[Exim] Authenticated SMTP

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laat ik eerst even 'n 'aargh' loslaten. Ik zit alweer een paar uur te puzzelen met exim om 'm authenticated SMTP te laten accepten, maar ik ben in zoverre niet gevorderd, dat ik het nog geneens heb aangedurfd een byte van m'n config aan te passen :X

Wat ik wil? Ik wil dat Exim (draaiend onder debian woody) mij de mogelijkheid geeft om met m'n MS-proprietary applications (SPA authentication dus) mail te gaan versturen, daar waar normaal gesproken dit een stokje voor stak:

host_accept_relay = 127.0.0.1 : ::::1 : 127.0.0.1/8

en daaronder (om auth toe te staan):

host_auth_accept_relay = *

Nu lees ik in de exim docs allerlei theoretische reutel over drivers etc, maar geen énkel praktisch voorbeeld met comments hóe je het nou integreert, wát het doet, en wat de mogelijkheden zijn. Kan iemand me hier alsjeblieft wel doorheen praten?
Heb op het moment ook knallende koppijn, dus zal zo wel offline verdwijnen voor een wel verdiende nachtrust...

• HunterPro
  • Niet online
* HunterPro  *

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Nope. ik zou het echt niet weten.. maar is dit niet van zo'n hoog niveau dat dit gewoon naar NOS kan?? Lijkt mij eigenlijk wel.. FF een move aanvragen dus...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• HunterPro
  • Niet online
apen-nootjes schreef op 28 november 2003 @ 16:49:
Nope. ik zou het echt niet weten.. maar is dit niet van zo'n hoog niveau dat dit gewoon naar NOS kan?? Lijkt mij eigenlijk wel.. FF een move aanvragen dus...
het lijkt alsof ik ergens gigantisch overheen kijk; ik kan gewoon niet uit de geleverde documentatie, die vast wel correct en voldoende is, de gegevens halen die ik nodig heb om m'n config te fixen. Ben daarom bang dat ie gesloten zou worden in NOS of IT... :/

kan een mod hier zijn licht over laten schijnen?

[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 28-11-2003 16:57 ]

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

namens moto-moi naar NOS

[ Voor 31% gewijzigd door LuNaTiC op 29-11-2003 01:06 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:22

DizzyWeb

Ondertiteld

HunterPro schreef op 28 november 2003 @ 16:57:
[...]

het lijkt alsof ik ergens gigantisch overheen kijk; ik kan gewoon niet uit de geleverde documentatie, die vast wel correct en voldoende is, de gegevens halen die ik nodig heb om m'n config te fixen. Ben daarom bang dat ie gesloten zou worden in NOS of IT... :/

kan een mod hier zijn licht over laten schijnen?
Ik heb er ook lang naar gezocht en heb ook niets zinnigs gevonden, dus zo vreemd vind ik het niet. Ik stuitte zelfs vaak op keihard "kan niet in exim".

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb het ooit aangeslingerd. Werkte goed maar weer uitgezet omdat het toch niet gebruikt ging worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
login:
  driver = plaintext
  public_name = LOGIN
  server_prompts = "Username:: : Password::"
##  server_condition = ${if and {{eq{$1}{ph10}}{eq{$2}{secret}}}{yes}{no}}
##  server_condition = "${if pam{$1:$2}{1}{0}}"
  server_condition = "${if and {{!eq{$1}{}}{!eq{$2}{}} \
  {crypteq{$2}{${extract{1}{:} \
  {${lookup{$1}lsearch{/etc/exim-users}{$value}{*:*}}}}}}}{1}{0}}"
  server_set_id = $1

/etc/exim-users ziet eruit als een file gemaakt met htwpasswd (crypt!).

Ik ben er destijds uitgekomen met de mailinglist archieven ...

[ Voor 9% gewijzigd door Coen Rosdorff op 29-11-2003 02:59 ]

Pagina: 1