Toon posts:

installeren zonder cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
guys,

Ik heb hier een oude 486 staan, daar wil ik graag win 95 op installeren, maar ik heb er geen cd-romspeler in zitten, wel is ie voorzien van een netwerkkaartje (3com 509) weet iemand hoe ik een netwerk bootdisk maak, of waar ik die vandaan kan halen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een bootdiskette nodig die de netwerkkaart (3com 509) activeert en die de mogenlijkheid bied om een drive te mappen naar een pc-naam of ip-adres

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou ook ff een cdrom uit een andere pc kunnen 'lenen'.. ff aansluiten op een IDE kabel, en na instalatie weer terugzetten waar die vandaan komt.

Ik weet alleen van linux dat je 'm via het netwerk kunt instaleren

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben helaas alleen in het bezit van een scsi cd-rom speler met een pci-scsi kaart. Die 486 heeft dus nog geen pci-slot :(

Het moet toch wel mogenlijk zijn in om een dos bootdisk met de benodigde drivers te maken.

Verwijderd

Hang de schijf van de 486 in je andere computer en copier de map win95 naar de 486 schijf. Plaats je schijf terug in je 486 en installeren maar.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel, maar ik wil nog steeds via het netwerk installeren, dat is makkelijk en kan ook in de toekomst erg handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat bedoel ik .... THANX :)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Mogelijkheden in volgorde van mijn voorkeur:

1. CD-speler lenen
2. HDD in andere PC hangen
3. Via netwerk de installatiefiles kopiëren naar bv. c:\win9x en dan al het andere van het volume verwijderen
4. Schijf formatteren en via parallelle kabel installatiefiles kopiëren
5. Opstartdisk voor netwerk maken vanuit WinNT-Server met drivers voor de NIC.

Bloed, zweet & koffie

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:58

Whizzer

Flappie!

Persoonlijk heb ik al eerste voorkeur via RIS, maar ik denk niet dat je 486 via PXE kan booten en/of dat je zo'n uitgebreid netwerk hebt thuis...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
kijk eens op de cdrom van 3com. Hier moet wel iets op staan om een netwerkverbinding te maken (in dos) en de cdrom van een andere pc (te lenen)Heb je de cdrom niet kijk dan op de site

As finishing touch god created the Dutch

Pagina: 1