Toon posts:

Verkeerde weergave vrij ruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de eigenschappen van mijn partities kijk, zie ik wat voor vrije ruimte ik nog heb, althans zo zou t horen moeten te zijn, want dit klopt bij mij niet.

Als ik al mijn mappen selecteer en de eigenschappen bekijk blijkt dat ik nog een paar gig vrij heb, terwijl bij de eigenschappen van de partitie weergegeven wordt dat ik bijna niks meer vrij heb. Ook krijg ik de melding dat mijn vrije schijruimte kritiek wordt. Ik weet zeker dat ik genoeg vrije ruimte zou moeten hebben en dit is niet een verschil van een paar mb.

Ook heb ik geprobeerd bestanden te verwijderen (met schift-delete, dus ze zitten NIET in de prullenbak), maar er komt geen ruimte vrij. Ik heb de partities op fouten laten controleren, maar dit heeft niks opgeleverd.

Wie weet hoe ik bij schijfeigenschappen de werkelijke ruimte kan laten zien, zodat ik deze ook daadwerkelijk gebruiken kan??

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 17:07

we_are_borg

You will Comply

Als je 2000 of XP heb zijn er een paar zaken die extra ruimte in nemen maar die niet te zien zijn, behalve als je alle mappen bij elkaar optelt. Over dit probleem is ook geschreven in de FAQ van WOS, kijk daar even hoe je het probleem kan oplossen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 13:57
Laat me raden > je gebruikt Norton-software?
Norton Recyclebin protection> aan staan?

[ Voor 36% gewijzigd door datkanveelbeter op 25-11-2003 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
met deze faq ben ik bekend:

http://gathering.tweakers.../16985207#hddschijfruimte

het verschil tussen beide selectiemethoden is +- 2,1 gig. Ik denk niet dat dit verklaard kan worden door 1 van begrippen. Een van de 2 partities is mijn downloadpartitie waarop geen verborgen bestanden staan.. Hier kan het dus ook niet aan liggen.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

kan ook datkanikveelbeter. Het kan ook nog slaapstand zijn, volgens mij wordt de page file ook niet mee genomen bij deze computer, maar wel als je alles af zonderlijk doet. Je heb nog je restore punten die zie je ook alleen maar als je mappen bij elkaar optel.

Het is een combinatie van System restore (kan je uit zetten) en page file die is ook vrij groot.

Ik heb momenteel een pagefile van 786.432 Kb en heb me system restore uit gegooit momenteel.

[ Voor 29% gewijzigd door we_are_borg op 25-11-2003 02:04 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

hidden files als swap bestand?

Verwijderd

Topicstarter
1. norton protected staat aan, maar ik zie er geen bestanden instaan

2. hoe zet ik dan die pagefile uit? (en hoe zie ik hoe groot die is?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 02:08 ]

• datkanveelbeter
Volgens mij staat hij gewoon in de root van de c: in 1 of andere directory (recycler?)

[ Voor 34% gewijzigd door datkanveelbeter op 25-11-2003 02:12 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoe lullig het ook klinkt maar je bent zeker niet de eerste noch de laatste met deze vraag.

Geloof het of niet, de mogelijke oplossing is een van de punten in de faq waar jezelf de link al naar gaf.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
en wat doe ik aan die restore? hoe is die uit te zetten?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 02:14:
en wat doe ik aan die restore? hoe is die uit te zetten?
Oeps, nu wordt het tijd voor je om even wat aan zelfwerkzaamheid te doen.

F1.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 25 november 2003 @ 02:16:
[...]

Oeps, nu wordt het tijd voor je om even wat aan zelfwerkzaamheid te doen.

F1.
De Faq waar ik heen verwees, ben ik alle punten nagelopen. Het zou volgens mij alleen de restore kunnen zijn, tenzij de ntfs heel veel slurpt.
De F1 knop het ik al aangeraakt en zelfs de zoekoptie met een bezoek vereerd, maar aangezien hier iemand wist hoe dat moest en we nu gezellig liggen te keuvelen dacht ik: dan kan ik het best ook even vragen...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 02:22:
... en we nu gezellig liggen te keuvelen dacht ik: dan kan ik het best ook even vragen...
:) maar de meeste Tweakers zijn niet gezellig en zeker geen helpdesk.

Gewoon zoeken bij f1:
NL - SYSTEEMHERSTEL
ENG - SYSTEMRESTORE

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
"systeemherstel" geeft geen resultaat

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Uit de HELP (F1) van Windows:

Instellingen voor Systeemherstel wijzigen

U kunt de volgende instellingen voor Systeemherstel wijzigen:

Stations zonder systeembestanden uitsluiten zodat deze niet worden gecontroleerd of hersteld
Controle van Systeemherstel hervatten
Meer schijfruimte toewijzen voor Systeemherstel
Systeemherstel uitschakelen
Systeemherstel inschakelen

Staat er tussen.

Succes.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
de f1 help gaf geen resultaat, maar de andere help (start) wel...

Systeem herstel staat uit (vakje nu aangevinkt), maar zie nog geen verschil

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Welkom in de wondere wereld die PC heet.

Nogmaals je kunt vragen wat je wilt en flink eigenwijs zijn, maar IEDEREEN heeft wel enig verschil in de vrije ruimte.

Bij mij kan het alleen al door verlies door verandering van de clustersize 1227 MB op 1 partitie van 38 GB schelen. Moet je bedenken dat ik 4 dezelfde HD's heb met elk 3 partities = 12 partities x 1227 mb = tel uit mijn verlies.

Niet verder aan denken is de beste oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 25-11-2003 02:45 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Goedgoed, ik zal niet verder malen om mijn 2 gig verlies op een partitie van 33,1 gig, maar onderstaande quote snap ik niet:
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 01:50:
Ook heb ik geprobeerd bestanden te verwijderen (met schift-delete, dus ze zitten NIET in de prullenbak), maar er komt geen ruimte vrij.
Dit zou toch eigenlijk resultaat moeten opleveren of niet?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Norton uitzetten, daar zitten ze nl. vast nog wel. Dan eens rebooten (ivm uitzetten systeemherstel) en dat zou iets moeten verhelpen.

ARME AOW’er

• datkanveelbeter
Ik HAD het zelfde probleem. 8)7
Krijg geen vrije ruimte meer/

Verwijderd

Topicstarter
Maar je hebt er nog steeds geen reden voor?

(ga ff rebooten ivm de vorige post van guardianangel)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 02:08:
1. norton protected staat aan, maar ik zie er geen bestanden instaan
Schakel deze dan uit :) Kleine moeite en het kan groot resultaat opleveren, toch?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Je pagefile wil je niet uitzetten omdat dan windows traag wordt. De pagefile is meestal het aantal geheugen dat je heb + daar de helft van optellen. Dus 512 is je pagefile 750 dit is meestal correct. En 2.1Gb is niet veel wat je kwijt ben op een 33Gb. Haal van de 2.1Gb is de pagefile er vanaf dan hou je denk ik 1,6 Gb over wat je zo gezegt mist.
Als je norton protected uitzet en ook nog eens system restore (rechtermuis knop op deze computer en dan eigenschappen) uitzet zal je het meeste wel terug hebben. Je blijft trouwens wel een verschil houden al zet je alles uit zal wel te maken hebben met de opbouw van Windows. Wil je gewoon alles beschikbaar hebben stap dan over naar Windows 98, heb je er gelijk minder last van.

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
had dit probleem ook en heb het net half dankzij dit topic opgelost.

Heb 1 harde schijf, in drie partities onderverdeeld.

Heb ook Norton Anti Virus en daar zit die Norton weetikwat recycle bin bij. Nou die had ik dus meteen toen ik dat kreeg afgezet en gewoon standaard recycle bin.

Maar ik had ruimte nodig op D partitie, dus uninstall Call of Duty, een gig, en nog steeds 223 mb vrij, precies het zelfde als er voor!

En tja die norton zooi zag ik hier in staan maar ja dat had ik uitgezet... toch?

Dus even kijken en ja, Norton protection was niet aangevinkt, en toen 8)7 zag ik dat het per individuele partitie aan/uit staat en C stond uit en D en E stonden dus al die tijd aan.

Dus nu ineens 1,3 gig op D en 3,8 op E (van 223 mb en 500 nogwat mb) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg.

Ok, hartelijk dank voor de hulp!

• datkanveelbeter
Het zou fijn zijn als je ook de topic zou sluiten met oplossingen die bij jouw geholpen hebben. Zodat ander die misschien, die het zelfde probleem (gaan) ondervinden, ook iets aan deze topic hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Én zodat we kunnen kijken of dit topic achteraf overbodig was geweest, omdat het antwoord tóch wel in de FAQ stond :P (dat Norton Protected Recycle Bin gedoe en/of evt System Restore dus)
Pagina: 1