As Worksheet, myHyper As Hyperlink For Each mySht In Worksheets mySht.Cells.Hyperlinks.Delete Next mySht End Sub |
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Markeer een andere lege kolom door boven in te klikken, druk de Format Painter (het kwastje) en klik dan boven aan de kolom met hyperlinks zodat die gemarkeerd wordt met de Format Painter. 
Je kolom met hyperlinks krijgt dan de formattering van de lege kolom.
Je kolom met hyperlinks krijgt dan de formattering van de lege kolom.
Helaas blijven je hyperlinks dan wel bestaan
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Als je op F1 had gedrukt had je geweten dat je op ALT+F11 moet drukken om in de Visual Basic editor te komen, waar je vervolgens de macro kan aanmaken. Fijn dat je zelf ook meedenktVerwijderd schreef op 25 november 2003 @ 10:27:
Hoe kan ik een makro maken dan...
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Ik heb in de Help functie gezocht naar Makro, maar kon het niet vinden. Ik denk dus wel degelijk mee! Maar ben niet zo handig met excel.
Toch bedankt
Toch bedankt
Stik, mijn Format Painter truc verwijdert inderdaad niet de collectie met hyperlinks.
Maar net geprobeerd deze doet het wel:
Markeer de kolom met hyperlinks, en druk delete, de hyperlinks zijn dan weg.
Een enkele hyperlink kun je verwijderen met Rechtermuisknop, Delete Hyperlink
Maar net geprobeerd deze doet het wel:
Markeer de kolom met hyperlinks, en druk delete, de hyperlinks zijn dan weg.
Een enkele hyperlink kun je verwijderen met Rechtermuisknop, Delete Hyperlink
Maar dan zijn toch niet alleen de hyperlinks weg, maar ook de inhoud?
sorry voor het steeds negatief reageren hoor, nofi
sorry voor het steeds negatief reageren hoor, nofi
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Makro is een groothandel. Je moet ook zoeken op macroVerwijderd schreef op 25 november 2003 @ 10:53:
Ik heb in de Help functie gezocht naar Makro, maar kon het niet vinden. Ik denk dus wel degelijk mee! Maar ben niet zo handig met excel.
Toch bedankt
edit:
't is al gelukt, zag ik....
[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 25-11-2003 15:10 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Pagina: 1