[php] ftp nlist probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
Ik moet via ftp het nieuwste bestand uit een directory inlezen, dit ging altijd goed alleen, zonder dat het script is verandert, is het er vandaag mee opgehouden te werken.

Ik heb het volgende getest:
- de ftp verbinding wordt gemaakt
- het inloggen geeft geen fouten
- error_reporting(E_ALL); geeft geen relevante fouten

PHP:
1
2
3
$list = ftp_nlist($conn_id, "html/leden/bestuur/archief");
$listcount = count($list);
echo ("<!-- listcount= " . $listcount . "list:" .  $list . "-->");

$list retourneert 1 (wat heel weinig zeggend is, als ik een niet bestaande directory kies zegt hij dit ook; volgens de php.net site had hij false moeten retourneren op dat moment
$listcount is leeg, dit gaf altijd het aantal bestanden in de directory weer

Ik heb nu een uur lang (niet opgemeten dus +-) hier op zitten kloten en van alles geprobeerd (vooral rondom de te openen directory) maar niets heeft geholpen. Ik kom er met de ftp functies van php die ik zo snel kan vinden ook niet uit.

Wat ik graag zou willen:
- checken via php-ftp in welke directory ik zit want volgens mij is dit het probleem
- checken via php-ftp of een directory bestaat
geen van beide kan ik in het rijtje links op http://nl2.php.net/manual/nl/function.ftp-nlist.php vinden

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom begin je niet vanaf de root? bijv.

/home/html/blablabla

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
1; de server waar ik de bestanden van af haal ondersteunt geen php en ik weet niet hoe ik de root van de server zonder php moet achterhalen
2; heeft de root wel zin bij een ftp server?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietje63 schreef op 25 november 2003 @ 00:28:
1; de server waar ik de bestanden van af haal ondersteunt geen php en ik weet niet hoe ik de root van de server zonder php moet achterhalen
2; heeft de root wel zin bij een ftp server?
2. weet niet eigenlijk...

maarre, waar word die site gehost, want mss hebben ze wel wat veranderd op die server... want het is natuurlijk erg vreemd dat het zo van de ene op de andere dag niet meer werkt, tenzei je zelf iets hebt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
Staat op een oude freehosting, tegenwoordig ladot account. Paar maanden geleden ook al leuk probleem gehad (opeens werkte alle htaccess beveiligingen niet meer "o, meneer ja nu zie ik het er zit een fout in onze configuratie") er komt dan ook een nieuwe hosting aan, maar dat duurt nog een paar weken.. en wil het liefst wel dat deze functie weer werkt..

ik heb html/leden/bestuur/archief al vervangen door
/html/leden/bestuur/archief
/html/leden/bestuur/archief/
html/leden/bestuur/archief/

maar had geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietje63 schreef op 25 november 2003 @ 00:40:
Staat op een oude freehosting, tegenwoordig ladot account. Paar maanden geleden ook al leuk probleem gehad (opeens werkte alle htaccess beveiligingen niet meer "o, meneer ja nu zie ik het er zit een fout in onze configuratie") er komt dan ook een nieuwe hosting aan, maar dat duurt nog een paar weken.. en wil het liefst wel dat deze functie weer werkt..

ik heb html/leden/bestuur/archief al vervangen door
/html/leden/bestuur/archief
/html/leden/bestuur/archief/
html/leden/bestuur/archief/

maar had geen resultaat
nee want waarschijnlijk is de /html/leden niet de root..
maar dat hoeft dus niet het probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
verbazingwekkend.. maar vandaag doet hij het opeens weer.. een beetje vaag, maar het zal wel weer aan ladot gelegen hebben })

Pagina: 1