Toon posts:

[Club3D FX5200] SoF2 doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Club3D Geforce FX5200 128mb kaartje gekocht, in mijn systeem (XP 2500+, ASRock K7S8X, 512mb 400mhz ddr, 8x AGP) gestopt, en vervolgens Colin McRae 3 en Max Payne 2 gaan spelen. Dit ging allemaal prima. Toen was SoF2 aan de beurt. Dat ging iets minder... toen ik in het hoofdmenu zat zag ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://rotzooi.lakwijk.com/sof2fx5200.jpg

Het gekke is dat het dingetje wel een loopbeweging maakt (blijkbaar wordt dus het model verkeerd ingeladen ofzoiets), en wat al helemaal vreemd is is dat ingame niets mis is, en dat als ik ingame ben geweest en terug ga naar het hoofdmenu het er gewoon goed uitziet. Het gebeurt dus alleen als ik SoF2 opstart en nog niet ingame ben geweest.

Via verschillende searches (hier, google) heb ik niemand kunnen vinden met hetzelfde probleem... Is mn kaart brak? Drivers brak? Iets anders?
Alvast bedankt :>

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

uhm, als ik dat zo zie en hoor, dan is er verder toch niets aan de hand? je kan gewoon alles kiezen, en ingame (en daar gaat het natuurlijk vooral om) loopt alles goed. Dus gewoon laten, of misschien even het spel opnieuw installen en nieuwste drivers even downen

En zo is het!

Verwijderd

Topicstarter
Aseslno schreef op 25 november 2003 @ 02:25:
uhm, als ik dat zo zie en hoor, dan is er verder toch niets aan de hand? je kan gewoon alles kiezen, en ingame (en daar gaat het natuurlijk vooral om) loopt alles goed. Dus gewoon laten, of misschien even het spel opnieuw installen en nieuwste drivers even downen
Dat is wel zo, maar als het in SoF2 in het hoofdmenu fout gaat is de kans natuurlijk reëel dat het in een ander spel (met misschien dezelfde engine, maar dat hoeft niet) volledig fout gaat.

-edit-
Ik herinner me nog wel dat ik dit eerder heb gehad bij een kaart die best ver overgeclockt was, maar dat was dan ook in alle spellen altijd zo. Weer terugclocken naar de fabriekssnelheid loste toen het probleem op.

-edit2-
Deze FX5200 is niet overgelockt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 02:31 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 02:28:
[...]

Dat is wel zo, maar als het in SoF2 in het hoofdmenu fout gaat is de kans natuurlijk reëel dat het in een ander spel (met misschien dezelfde engine, maar dat hoeft niet) volledig fout gaat.

-edit-
Ik herinner me nog wel dat ik dit eerder heb gehad bij een kaart die best ver overgeclockt was, maar dat was dan ook in alle spellen altijd zo. Weer terugclocken naar de fabriekssnelheid loste toen het probleem op.
Al eens over nagedacht dat het misschien een bug in het betreffende spel is en dat het helemaal niks te maken heeft met je setup?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

niet gevonden zei je :X, hier en daar heb ik gepost de afgelopen dagen dat ik problemen had met sof2 (GF2 GTS) en me makker ook (radeon 9700 pro). wij hebben het beiden opgelost met een patch van 1.00 naar 1.03 gold edition

om in tweakerstaal te zeggen: loopt nou als een tiet :D

offtopic:
verslavend spelletje he... ik ben net gestopt met spelen en ga zo slapen

ow ja..... wie die patch wilt ---> http://www.3dgamers.com/d...ne2/sof2goldfull.exe.html

:Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 04:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 03:52:
niet gevonden zei je :X, hier en daar heb ik gepost de afgelopen dagen dat ik problemen had met sof2 (GF2 GTS) en me makker ook (radeon 9700 pro). wij hebben het beiden opgelost met een patch van 1.00 naar 1.03 gold edition

om in tweakerstaal te zeggen: loopt nou als een tiet :D

offtopic:
verslavend spelletje he... ik ben net gestopt met spelen en ga zo slapen

ow ja..... wie die patch wilt ---> http://www.3dgamers.com/d...ne2/sof2goldfull.exe.html

:Y)
Kijk es op mn screenshot... "GOLD EDITION" staat er, das dus al 1.03 :X

En ja, het zou natuurlijk gewoon een bug kunnen zijn, maar omdat ik er nog nooit van gehoord had dat dit gebeurde dacht ik dat het dat niet was...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 07:36 ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
die geforce fx zuigt :r ik heb hem zelf ook in m'n andere bak echt je gaat er zo van kijken :| das de domste koop die ik ooit heb gedaan 8)7
k kon nog beter een geforce 4 kopen die 64 bit interface van club 3d is echt :r
ik vind het wel knap dat je er max payne 2 op kan spelen dat gaat bij mijn duronetje nog eens niet vloeiend :'(

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

|:(

dan maar de onofficiele patch 1.04 ?

of nee wacht ik zeg nix meer :X

Verwijderd

Topicstarter
Dark Master schreef op 25 november 2003 @ 07:43:
die geforce fx zuigt :r ik heb hem zelf ook in m'n andere bak echt je gaat er zo van kijken :| das de domste koop die ik ooit heb gedaan 8)7
k kon nog beter een geforce 4 kopen die 64 bit interface van club 3d is echt :r
ik vind het wel knap dat je er max payne 2 op kan spelen dat gaat bij mijn duronetje nog eens niet vloeiend :'(
Dan doe je toch iets fout... alles op high @ 1024x768 en het loopt als een tiet

Verwijderd

Wat je ook eens zou kunnen proberen is de kaart onderklokken. Dit is typisch een probleem wat bij te ver overklokken ook gebeurt (zoals je zelf al zei).

• Aseslno

Aseslno

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 14:17:
Wat je ook eens zou kunnen proberen is de kaart onderklokken. Dit is typisch een probleem wat bij te ver overklokken ook gebeurt (zoals je zelf al zei).
Ja maar dat zou natuurlijk weer nergens op slaan, alhoewel.. het zou wel laten zien dat je kaart brak is, want hij draait dan niet zo als (zo snel als) het hoort. Maar ik denk niet dat dit een overklok probleem is. Gewoon een klein foutje, als alle andere spellen, als max payne het doen dan zou ik zeggen dat het wel goed zit!

En zo is het!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, voor de mensen die hier later nog komen en hetzelfde probleem hebben:

Ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door - hou je vast - de kaart van 250/266 op te clocken naar 300/450 :|

Verwijderd

op te clocken? over of onder te klokken bedoel je? standaard nieuw uit de doos is de instelling 250/266 en je overklokte het naar 400/450? das wel zwaar overklokken dan..... hoe warm wordt ie?

bij mijn kaartje GF2 GTS is het standaard 333/200 en speelt hij sof2 goed. het stomme is wel dat ie best heet (47 tot 55 graden) wordt aan de bovenkant als ik de koelelement beetpak is het lauw maar raak ik de plek aan op de bovenkant van waar de koelelement zit dan is echt heet. ik heb de element losgehaald en schoongemaakt met alchohol en nieuw koelpasta op gedaan maar dat lijkt weinig te helpen. sinds ik P4 heb is alles veel warmer dan ik gewend bent ( oa HDD + geluidskaart enz) ik verwijt dit aan het feit dat het maximale eruit wordt getrokken omdat p4 2800 mhz alles op ze sokken aankan ipv p2 400 mhz

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:25 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik heb dat probleem ook gehad met een FX5200 bij Sof 2. Ik heb het opgelost door nieuwe drivers te installeren, 52.16.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor de tiende keer vandaag:
Problemen met een enkel spel horen hier.

* pagani wordt een beetje hopeloos van een volle V&B met alleen maar topics als ' spel a doet het bij mij niet, maar spel b, c, d en alle anderen wel'

[ Voor 37% gewijzigd door pagani op 26-11-2003 19:47 ]

• Aseslno

Aseslno

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:55:
Ok, voor de mensen die hier later nog komen en hetzelfde probleem hebben:

Ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door - hou je vast - de kaart van 250/266 op te clocken naar 300/450 :|
En de kaart draait nu bij alle spellen en 3dmarks perfect?
johnnyv.nl schreef op 26 november 2003 @ 19:46:
Voor de tiende keer vandaag:
Problemen met een enkel spel horen hier.

* Aseslno wordt een beetje hopeloos van een volle V&B met alleen maar topics als ' spel a doet het bij mij niet, maar spel b, c, d en alle anderen wel'
Nouja, hij heeft uiteindelijk toch aan zn kaart zitten sleutelen en niet aan het spel, dus helemaal fout geplaatst istie ook weer niet...

En zo is het!

Verwijderd

Topicstarter
Aseslno schreef op 26 november 2003 @ 22:23:
[...]

En de kaart draait nu bij alle spellen en 3dmarks perfect?

[...]
Ik heb hem inmiddels naar 300/420 gezet, op 450 crashte die na een kwartiertje, dus als ik er geheugenkoelblokjes op plak zou dat goed moeten gaan. Hoger dan 300 gaat de core sowieso niet, zelfs niet als ik er twee 8cm fans op richt, en het koelblok van de core bedekt de halve kaart al, dus die kan niet verder (misschien met een voltmod, maar daar ga ik niet aan beginnen).
Op 300/420 draait ie in alle spellen stabiel, net weer bijna 2 uur SoF2 zitten spelen op 1280x1024 met alles op high, en ik zag geen glitches.
Als ik het geheugen lager zet (400 bijvoorbeeld) krijg ik weer dat wazige dingetje als poppetje in het hoofdmenu.
Nu verschijnt het wazige dingetje alleen nog als ik gelijk na het opstarten van SoF op het afsluiten-knopje druk en hij om bevestiging vraagt.

• Aseslno

Aseslno

ik denk dat je deze kaart even, onovergeklocked, bij iemand anders moet proberen(als je zo iemand kan vinden) en dan SoF2 opstarten, kijken wattie doet. Dan weet je zeker of het overclocken wel hetgeen is dat het oplost, of dat er gewoon een combinatie in jouw systeem zit dat daar een klein raar foutje geeft.
Want zoals je zegt, het dingetje is er nog wel, zei het op een andere plaats

En zo is het!

Pagina: 1