Ik heb ADSL met een speedtouch modem en het duurt absurd lang als ik POP3 mail wil connecten. Ik heb nu in de modum NAT ingesteld voor poort 110 en 25. Maar zoals ik weet van windows XP moet je het in windows ook instellen (Dat werkte wel bij iemand met XP, het mail checken ging toen snel). Alleen ik heb geen id waar dit in windows 2000 zit. Weet iemand waar ik NAT(of id) in windows 2000 moet instellen?
Verwijderd
Je stelt je vraag een beetje raar vind ik.
Ik denk dat je port maping bedoelt.
Maar hier heb je niks aan met Pop3 en Smtp want portmapping geld
als iemand van buiten af die poort aanroept zonder dat jij daar een request voor hebt gedaan dat deze dan op de juiste pc uitkomt.
Is de rest van je internet verbinding wel goed?
Is de mail server van ISP oke? check eens de status op de website van je ISP
suc6
Ik denk dat je port maping bedoelt.
Maar hier heb je niks aan met Pop3 en Smtp want portmapping geld
als iemand van buiten af die poort aanroept zonder dat jij daar een request voor hebt gedaan dat deze dan op de juiste pc uitkomt.
Is de rest van je internet verbinding wel goed?
Is de mail server van ISP oke? check eens de status op de website van je ISP
suc6
Je hebt een mailserver die graag wil "ident'en", de poort die je moet forwarden is 113. Sommige FTP's en IRC's zullen ook willen "ident'en" en dan moet je router dus poort 113 forwarden naar de pc die wil inloggen en anders wacht je PC / de sevrer 30 seconden op een time out an gaat-ie alsnog door.dijkstar schreef op 24 november 2003 @ 23:44:
Ik heb ADSL met een speedtouch modem en het duurt absurd lang als ik POP3 mail wil connecten. Ik heb nu in de modum NAT ingesteld voor poort 110 en 25. Maar zoals ik weet van windows XP moet je het in windows ook instellen (Dat werkte wel bij iemand met XP, het mail checken ging toen snel). Alleen ik heb geen id waar dit in windows 2000 zit. Weet iemand waar ik NAT(of id) in windows 2000 moet instellen?
Het nut? Al sla je me helemaal dood, de tweakers.net irc en ftp en vroeger de mailserver hebben het ook en ik zou niet weten wat het is, alleen dat het bruut irritant is
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dat heb ik nu gedaan. Alleen dat loste niks op. Ik weet dat ik daar op de PC ook iets voor in moet stellen. Iets met dat port forwarden. Alleen heb ik geen id waar dat zit onder windows 2000. Weet je misschien ook Waar ik die instellingen voor het werkstation kan vinden?JvS schreef op 24 november 2003 @ 23:51:
[...]
Je hebt een mailserver die graag wil "ident'en", de poort die je moet forwarden is 113. Sommige FTP's en IRC's zullen ook willen "ident'en" en dan moet je router dus poort 113 forwarden naar de pc die wil inloggen en anders wacht je PC / de sevrer 30 seconden op een time out an gaat-ie alsnog door.
Het nut? Al sla je me helemaal dood, de tweakers.net irc en ftp en vroeger de mailserver hebben het ook en ik zou niet weten wat het is, alleen dat het bruut irritant is