Ik heb een windows XP pctje van mijn vader/moeder/broertjes/zusjes, en deze heeft vaak spontane reboots. Omdat hij geen blauw scherm weergeeft (ook al zet ik aan dat hij dat wel moet geven) dacht ik eerst aan een virus o.i.d., maar na een uitgebreide scan blijft hij nog steeds rebooten.. De hardware is in orde, en omdat ik liever nog geen nieuwe install doe van XP, vroeg ik me af of iemand een soortgelijk probleem had, en wat daarvoor dan de oplossing was.
Verwijderd
Kijk eens onder je eventlog / logboek
(control panel --> administrator --> eventlog)
(configuratie scherm --> systeembeheer --> logboek)
hier moet iets in terug te vinden zijn wat het probleem veroorzaakt.
(control panel --> administrator --> eventlog)
(configuratie scherm --> systeembeheer --> logboek)
hier moet iets in terug te vinden zijn wat het probleem veroorzaakt.
Denk dat het iets met ntapm is.. Volgensmij is dat powermanagement, dus dat heb ik een in de bios en in windows uitgezet.. nu maar duimen
En je hebt wel ingesteld dat ie uberhaupt BSOD's geeft? Dat is standaard namelijk niet zo, dat is - wat ik vreemd vind - auto-reboot
Software Algemeen -> Windows Operated Systems
Nieuwe hardware is niet per defenitie in orde namelijk
Test dus je geheugen met memtest86 en kijk ook eens naar de voltages/temps van je CPU.
Wat heb je allemaal getest?De hardware is in orde
Nieuwe hardware is niet per defenitie in orde namelijk
Test dus je geheugen met memtest86 en kijk ook eens naar de voltages/temps van je CPU.
Verwijderd
Je moet bij system settings => advanced => start up and recovery
dan bij system failiure Automaticly restart uitvinken dan heb je iig geen spontane reboots maar het probleem is nog niet opgelost dan
dan bij system failiure Automaticly restart uitvinken dan heb je iig geen spontane reboots maar het probleem is nog niet opgelost dan
Bedoel je hiermee dat je hebt in-gesteld dat Windows niet gelijk moet rebooten (Zoals G33rt en Dammas al hebben gezegt?)ook al zet ik aan dat hij dat wel moet geven
Er zijn zat soortgelijke problemen, (check de search maar) maar meestal hebben deze soortgelijke problemen toch een andere oorzaak
offtopic:
PSV gaat vanavond winnen, he Lentini
PSV gaat vanavond winnen, he Lentini
[ Voor 15% gewijzigd door w0w op 25-11-2003 20:38 ]
ik bedoelde dus dat ik dat inderdaad had gedaan.. Daarom is het probleem ook zo moeilijk te tracerenVerwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:30:
Je moet bij system settings => advanced => start up and recovery
Pagina: 1