Ervaringen AsRock K7S8X

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 23:01

ferno

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een goedkoop bordje te gaan aanschaffen voor een servertje waar Mandrake op komt te draaien (webserver/mail server), er komt een Athlon 1700+ op en 512 DDR ram en een 120 GB HD.
Deze server hoeft dus geen super features te hebben en gezien ik een paar zeer goede reviews van de K7S8X heb gelezen leekt het me wel wat (hij kost maar 37 Euro), maar nu heb ik al meer dan een keer berichten gelezen over boot problemen met Mandrake en vraag me nu dus af of er mensen zijn die ervaring met deze bord hebben maar dan niet met Windows maar met Linux en FreeBSD.

Verder vraag ik mij af wat een betere keus zal zijn de K7S8X of de ECS L7S7A?
Ze ontlopen elkaar niet veel en ook de prijs ligt dicht bij elkaar.

Ik hoop dat er mensen zijn die deze borden met Linux draaien en daar hun ervaring mee willen melden.

Alvast dank,

Ferno.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 15:22

DSK

boeiend...

Met onze clan hebben we zo'n bordje in onze server zitten (draait RH Linux) en kmoet zeggen niet veel problemen mee, zeer stabiel enzo. Snlheid is niet optimaal, maar dat moet ook niet.

Blog (Linux-related)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:26
Zelf heb ik de ECS L7S7A2, maar ook wel veel systemen gebouwd met de K7S8X(E). Op zich zijn beide borden gelijkwaardig aanelkaar, prijstechnisch komt de Asrock beter uit de verf.

Heb die ECS successvol draaiend gehad met FreeBSD 5.1 (moest ACPI wel uit, anders werkt floppycontroller niet), Win2K SP4, Redhat Linux 9, Debian Stable en Unstable, Archlinux-current. Zal vandaag of morgen SuSE 9.0 ook es uittesten, maar ik verwacht geen problemen.

Als je zelf van kernel bakken houdt zijn SiS chipsets een hele goede keus, performance is goed, en vooral de IDE performance is een van de beteren op een SiS chipset van tegenwoordig. Bij oudere linux kernels moet je er rekening mee houden dat alles na de SiS735 niet ondersteund wordt, en dus vrolijk in PIO mode meedraait, vandaar ook dat je het beste een > 2.4.21 kernel kunt nemen, of zelf aan het compilen mag. (overigens had ik bij 2.4.19 mn SiS745 al supported door een paar // weg te halen uit de source in de kerneltree ;))

Edit: die onboard LAN presteert ook zeer goed, tis dat ik hier bij dozen vol 3COM 3C905C's heb liggen, anders zou ik zn onboard LAN ook gewoon gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door _JGC_ op 25-11-2003 08:46 ]

• ferno

ferno

Topicstarter
Heb die ECS successvol draaiend gehad met FreeBSD 5.1 (moest ACPI wel uit, anders werkt floppycontroller niet),
Dit heb ik ook gelezen dat het bij Mndrake 9.2 het geval is en inderdaad acpi uit zetten en dan schijnt het wel te werken, ik wil alleen zoveel mogelijk info voordat ik hem ga aanschaffen, scheelt weer frustaties achter af.

Jij hebt dus beijde borden in de praktijk meegemaakt, nog dingen tegen gekomen die de ene bord beter dan de andere maakt?
Ik zit een beetje naar de k7s8x te neigen maar de ECS lijkt mij ook een goed bordje.

In ieder geval bedankt voor de info.

Ferno.

• _JGC_
K7S8X is meer value for money, als je de K7S8X-E neemt, heb je een SiS748 chipset ipv een SiS746(FX) zoals je bij die andere twee borden krijgt. De SiS748 kan ook officieel 200MHz FSB CPUs aan, terwijl die andere twee tot 166MHz FSB officieel gaan.

Persoonlijk vind ik het BIOS van een ECS bord prettiger dan dat van een Asrock bord, maar als dat eenmaal ingesteld is, kom je er vaak ook niet meer aan.

Asrock heb ik nog nooit met linux gedraaid, die ECS wel. Aangezien het om exact dezelfde chipset met overige componenten eromheen gaat, lijkt mij dat een Asrock geen enkel probleem moet zijn.

Wat betreft die ACPI: Dat is een bekend probleem in FreeBSD 5.x, heeft niets met dat bord op zich te maken. Onder archlinux draai ik dat ding gewoon met een 2.4.22-ck2 kernel met ACPI en alles aan.

• ferno

ferno

Topicstarter
Ik heb hier en daar ook gelezen van de fd problemen en dan icm de k7s8x en Mandrake 9.2 ook wat postings gelezen van lost interupt errors en vastlopen bij het booten, maar ik weet niet of het om geisoleerde problemen ging of dat het iets is wat vaker voorkomt.
Jij hebt de ECS in ieder geval goed draaiend gehad met Linux toch?
_JGC_ schreef op 25 november 2003 @ 13:17:
K7S8X is meer value for money, als je de K7S8X-E neemt, heb je een SiS748 chipset ipv een SiS746(FX) zoals je bij die andere twee borden krijgt. De SiS748 kan ook officieel 200MHz FSB CPUs aan, terwijl die andere twee tot 166MHz FSB officieel gaan.

Persoonlijk vind ik het BIOS van een ECS bord prettiger dan dat van een Asrock bord, maar als dat eenmaal ingesteld is, kom je er vaak ook niet meer aan.

Asrock heb ik nog nooit met linux gedraaid, die ECS wel. Aangezien het om exact dezelfde chipset met overige componenten eromheen gaat, lijkt mij dat een Asrock geen enkel probleem moet zijn.

Wat betreft die ACPI: Dat is een bekend probleem in FreeBSD 5.x, heeft niets met dat bord op zich te maken. Onder archlinux draai ik dat ding gewoon met een 2.4.22-ck2 kernel met ACPI en alles aan.

• ferno

ferno

Topicstarter
Dit soort meldingen bedoel ik:

Hi, gustavox.
Have here exactly the same problem.
Athlon XP-2800, mob is a Asrock K7S8X,
On the first splash screen when you press f2
for options , fress f2 for more options
then there is an alternative kernel(2.2.19-BADZ5)
alt1 , this is an old vanilla kernel and now the install process of the mdk9 runs smoothly. b u t !!!!!! when rebooting into the new mdk9.1 it came up with the new alternative kernel 2.4.21-0.13mdkBOOT and it
stopped again when ide0 , ide1 came and report was hda lost interrupt ??????

Note: on the same harddisk I am running a RH9.1 smootly and no hiches.

Did you get any further ????

Install MDK9 on ASROCK K7S8X series
with the command (press F1):
linux noapic acpi=off

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
oke ik werk bij een computerzaak ik heb al 4 van deze bordjes in een computer gebouwt :)

punt 1 hij is goed als je er niet mee extreem wil gaan gamen inverband met sis chipset
punt 2 hij is zeer stabiel
punt 3 gewoon doen vooral voor 37 euro :)

succes 8)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• ferno

ferno

Topicstarter
Ok thanx,

Ik ben er ook wel een beetje uit maar ik maak mij alleen nog zorgen over Mandrake op dat ding, gezien ik Alleen Mandrake erop wil gaan draaien is dat wel redelijk belangrijk.

Ik hoop hem op de HCC tegen te komen.
Dark Master schreef op 25 november 2003 @ 17:53:
oke ik werk bij een computerzaak ik heb al 4 van deze bordjes in een computer gebouwt :)

punt 1 hij is goed als je er niet mee extreem wil gaan gamen inverband met sis chipset

succes 8)

• _JGC_
Ik gebruik geen mandrake, dus daar kan ik niets over zeggen. Die kernel is het probleem als ik je quotes zo lees, en die kan je gewoon vervangen. Zoals ik al eerder gezegd heb, gewoon zelf kernel compileren, dan komt het altijd goed. Die standaardkernels werken op geen enkel bord 100%. Je gaat toch niet hardware uitzoeken op basis van ervaringen met een standaardkernel?

• ferno

ferno

Topicstarter
Nee dat is waar ik compileer ook altijd de kernel opnieuw maar moet voor deze chipset nog iets speciaals aagezet worden (of iets uit zoals ACIP)?

dan doen we wel make menu config
make dep && make bzImage && make modules
make modules_install && make install koffie drinken klaar ;)
_JGC_ schreef op 25 november 2003 @ 18:30:
Ik gebruik geen mandrake, dus daar kan ik niets over zeggen. Die kernel is het probleem als ik je quotes zo lees, en die kan je gewoon vervangen. Zoals ik al eerder gezegd heb, gewoon zelf kernel compileren, dan komt het altijd goed. Die standaardkernels werken op geen enkel bord 100%. Je gaat toch niet hardware uitzoeken op basis van ervaringen met een standaardkernel?

• _JGC_
tip:

make menuconfig
make rpm
rpm -Uvh /usr/src/RPMS/weetikveelwaar/kernel-2.4.22-weetikhet.rpm

die "make rpm" target heeft Alan Cox er niet voor nix ingehackt ;)

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
ik heb ook een k7s8x icm een amd 2500+, ben niet helemaal tevreden over overklok resultaten :( maarja daar doe je waarschijnlijk niet aan :p

• ferno

ferno

Topicstarter
Vind ik bij dit bord niet echt belangrijk, hoewel ik mijn Epox 8KHA+ ook niet overgeklokt heb. :+
Vroeger wilde ik mijn celeronetje 300A op mijn Abit BH6 wel lekker op zijn donder geven maar tegenwoordig vind ik dat niet echt interesant meer.

Ik ben voornamelijk geintereseerd in de Linux K7S8x combo.
Killerhond schreef op 25 november 2003 @ 21:21:
ik heb ook een k7s8x icm een amd 2500+, ben niet helemaal tevreden over overklok resultaten :( maarja daar doe je waarschijnlijk niet aan :p

Verwijderd

ik had met het asrock board de pech en bijna doa te hebben, en heb ook een ecs die erg goed werkt.
ken ze alleen onder windows, maar niks als goeds hierover.
uptime heb ik nooit gemeten omdat het geen serverboardjes zijn, dus meestal gaan ze na en week of twee toch wel en keer aan en uit.
probeer het gewoon en ondek de wereld van de sis chipset!!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb een K7S8X al weer geruime tijd stabiel draaien met mandrake 9.1 (dual boot met winxp). Moest wel het reeds genoemde acpi probleem omzeilen maar dat was (is) een probleem met de kernel die er opstaat. Met een oudere versie van de kernel draait het systeem perfect. En het bord is voor de prijs en de stabiliteit een aanrader!
Op het forum van OCWorkbench is een sectie voor de bordjes van ASRock waar ik destijds nuttige info m.b.t. het draaien van linux in combinatie met de K7S8X vandaan heb gehaald.

Discogs

• ferno

ferno

Topicstarter
Perfect,

Dit was de info waar ik zat te wachten K7S8X here i come. :+

Uiteraard had _JGC_ mij al hezelfde verteld maar ik was toch angstig dat Mandrake net iets speciaals zou hebben wat net met dit bord conflicten veroorzaakt.

Thanx
hilgo schreef op 25 november 2003 @ 23:33:
Ik heb een K7S8X al weer geruime tijd stabiel draaien met mandrake 9.1 (dual boot met winxp). Moest wel het reeds genoemde acpi probleem omzeilen maar dat was (is) een probleem met de kernel die er opstaat. Met een oudere versie van de kernel draait het systeem perfect. En het bord is voor de prijs en de stabiliteit een aanrader!
Op het forum van OCWorkbench is een sectie voor de bordjes van ASRock waar ik destijds nuttige info m.b.t. het draaien van linux in combinatie met de K7S8X vandaan heb gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door ferno op 25-11-2003 23:52 ]

• ferno

ferno

Topicstarter
Hmm,

Ik lees net dat dit bord ook gevoellig is voor het soort/merk geheugen die je ermee gebruikt.
Wat is de ervaring daarmee?

Ik zit te denken aan Twinmos en sommige zeggen wel problemen ermee te hebben en andere weer niet.
Kingston is waarschijnelijk wel ok??

• _JGC_
Kingston, Infineon, MDT, Samsung...

Als het MDT geheugen al overgeklokt kan draaien (is CL3 geheugen zelfs), dan denk ik niet dat je problemen krijgt met geheugensoorten.

Pleur er merkgeheugen in en je hebt nergens last van. Of dat nou A-merk is zoals Kingston, Dane-elec of Infineon, of B-merk zoals MDT of Twinmos, maakt geen ruk uit, als de fabrikant zn chippies maar kloppen met wat er in de SPD chip staat, wat bij een merkloze blokkiewokkie module nogal eens niet zo is.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hier zit er 2x Transcend (256 MB PC2700 DDR SDRAM) in.
bord is rev 1.02 met een Duron 1300.
windowsxp erop en draait lekker stabiel. niet meer problemen dan wat ik met andere borden ben tegengekomen.
heb eigenlijk wel een zwak voor die SiS chipsetjes.

[ Voor 12% gewijzigd door PipoDeClown op 26-11-2003 13:03 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Is dit bord een aanrader of zou ik toch gaan voor de N2U400 van ECS? Beide borden zullen wel beter presteren dan mijn huidige KG7 maar welke is het beste? Van dit ECS bordje vind ik namelijk geen echte reviews...

• ferno

ferno

Topicstarter
Hmm,

Ik zit ook nog steeds in dubio tussen ECS en ASROCK, ze ontlopen elkaar niet veel heb ik begrepen maar ECS is toch iets beter aan de performance kant en de ASROCK is meer de no nonsense board die lekker stabiel is en voor een prikkie te koop.
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 15:38:
Is dit bord een aanrader of zou ik toch gaan voor de N2U400 van ECS? Beide borden zullen wel beter presteren dan mijn huidige KG7 maar welke is het beste? Van dit ECS bordje vind ik namelijk geen echte reviews...

Verwijderd

hmhm, jah maar die ecs heeft die NF-chipset, die scheen best relax te zijn. Maar ik had een beetje lopen snuffelen en zag dat asus ook wat updates heeft waardoor de performance 15% omhoog ging, die patch is sws nog niet verwerkt in alle reviews.. (is later uitgekomen d8 ik) Maar eigelijk... kep nu een abit KG7, kz0u het wel een groot gemis vinden om de voltages niet meer via de bios te kunnen aanpassen, het scheelt ook dat een goed abit bord ook 70€ duurder is ;) zijn de voltages voor de CPU en MEM ook te dirigeren op een van deze borden dmv van dipswitches of jumpers? Dan maakt het me niet zoveel meer uit :)

• ferno

ferno

Topicstarter
Het is toch een ASROCK k7s8x geworden op de HCC dagen gekocht voor 34 euro bij Powerline (hoe kunnen ze het ervoor maken :? ), op de prijslijsten stond een K7S8XE maar het was toch een K7S8X R3.0/A/ASR.

Moet hem nog gaan inbouwen en testen maar ik zal mijn ervaringen wel posten.
Heb ook een Twinmos(MTEC) dimmetje van 512 400Mhz gekocht en ben benieuwd hoe het gaat draaine straks.

Anyway thanx voor de feedback!!

Verwijderd

Ben benieuwd heb je al wat benches die je tegenover elkaar kan zetten?

• ferno

ferno

Topicstarter
Hmm,

Hoe bedoel je?

Ik ge er geen windhoos op draaien dat doe ik op mijn 8KHA+ met een 2400+ maar ik kan wel effe een kernel compile draaien en kijken wat ie bencht.

Maar ik moet hem eerst nog in elkaar zetten want de kast waar hij in komt daar draait nu mijn FreeBSD MAil/webserver in dus moet ik die eerst veilig stellen naar een andere machine en dan kan ik pas aan de gang.
Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 12:25:
Ben benieuwd heb je al wat benches die je tegenover elkaar kan zetten?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:32:
uptime heb ik nooit gemeten omdat het geen serverboardjes zijn, dus meestal gaan ze na en week of twee toch wel en keer aan en uit.
probeer het gewoon en ondek de wereld van de sis chipset!!
Waarom dan? Omdat het board crashed of omdat jij aan de aan/uit-switch zit?

• ferno

ferno

Topicstarter
Hmm,

Net Mandrake erop gezet en waar ik al bang voor was is toch gebeurd.
Kon nog wel installeren met dw alt1 kernel maar na de install wilt het niet booten met de lost interrupt error.
Nu heb ik gehoord dat ik een aangepaste kernel moet gebruiken maar gezien ik het systeem nog niet eens in kom vraag ik mij af hoe ik de compile moet gaan doen.
In single user mode?? Als ie dan wil booten want dat is ook maar de vraag.

verder had ik tijdens de setup ook problemen met de sis900 nic iets van error in module.

Tips zijn welkom want ik wil Mandrake toch graag op dit bordje draainede krijgen.

Verder is het een heel lief bordje maar ik stond wel raar te kijken toen ik zag dat mijn oude diamond speedstar A55 agp kaart niet in de AGP slot paste (ik dacht dat er maar een formaat AGP was :+ ) , ik had al gelezen dat een 3.3 V kaart er niet in mocht maar zover ben ik dus niet eens gekomen.
Toch maar opzoek naar die geforce MX die ik nog ergens heb liggen.
_JGC_ schreef op 25 november 2003 @ 08:45:
Zelf heb ik de ECS L7S7A2, maar ook wel veel systemen gebouwd met de K7S8X(E). Op zich zijn beide borden gelijkwaardig aanelkaar, prijstechnisch komt de Asrock beter uit de verf.

Heb die ECS successvol draaiend gehad met FreeBSD 5.1 (moest ACPI wel uit, anders werkt floppycontroller niet), Win2K SP4, Redhat Linux 9, Debian Stable en Unstable, Archlinux-current. Zal vandaag of morgen SuSE 9.0 ook es uittesten, maar ik verwacht geen problemen.

Als je zelf van kernel bakken houdt zijn SiS chipsets een hele goede keus, performance is goed, en vooral de IDE performance is een van de beteren op een SiS chipset van tegenwoordig. Bij oudere linux kernels moet je er rekening mee houden dat alles na de SiS735 niet ondersteund wordt, en dus vrolijk in PIO mode meedraait, vandaar ook dat je het beste een > 2.4.21 kernel kunt nemen, of zelf aan het compilen mag. (overigens had ik bij 2.4.19 mn SiS745 al supported door een paar // weg te halen uit de source in de kerneltree ;))

Edit: die onboard LAN presteert ook zeer goed, tis dat ik hier bij dozen vol 3COM 3C905C's heb liggen, anders zou ik zn onboard LAN ook gewoon gebruiken.

Verwijderd

mijn broertje heeft ook dat bord. Gewoon stabiel etc.

AsRock is toch gewoon ASUS?

• ferno

ferno

Topicstarter
Budget merk van ASUS.

Maar draait hij Linux erop??
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 23:58:
mijn broertje heeft ook dat bord. Gewoon stabiel etc.

AsRock is toch gewoon ASUS?

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:58

Spikey

Making the web accessible!

Heb dit bordje sinds geisteren ook.
Op m'n werk gebruiken we ze ook veel

Draai hier nu meet een duron 1400 op 1888 Mhz (fsb 179, 180 wil niet dan springt ie terug naar 135 :?) met 256mb pc2700 geheugen. loopt als een trein moet ik zeggen, lekker stabiel en vooral lekker cheap :)
In vergelijking met mijn Abit KT7 (rukbord :() wel beetje simpele bios, maar verder tot nu toe super

Linux op dit bord heb ik nog geen ervaring mee, maar dat zal niet zolang meer duren
Hij draait momenteel win2k sp4 als een trein in ieder geval :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• _JGC_
179MHz schijnt magisch te zijn op de SiS746fx, heb datzelfde ook met een Barton 2600+ en PC3200 CL2.5 geheugen op een ECS L7S7A2 :P
Misschien latency ff aanpassen, heb die 2 DIMMs op CL2 gezet.

Verwijderd

Ik heb het bordje ook sinds gisteren (de K7S8XE rev 3.0 SIS748)

Ik heb gemerkt dat wat geheugen betreft het bordje behoorlijk selectief is. Er gaan geen enkelzijdige stripjes in, alleen dubbelzijdig (aan beide kanten chips).

Verder wilde het bordje niet booten met mijn 24x en 32x cd-rom, maar wel met een 52x... ik kreeg een code 5 error.

Verder zit er een Duron 1600 @ 1920 in (12x160) op 35 graden. Draait als een trein en ben van plan deze verder te oc'en.

Aardig bordje voor niet te veel geld.

Wat overigens erg vervelend was, was dat mijn Artic Silent TC Pro cooler niet op de proc kon, omdat er 2 condensators in de weg zitten. Ook één van mijn Coolermaster coolers paste niet :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 10:48 ]

• ferno

ferno

Topicstarter
BTW.

Ik heb Mandrake 9.2 er nu op draaien en het gaat als een trien.

Super koop, die kennis van mij waar ik ook een voor heb gahaald is ook erg tevreden.
Toch leuk dat je voor 34 Euro zp'n kwaliteit kan krijgen.

Verwijderd

Kheb er ook een...
Kheb zelf de K7s8x, met 1024mb pc3200 DDR400 geheugen.
Een Amd Ahtlon Xp 2400+ @ 3000+
Stabieliteit getest met "Prime 95"
Draait Perfect en nog nooit last gehad van rare dingen!

Verwijderd

ik heb dit moederbord ook sinds kort (k7s8x) maar bij mij doet ie totaal niets, ja, hij gaat aan, maar verder niets.

ik heb een palomino 1800+ geprobeerd, een thunderbird 1333 en een duron 600 mhz, geen van alle werkte.
ik gebruik een infinion geheugenmodule PC2100, een asus v6800 geforce1, maxtor 20gb HD, zalman cnps6000cu.
ik heb al die verschillende cpu's getest, geen van alle doen het, maar ze werken wel, want ik heb ze laatst nog gebruikt, het geheugen in de verschillende sloten geprobeert, maar dat mog niet baten. ik heb verder geen DDR geheugen dus kan het niet testen of het werkt.
ik heb ook even die jumpers van de fsb gecorrigeert naar de snelheid van mn cpu, maar dan doet ie het nog niet :S

iemand nog suggesties, want ik weet nu even niet wat ik moet doen.

(ps, ik had er ook geen floppy, cdrom, geluidskaart, of lan erin zitte, zeeer kaal dus.)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:11:
ik heb dit moederbord ook sinds kort (k7s8x) maar bij mij doet ie totaal niets, ja, hij gaat aan, maar verder niets.

ik heb een palomino 1800+ geprobeerd, een thunderbird 1333 en een duron 600 mhz, geen van alle werkte.
ik gebruik een infinion geheugenmodule PC2100, een asus v6800 geforce1, maxtor 20gb HD, zalman cnps6000cu.
ik heb al die verschillende cpu's getest, geen van alle doen het, maar ze werken wel, want ik heb ze laatst nog gebruikt, het geheugen in de verschillende sloten geprobeert, maar dat mog niet baten. ik heb verder geen DDR geheugen dus kan het niet testen of het werkt.
ik heb ook even die jumpers van de fsb gecorrigeert naar de snelheid van mn cpu, maar dan doet ie het nog niet :S

(ps, ik had er ook geen floppy, cdrom, geluidskaart, of lan erin zitte, zeeer kaal dus.)
Gewoon een DOA toch :?

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Dark Master schreef op 25 november 2003 @ 17:53:

succes 8)
]
is dit boord dan niet goed om te game? :/ heb hem nmlijk net besteld samen met een barton 2500+, krijg het volgende week binnen 8)7

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Tuurlijk wel, hiermee word vaak alleen maar bedoeld dat ie niet zo rap is als de nForce2 borden. :) Tuurlijk kan je hier wel mee gamen.

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-01 15:24
naps schreef op 02 januari 2004 @ 22:20:
[...]
]
is dit boord dan niet goed om te game? :/ heb hem nmlijk net besteld samen met een barton 2500+, krijg het volgende week binnen 8)7
Dit bordje is uitstekend geschikt om te gamen hoor 8)7 . gebruik hem nu al 3 maand en alles gaat lekkuur vlot ;) , ook gamezz jaaa :) . Echt een toppertje voor die prijs _/-\o_

Verwijderd

Bullshit Dit bordje is perfect, kheb er zelf ook eentjuh, 2600+erop... met een Geforce 2pro 64md ddr! dit Bordje is dus helemaal niets mis mee!
cpu is orgineel 2600, draait nu @ 3200, dus kortom zo stabiel als de pest!
btw, nog nooit rare vertoningen gehad, ensow.
kan um alleen maar aanraden, en hij heeft een supermooie prijsklasse!
btw, 3dmark 2001Se score... 10379

• smvs
  • Niet online
over snelheid kan ik niet zoveel zeggen omdat het me niet bar veel interesseert. ik draai k7s8x met een gig pc 333 ddr en een xp 2000+ al bijna een jaar als hoofdcomputer in een computerzaak en ik heb geen klachten. doet gewoon wat ie moet doen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gaat dit alleen over de K7S8X of ook over de K7S8XE en co?

• _JGC_
K7S8XE is in principe exact hetzelfde moederbord, alleen de chipset is een SiS748 ipv een 746FX.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mijn definitie van exact wijkt blijkbaar behoorlijk af van die van jou. Een andere versie van een chipset kan IMO grote gevolgen op alle fronten, waardoor de ene plank dus erg goed en de andere erg slecht kan zijn.

• _JGC_
Heb zowel de K7S8X gehad als de K7S8XE, en tussen beide borden merk ik behalve het verder over willen clocken van de K7S8XE helemaal geen verschil. Vandaar dus dat ik zeg zo ongeveer exact hetzelfde :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:11:

]

Heb je wel dubbelzijdig geheugen erin gedaan, dat gaf bij mij namelijk hetzelfde probleem...

Verwijderd

Ik krijg mijn Mandrake, noch Gentoo aan de praat op dit moederbord. Blijft maar een "interrupt failed" geven etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 00:55 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat ouwe }:O in de sloot aub ;)

Zie verder PMG Beleid voor als je zelf een vraag hebt, we zullen iets meer info nodig hebben om hier iets zinnigs over te melden.

[ Voor 74% gewijzigd door dion_b op 03-02-2004 08:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.