[JNI] Unrecoverable Stack Overflow

Pagina: 1
Acties:

• jopie1983
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik roep met behulpt van JNI vanuit een Javaprogje een C++library aan die ik zelf gemaakt hebt. Om een of andere reden crasht het programma om voor mij onverklaarbara reden. Ik heb zelf nog geen patroon in de crashes kunnen herkennen. Soms crasht het programma bij het aanroepen van de method, soms pas na enkele keren van het aanroepen van de method. Steeds met dezelfde foutmelding:
Unrecoverable Stack Overflow: addr=4287b7fc, ee=852ddbc, er=be9c7ae0
JVMDG217: Dump Handler is Processing a Signal - Please Wait.
JVMDG303: JVM Requesting Java core file
JVMDG304: Java core file written to /home/jo/Project 3.1/javacore.20031125.021024.5140.txt
JVMDG215: Dump Handler has Processed Exception Signal 11.
Ik gebruik de IBM JVM 1.41 op red hat 9.0, maar hij geeft hetzelfde probleem bij de IBM JVM 1.4 op red hat 7.0. Hij creeert ook een dumpfile, maar daar geraak ik helemaal geen wijs uit.

Verwijderd

Wat zet je allemaal op de stack?
Als je een aantal (grote) array's erop plaatst kan het makkelijk zijn dat de stack inderdaad overflowt. Meestal is de standaard stack ruimte (ongeveer 1MB?) voldoende. Als het niet de hoeveelheid op de stack is kan het ook nog zijn dat de library verkeerd wordt aangeroepen, er zijn namelijk verschillende afspraken over wie de stackruimte voor de parameters opruimt, de procedure of degene die de procedure aanroept; al dan niet met registerpassing. Kijk even of je daar wat over kan vinden.