Toon posts:

2 Nic's (zelfde mark) laden in linux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag 2 nic's met het zelfde merk een 3com 3c905c willen gaan gebruiken op me linux comp. Moet ik daarvoor 2x een modprobe doen? En gaat dit werken?

thx,

Maikel

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Zodra je die module inlaadt zal ie ze gewoon herkennen en eth0/1 toewijzen op de volgorde waarin ze gedetecteerd worden.

Verwijderd

Je modprobe zal allebei de kaarten in 1 keer vinden.
(Gebruik lsmod om te kijken of dit ook gebeurt)

Je vraag is waarschijnlijk: "welke NIC hoort bij welke ethX fysiek gezien" nietwaar?
Dus waar moet het stekkertje in. Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 486 router in zat met 2 dezelfde kaartjes. Mijn ervaring is is dat de kaart met de laagste IRQ (meestal fysiek het 'hoogst' in de pc') eth0 krijgt toegewezen. De daaropvolgende IRQ's krijgen daaropvolgende ethX's toegewezen. Kijk in de handleiding van je moederbord bij welke sleuf welk IRQ krijgt (of in je BIOS). Daarnaast kan je met 'ifconfig eth0 up 192.168.2.1' bekijken welk IRQ welke kaart krijgt.

Hope this helps.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-02 16:08

woutur

Klauwtjes uit!

En daarna meteen een sticker erop plakken met IP en ethx ;)
Da's wat ik heb gedaan, beetje nerdy, maar tijdens het opzetten van het netwerk veel plezier van gehad.

Als het eenmaal loopt heb je er geen omzien meer naar ;)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.