Toon posts:

IBM 300pl crashed zelfs met dos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stel IBM 300pl machines gekocht (PII350,64MB,3.2GB). Er staat W98 preloaded op maar daar zijn wat vreemde problemen mee: de muis gaat spontaan alle kanten op en klikt vanzelf.

Zelfs als ik de machines met een bootflop van W98SE opstart kan ik er niets mee. Zodra ik "format" intiep hangen ze. Geen enkele reactie. Ik kan niet eens meer c: er achter zetten. Hij doet het ook bij andere commando's. Ik heb zelf het idee dat het gebeurd zodra je een bepaald aantal karakters hebt gebruikt.

Ze hebben alle 6 hetzelfde probleem, dus de hardware lijkt me uitgesloten.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit lijkt toch echt op hardware problemen. Het licht 'm niet aan de software, zeg je zelf, dus dan aan de hardware. Geheugen rot? Contactje stoffig?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien eens proberen om de CMOS leeg te krijgen. Te snelle geheugen settings kunnen ook een hoop ellende veroorzaken.
Ook verkeerd extra geheugen (edo gebruiken ipv sdram oid) geeft een hoop ellende.

Maar misschien zijn ze allemaal om dezelfde reden weggedaan. Ik neem aan dat het zo maar een partijtje was. Check eens met google op het probleem wat je omschrijft.
Als het een algemeen defect is dan zijn er vast wel meer mensen met dezelfde symptomen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de hulp, het probleem is inmiddels ondekt: de toetsenborden van HP waren op de een of andere manier niet helemaal compatibel met de IBM's (??). We hebben er andere op geprobeerd en alles werkte weer. Daar zou ik zelf nooit aan gedacht hebben....maar goed.