[PDF] lettertype in PDF ?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 23:20
Een kameraad van me kwam gisteren met de volgende vraag aan : hij heeft een PDF document waar hij graag een aanpassing aan wil doen, maar het lettertype is niet gekend in zijn windows en hij vindt het ook niet, dus exporteren naar Word is geen mogelijkheid want dan klaagt deze dat hij het lettertype niet kan vinden.
Hier op het werk heb ik Acrobat Professional maar ook daar kan ik niets mee forceren. Mijn vraag is nu bestaat er nog zoiets als Acrobat Writer (ik vind het in ieder geval niet op de website) en zo ja, kan je daarin zonder het lettertype te hebben dat bestand aanpassen? Zit dat lettertype in de PDF ofzo? Of is het totaal onmogelijk een PDF aan te passen als je het lettertype niet hebt?

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Als je een PDF file maakt dan heb je toch de mogelijkheid om o.a. de font's mee te saven? Tenminste dat heb ik onze DTP'er wel eens zien doen...

Hij deed dat volgens mij met de Distiller van Adobe dacht ik.

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Volgens mij kan je ze gewoon bewerken met adobe acrobat (niet de reader dus)
En meestal zitten de gebruikte fonts embedded in de pdf. Dan moet kunnen lijkt mij.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Gremen schreef op 25 november 2003 @ 09:35:
Volgens mij kan je ze gewoon bewerken met adobe acrobat (niet de reader dus)
En meestal zitten de gebruikte fonts embedded in de pdf. Dan moet kunnen lijkt mij.
inderdaad, en anders zijn er legio pdf2doc convertoren op internet te vinden...

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

bewerken kan alleen met letters die zijn ingesloten, dus als alleen de letters a,b,c zijn gebruikt zal acrobat er nooit d,e,f van kunnen brouwen.
Als je het lettertype niet kan vinden kun je met de OCR scan (die in Acrobat 6.0 zit) het lettertype achterhalen, ws. ook wel in de documentsettings.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!