dv-cam --> dvd (mpeg2 wil niet lukken)

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik ben vorig jaar met mijn vriendin in parijs geweest, toerist als we waren hebben we een film gemaakt.

Ik heb deze gemonteerd en hij is klaar. Ik heb een dvd brander te leen en wil hem graag (zonder kwaliteitsverlies) als dvd maken (met een menu enzo maar dat zoek ik nog wel uit).

Dit is hoe ik te werk ben gegaan:

Ik heb al het materiaal van dv-cam naar de computer gecaptured.
Ik heb het materiaal gemonteerd met premiere 5.0 (het is een RT-2000 bak van matrox van de Hogeschool Haarlem en ik mag daar geen nieuwere versies op installeren).
Nu heb ik het bestand parijs.avi (hoe origineel) van ongeveer 4.5 gb (25 minuten).

Om dit op DVD te zetten moet ik er mpeg2 van maken lijkt me? Ja. Maar hier gaat het fout. Ik heb het bestand op deze machine al op verschillende manieren laten renderen naar mpeg2. 8000 kbs high dvd kwaliteit. Maar ook 2pass met VBR dvd kwaliteit heb ik geprobeerd. Hij bakt er niets van. Ja het is een mpeg2 bestand maar de kwaliteit is ver te zoeken.

Dan heb ik TMPGEnc geprobeerd. Zonder succes, weer is het geen echte DVD kwaliteit.

Ik heb het ook op andere sytemen geprobeerd met bijvoorbeeld Premiere Pro (7.0 geloof ik). Maar die maakt het er nog steeds niet mooier op.

Wat zou ik fout doen?

Wat raden jullie me aan om er een dvd van te maken? (het lijkt me dat alles net zo scherp moet kunnen blijven als m'n DV montage.) Ik kan het wel terug schrijven naar DV-tape maar op DVD lijkt me wel zo gaaf omdat ik niet overal een camera mee naar toe kan zeulen om het af te spelen)

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 25-11-2003 00:14 ]

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

TMPGenc is een prima encoder, echter niet erg rap.

Het is belangrijk de instellingen goed na te kijken, want een paar foutieve settings kan het eindresultaat behoorlijk vernaggelen.

Er staan een aantal workshops op http://www.dvdrhelp.com/ waarmee je prima eindresultaat krijgt.

Hier een guide voor high-quality -> http://dvd-hq.info/Compression.html

Met behulp van deze guides heb ik zelf perfecte DVD's kunnen maken...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Hulde!!!!

dat het niet rap is maakt niet uit.. een tijdje met videobewerking bezig zijn en je leert dat geduld een schone zaak is

ik heb een stukje van een minuut laten encoden en dat zag er goed uit.

ik laat vannacht de hele film gaan en dan kan ik eindelijk met een dvd authoring programma aan de slag

(ik heb de onderste link gebruikt om TMPGenc in te stellen, stonden nog genoeg settings niet helemaal in orde (ik dacht dat effe klikken op 8000kbps wel genoeg zou doen maar nee :))