Toon posts:

[ADSL] Lijn wordt geinitialiseerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zit met een vaag (software) probleem. Ik heb een ADSL abbo van Planet internet. Hierbij maak ik gebruik van het comfort pakket (1024/320).

Mijn internet werkt allemaal helemaal perfect, alleen valt de verbinding soms (softwarematig) weg. Ik beschik nog over de Alcatel Speed Touch USB modem (tjah... mijn abbo was eerder verstrekt dan dat Thompson zijn intrede heeft gedaan :X).

Ik heb voor de modem nieuwe drivers gedown'd en zie nu, als de pc een tijd idle is en kazaa staat aan, dat de 4 groene vierkantjes; oranje geworden zijn. Hierbij krijg ik de volgende melding: " ADSL lijn wordt geinnitialiseerd..."

Ik heb reeds preventief alle energieschema's uitgezet, waardoor m'n pc (mijns inziens) gewoon continu 240 W verbruikt. De lampjes op m'n modem blijven trouwens gewoon branden.

Ik draai Win XP pro en heb modem versie: 201.2.0.0

Graag zou ik dit probleem verholpen zien, zodat ik niet hele afonden ' lucht ' loop te downen |:(

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52
Ik denk dat het zowieso handig is op zoek te gaan naar een nieuw modem:

1. Daarmee zijn waarschijnlijk al je problemen opgelost.
2. USB modems zijn niet bedoeld voor snelheden boven de 512 Kbit/s aangezien ze bijna allemaal USB 1(.1) zijn en dus zelf al geen hogere snelheden dan 1 Mbit/s kunnen halen.

Ik zou als ik jou was gewoon even op Ebay/Markplaats rond gaan kijken, of bij V&A natuurlijk :).

Verwijderd

I heb dezelfde USB-modem met de zelfde abo en ik haal moeiteloos 1024 kbit/s continu, ook als ik de modem op een USB1.1 root hub steek, dus daar ligt het probleem niet.

USB1.1 is gespecificeerd voor 12 Mbit/s, dus waarschijnlijk gaat dat wel goed tot een 8 Mbit/s ADSL lijn.

Ik heb nog nooit een verbroken lijn gehad, behalve toen er spyware binnenkwam die (klerelijers!) een andere verbinding wilde maken. Een dialer dus.

Het lijkt me dus verstandig om bv. Adaware een sweepje te laten doen.

PS Kazaa is verleden tijd. DC++ rules!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 00:08:
I heb dezelfde USB-modem met de zelfde abo en ik haal moeiteloos 1024 kbit/s continu, ook als ik de modem op een USB1.1 root hub steek, dus daar ligt het probleem niet.

USB1.1 is gespecificeerd voor 12 Mbit/s, dus waarschijnlijk gaat dat wel goed tot een 8 Mbit/s ADSL lijn.
Heb m getest op 350 kb/s op een Cistron Maxx lijn... Dus 8mbit is niet haalbaar. Feit blijft dat de USB modems zwaar kl*te zijn, vanwege hun stroomverbruik (boven de USB specificatie) en hoge CPU load.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar dat veroorzaakt niet dat probleem. Ander vraagje: Wat doet je adsl ledje? En nog een tip: Bel de helpdesk, als het goed is vragen die in een paar minuten waar wij een dag over doen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
goed... gloof dat er een behoorlijke hack is geweest op de ADSL providers })... waarbij de gebruikers met de ip-adressen in de range van 62.131...... nou daar net hinder van ondervinden, en mocht ik nou net daar tussen vallen....

Goed So Far So Good, m'n internet probleem is opgelost.. Wel valt mijn internet verbinding nog vrij vaak weg. Van de modem blijven de ledjes allebei vrolijk groen branden. Softwarematig daarentegen worden de 4 groene vierkantjes (rechtsonder in windows) oranje. En als de cursor daar tot rust komt, staat er dus: "ADSL lijn wordt geinnitialiseerd" .

Nou heb ik gedacht dat het lag aan het uitschakelen van bepaalde onderdelen in de pc, als hij in de stand-by mode gaat. Maar zelfs als ik alle energie procedures uitzet en het ding (op de monitor na) volledig laat doorlopen, valt de verbinding weg.... }:O

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik kan me herinneren dat er ook ergens een vinkje is om de verbinding zelf continu open te houden. Volgens mij kan je dat in het eigenschappen venster van je verbinding vinden.... Ook in de eigenschappen van InternetExplorer > verbinding > eigenschappen van je verbinding oid. Maar aangezien je USB modem status in je taakbalk veranderd lijkt me dit er weinig mee te maken hebben. Uberhaubt kun je het natuurlijk wel ff checken...

ps, ethernet modem rules! Ben blij dat ik de mijne heb kunnen ruilen. Wat heb ik daar een problemen mee gehad zeg! (via chipset,voor velen genoeg info om hard te lachen ;), ik had die modem aangevraagd in de periode dat het net bekend werd helaas....)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Verwijderd

Topicstarter
Gloof zelf ook dat ik de KPN maar is laat kiezen tusen
- een nieuwe modem voor moi
- een verlies van ca. 4 tot 6 klanten
Planet zelf deed daar niet moeilijk over, maar die zijn (helaas) geen leverancier van de modems... Kan er dus van uit gaan dat een ethernet modem geen probs oplevert?
Pagina: 1