[XP]Spontane restarts

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een windows XP pctje van mijn vader/moeder/broertjes/zusjes, en deze heeft vaak spontane reboots. Omdat hij geen blauw scherm weergeeft (ook al zet ik aan dat hij dat wel moet geven) dacht ik eerst aan een virus o.i.d., maar na een uitgebreide scan blijft hij nog steeds rebooten.. De hardware is in orde, en omdat ik liever nog geen nieuwe install doe van XP, vroeg ik me af of iemand een soortgelijk probleem had, en wat daarvoor dan de oplossing was.

Verwijderd

Kijk eens onder je eventlog / logboek
(control panel --> administrator --> eventlog)
(configuratie scherm --> systeembeheer --> logboek)

hier moet iets in terug te vinden zijn wat het probleem veroorzaakt.

• thettes
Denk dat het iets met ntapm is.. Volgensmij is dat powermanagement, dus dat heb ik een in de bios en in windows uitgezet.. nu maar duimen ;)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En je hebt wel ingesteld dat ie uberhaupt BSOD's geeft? Dat is standaard namelijk niet zo, dat is - wat ik vreemd vind - auto-reboot :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Software Algemeen -> Windows Operated Systems
De hardware is in orde
Wat heb je allemaal getest?
Nieuwe hardware is niet per defenitie in orde namelijk ;)
Test dus je geheugen met memtest86 en kijk ook eens naar de voltages/temps van je CPU.

Verwijderd

Je moet bij system settings => advanced => start up and recovery
dan bij system failiure Automaticly restart uitvinken dan heb je iig geen spontane reboots maar het probleem is nog niet opgelost dan

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 09:46

w0w

ook al zet ik aan dat hij dat wel moet geven
Bedoel je hiermee dat je hebt in-gesteld dat Windows niet gelijk moet rebooten (Zoals G33rt en Dammas al hebben gezegt?)
Er zijn zat soortgelijke problemen, (check de search maar) maar meestal hebben deze soortgelijke problemen toch een andere oorzaak ;) Heb je al eens ge-overclockt? Hoe wam word je hardware ongeveer?

offtopic:
PSV gaat vanavond winnen, he Lentini :)

[ Voor 15% gewijzigd door w0w op 25-11-2003 20:38 ]

• thettes
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:30:
Je moet bij system settings => advanced => start up and recovery
dan bij system failiure Automaticly restart uitvinken dan heb je iig geen spontane reboots maar het probleem is nog niet opgelost dan
ik bedoelde dus dat ik dat inderdaad had gedaan.. Daarom is het probleem ook zo moeilijk te traceren
Pagina: 1