Toon posts:

windows xp boot lock-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een keer het hele verhaal getypt te hebben en door een fout alles kwijt te raken, hier in het kort hetzelfde:

Mijn computer loopt vast bij het boot scherm van windows XP. Muurvast. CTRL-ALT-DELETE werkt niet.
Soms loopt hij zelfs vast tijdens het fade-in effect van het xp logo.
Het probleem begon klein. bij het herstarten moest ik eerst een keer in safe mode starten vorodat gewoon werkte.
Om het op te lossen installeerde ik eerst xp opnieuw over de oude. dit verhielp het probleem niet.
Daarna installeerde ik 98 er overheen. 98 functioneerde prima. ik heb alle belangrijke bestanden via een netwerkje naar een andere computer gebackupt.
Ik boot de computer met xp en installeer xp opnieuw. tijdens de installatie formatteer ik xp (of eigenlijk in het recovery console). Na bestanden naar de schijf gecopieerd te hebben start de computer overnieuw om de installatie weer op te pikken. alleen gebeurt dit niet, want de pc loopt WEER vast bij het opstartscherm, het xp logo.
Ik heb fixmbr en fixboot geprobeert.
Ik heb alle externe apparaten uit de pc geplugd.
Ik heb alle interne apparaten behalve de grafische kaart, diskette drive en mobo en geheugen er ook uit gehaald.
niks helpt.
Uitendelijk heb ik 98 weer geinstalleerd en dat draait soepel.
Mijn systeem:

Elite K7VZA ATX amd mainboard-266 fsb
AMD Thunderbird 1200 mhz CPU on 133 mhz
256 mb sdram-133, AC 97 sound on-board + 128 mb sdram extra
Leadtek Geforce 4 Ti4200 64 Mb
Maxtor 20,4 GB harddisk U-100 7200 rpm

ik stel alle hulp erg op prijs, want zonder mijn pc ben ik als een vis op het droge..

TheAlbaniac

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39

momania

iPhone 30! Bam!

Denk dat je geheugen brak is. Controleer dat eerst even met http://www.memtest86.com

Kijk ook even hier Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
hmm...alleen zit dit geheugen er al heel lang in. Sinds ik m'n computer heb.
Ook zou dat dan toch ook problemen moeten geven in windows 98?