Hallo ik ben vandaag begonnen met python en heb al een aantal online handboeken nagelopen waaronder her kookboek van reilly en de beginners handleiding, maar tijdens de lessen loop ik onder windows(xp) tegen een irritant probleem aan namelijk dat ik ongewenst eof krijg bijvoorbeeld en stukje dat ik onvoer in syn (code rechtstreeks uit beginner tutorials)
In dat geval krijg ik dus de foutmelding dat er in regel 1 al een exit/eof zit en het script niet verder wil draaien.
Wanneer ik datzelfde script in IDLE of PythonWin wil typen word gelijk na de eerste regel het script al uitgevoerd en kan ik niet verder typen, maar als ik dan dmv de herhalings mogelijkheid de boel verander in:
Ook dan krijg ik weer de melding dat er al een exit/eof zit in de eerste regel.
Ik gebruik onder windows python 2.3.2-1 in combinatie met win32all-163
Daarnaast gebruik/leer ik python ook onder linux (2.2.?) het ligt er maar net aan waar ik in boot en hier heb ik niet deze problemen.
Waar moet ik de oplossing voor dit probleem zoeken?
mijn eerste ingeving is dat de versie een bug bevat
code:
1
2
3
| multiplier = int(raw_input("Which multiplier do you want? Pick a number "))
for j in range(1,13):
print "%d x %d = %d" % (j, multiplier, j * multiplier) |
In dat geval krijg ik dus de foutmelding dat er in regel 1 al een exit/eof zit en het script niet verder wil draaien.
Wanneer ik datzelfde script in IDLE of PythonWin wil typen word gelijk na de eerste regel het script al uitgevoerd en kan ik niet verder typen, maar als ik dan dmv de herhalings mogelijkheid de boel verander in:
code:
1
2
3
| >>>multiplier = int(raw_input("Which multiplier do you want? Pick a number "))
... for j in range(1,13):
... print "%d x %d = %d" % (j, multiplier, j * multiplier) |
Ook dan krijg ik weer de melding dat er al een exit/eof zit in de eerste regel.
Ik gebruik onder windows python 2.3.2-1 in combinatie met win32all-163
Daarnaast gebruik/leer ik python ook onder linux (2.2.?) het ligt er maar net aan waar ik in boot en hier heb ik niet deze problemen.
Waar moet ik de oplossing voor dit probleem zoeken?
mijn eerste ingeving is dat de versie een bug bevat