[XP] Tekst kopiëren zonder opmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-07 18:58

MF

Take a Seat

Topicstarter
Hoi, via de search kon ik helaas niets vinden, althans niet zoals ik het wil hebben. Ik erger mij namelijk enorm aan het feit dat als ik in XP iets selecteer (Tekst uit een XLS of een HTML file b.v.) windows wil laten zien hoe goed het is en de opmaak voor me mee gaat kopiëren naar b.v. een te schrijven e-mail.

Het kopiëren van de opmaak zou ik dus maar al te graag uit willen hebben. (voor alles, ik wil gewoon plain tekst)

In tweakUI kon ik helaas ook al niets vinden. Dus als iemand het weet laat het alsjeblieft weten.

Verwijderd

Ik weet alleen een workaround:
Plakken in notepad, dan weer kopieeren en plakken in Outlook.

Verwijderd

Ik ken het probleem wat ik altijd doe is het volgende:

- .txt bestand aan maken op desktop
- plakken
- alles selecteren
- kopieren
- plakken in e-mail
- .txt bestand wissen.

maar misschien zijn er vele simpelere oplossingen dit is er 1

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

snelle oplossing; je tekst even in een notepad window copy and pasten. Volgens mij is er geen officiele omweg hieromheen; je zult het bij het plakken telkens speciaal aan moeten geven dat de opmaak niet mee moet ...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 23:06:
Ik ken het probleem wat ik altijd doe is het volgende:

- .txt bestand aan maken op desktop
- plakken
- alles selecteren
- kopieren
- plakken in e-mail
- .txt bestand wissen.

maar misschien zijn er vele simpelere oplossingen dit is er 1
Je kan ook geen text bestand maken maar gewoon notepad starten en niet bewaren. Text kopieeren --> Windowstoets+R --> notepad --> Enter --> ctrl V --> ctrl A --> ctrl C (of X) --> Naar je toepassing toe --> ctrl V. :)

Verwijderd

Leuk zeg, 3x 4x dezelfde oplossing. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 23:10 ]

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Danke. Maar dat doe ik nu ook al :), notepad rules. Maar ik zou het zo fijn vinden als het gewoon zou kunnen zonder de omweg.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Notepad of Wordpad gebruiken als tussenstation, al naar gelang hoeveel van de opmaak je wil verliezen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

On a clear day you can C#

Verwijderd

In sommige programmas (word bijv) zit een funxctie paste-special. Hier kan je ongeformatteerde tekst plakken, ipv geformatteerde.

Voor programma's die dit niet ondersteunen: zie boven :)

Verwijderd

:z
Vooral niet eerst het topic lezen...

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Dat is wel handig. Echter zou ik dit dus graag door windows gedaan willen hebben zonder dat ik er nog wat voor hoef te doen. (en helaas is dit geen freeware)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of zet deze in je quicklaunch. Effe aanklikken om je clipboard op te schonen et voila ;)

Zojuist effe in VB6 in mekaar geflanst ;) Op XP moet 'ie meteen werken, voor W95 en 98 kan het zijn dat je de VBRuntimes nodig hebt (zie download.com voor gratis download).

Oh, en bij deze bombardeer ik het tot freeware ;)

Voor de geïnteresseerden de code:
Visual Basic 6:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Option Explicit

Private Sub Main()
    Dim strTMP As String

strTMP = Clipboard.GetText
    Clipboard.Clear
    Clipboard.SetText strTMP
End Sub

Duh... 8)

Disclaimer: Als het niet werkt, als je gegevens verliest of als je PC ontploft heb je 1 garantie: Ik ben er niet voor aansprakelijk, gegarandeerd :+

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 24-11-2003 23:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
RobIII schreef op 24 november 2003 @ 23:22:
Of zet deze in je quicklaunch. Effe aanklikken om je clipboard op te schonen et voila ;)

Zojuist effe in VB6 in mekaar geflanst ;) Op XP moet 'ie meteen werken, voor W95 en 98 kan het zijn dat je de VBRuntimes nodig hebt (zie download.com voor gratis download)
We gaan de goed kant op :P nu nog 100% automatisch. (toch vreemd dat zo'n simpel en in mijn ogen handig iets niet in windows zit blijkbaar)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MF schreef op 24 november 2003 @ 23:24:
[...]

We gaan de goed kant op :P nu nog 100% automatisch. (toch vreemd dat zo'n simpel en in mijn ogen handig iets niet in windows zit blijkbaar)
Tja...Ik zou een monitor kunnen maken die als service draait ofzo...Maar ik weet niet of dat geen problemen gaat opleveren....

Momentje...

Deze cleaned je clipboard iedere seconde... Afsluiten? -> CTRL-ALT-DEL -> Kill process }) Quick 'n' Dirty, maar het werkt :+

Gooi 'm in je opstarten of in je RUN key in het register om 'm te starten bij het starten van Windows... Je moet overigens nu niet meer proberen om PrintScreens te maken of bestanden te kopieëren, maar dat snap je :Y)

Als er genoeg vraag naar is wil ik wel eens wat tijd steken in een wat elegantere methode... Maar vooralsnog vind ik mijn eerste oplossing (met een icoontje in je quicklaunch) het mooist...

Disclaimer: Als het niet werkt, als je gegevens verliest of als je PC ontploft heb je 1 garantie: Ik ben er niet voor aansprakelijk, gegarandeerd :+

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 24-11-2003 23:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 20:29
RobIII schreef op 24 november 2003 @ 23:25:
[...]
Deze cleaned je clipboard iedere seconde... Afsluiten? -> CTRL-ALT-DEL -> Kill process }) Quick 'n' Dirty, maar het werkt :+
Het was niet de TS zijn bedoeling om zijn clipboard leeg te gooien, maar om tekst te kunnen kopieren en dan zonder opmaak, mits die erop van toepassing was te plakken...

[ Voor 40% gewijzigd door Gody op 24-11-2003 23:38 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gody schreef op 24 november 2003 @ 23:37:
[...]

Het was niet de TS zijn bedoeling om zijn clipboard leeg te gooien, maar om tekst te kunnen kopieren en dan zonder opmaak, mits die erop van toepassing was te plakken...
En dat is precies wat het ding doet ;)
Als je goed had gelezen zag je dat ik al een oplossing had aangedragen die werkt, en dat deze een "uitbreiding" daarop is...

Er staat dan ook "cleaned" i.p.v. "cleared" :)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 24-11-2003 23:44 ]

Over mij

Verwijderd

Ik ben bijna klaar met een c++ win32 api progsel waarmee je met Windows-toets C je notepad "cleaned" -> formattering verwijderd. Tis onzichtbaar, draait in de achtergrond, en zou met alle applicaties moeten werken.. Nog eventjes geluld, ik zet de laatste puntjes op de i

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
jullie zijn geweldig :>

Verwijderd

Hierbij de ultieme clipboard-cleaner-tool (net in 30 min gemaakt :)

handleiding staat ook online

http://home.student.utwen...enaerde/clipboardcleaner/

veel plezier ermee 8)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 00:36 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

als het naar een mailtje moet dan zou ik gewoon html mail uitzetten, kzou het knap vinden als ie daar nog de opmaak mee zou behouden

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Wolfboy schreef op 25 november 2003 @ 00:33:
als het naar een mailtje moet dan zou ik gewoon html mail uitzetten, kzou het knap vinden als ie daar nog de opmaak mee zou behouden
een mail was maar een voorbeeld, het gaat om alle bestanden

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 00:30:
Hierbij de ultieme clipboard-cleaner-tool (net in 30 min gemaakt :)

handleiding staat ook online

http://home.student.utwen...enaerde/clipboardcleaner/

veel plezier ermee 8)
Goed man :) Dit is voor meer mensen denk ik een nuttige applicatie

[addendum]
Een vraagje van een collega van me; zou het mogelijk zijn om een extra feature (zijnde een style loze copy of paste) kunt implementeren? Dus dat je hier:

Ctrl+C
Win+C
Ctrl+V

een toets op kunt besparen door bijvoorbeeld

Ctrl+C
Win+V

te implementeren :? :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Spider.007 op 25-11-2003 10:55 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> SA :)

offtopic:
Of gebruik gewoon plain text in je e-mailtjes, wordt het compleet automagisch text en is IMHO nog mooier dan HTML mail ook :+

Om het af te maken:
Word:
code:
1
2
3
Sub PlakAlsASCII()
    Selection.PasteAndFormat (wdFormatPlainText)
End Sub

Excel:
code:
1
2
3
4
Sub PlakAlsASCII()
    ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Tekst", Link:=False, _
DisplayAsIcon:=False
End Sub

Deze twee heb ik standaard als knop in Word/Excel staan, maar kan je natuurlijk ook aan ctrl-v hanger :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

N.a.v. de post van Spider.007 hierboven:

Ik denk wel dat het kan, het is alleen een boel extra werk :)

(voor geinteresseerden: ik bouw een hook om het keyboard uit te lezen en bij een Win-C combinatie clean ik het clipboard. De applicatie die een paste commando uitvoert, krijgt dus een "pure-text" clipboard. Bij het ombouwen naar een 1-knop-clean&paste moet dus de paste actie van een programma ge-faket worden. Ik denk dat dat wel kan, maar het is (win32 api kennende) vast niet makkelijk)

Als ik een keer een weekend niks te doen probeer ik het wel.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

poeh,

ik zet gewoon de standaard opmaak van mijn mail op plain tekst
dan valt al di opmaak er vanzelf van af :)

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 25-11-2003 23:18 ]

Iperf

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een iets andere oplossing dan die van iLs, ff klikken op het systray icoon als je "pure-text" wil :P

http://www.stevemiller.net/puretext/

directe download link: http://www.stevemiller.net/downloads/puretext20_x86.zip

Verwijderd

Tja ik kon het toch niet laten he.. Het werkt :7

http://home.student.utwen...denaerde/clipboardcleaner

en dan versie 2 downloaden.

Veel plezier ermee, comments zijn welkom. :D

Verwijderd

Mmmz nice progseltje, dat PureText ... :/ Een leuke gui bouwen kost mij iig te veel tijd. Maar ach, ik heb in ieder geval weer wat windows-programmeer-ervaring erbij :)

Ik zal de source-code (onder GPL) erbij zetten, voor geinteresseerden.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 00:12:
Tja ik kon het toch niet laten he.. Het werkt :7

http://home.student.utwen...denaerde/clipboardcleaner

en dan versie 2 downloaden.

Veel plezier ermee, comments zijn welkom. :D
_O_ dankjewel! Je hebt zojuist mijn collega nutteloos gemaakt :P (hij deed altijd het knippen en plakken :D )

---

• MF

MF

Take a Seat

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 00:47:
Mmmz nice progseltje, dat PureText ... :/ Een leuke gui bouwen kost mij iig te veel tijd. Maar ach, ik heb in ieder geval weer wat windows-programmeer-ervaring erbij :)

Ik zal de source-code (onder GPL) erbij zetten, voor geinteresseerden.
Dit werkt perfect, geen gui voor nodig. (wel dom dat Windows dit zelf nog niet kan)
Pagina: 1