edimax router, continu verbinding kwijt.

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik heb bij iemand een elimax router geinstalleerd, en het internet werkt gewoon, al krijg de hele tijd een melding dat de netwerkkabel niet is aangesloten, en dan heb ik geen verbinding meer, en valt internet totaal weg, een tijdje later (varierend van een paar sec tot een halve minuut ofzo) schakeld hij de verbinding automatisch weer in.

Weet iemand wat het probleem is of kan zijn?

Gaat op een pc met winXPpro
Kabelinternet van @home.

Verwijderd

Nieuwe drivers voor je netwerkkaart? Nieuwe firmware op je router?

Verwijderd

Dit zou je kunnen doen:

-Kabels een keer checken..
-Log van de router bekijken voor meldingen..
-NIC controleren

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 23:00 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Graag iets meer info. Zoals b.v. welke type edimax router het is..?

[mierenneukmodus]
En is het geen edimax ipv elimax.. >:)
[/mierenneukmodus]

[ Voor 60% gewijzigd door MasterMike op 24-11-2003 23:06 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Knippert de router dan ook?

No production networks were harmed during this posting

• FFF
Bedankt voor de reacties tot nu toe,

Het betreft een nieuwe router, type weet ik nu ff niet, En volgens mij gewoon standaard winXP drivers (volledig geupdate) Netwerkkaart functioneerd zonder router goed. Kabel als 30 x nagekeken en geprobeerd, maar hij doet het gewoon, en dan ineens zegt hij dat de kabel niet is aan gesloten.

Ik zat zelf te denken aan een instelling, of misschien dat @home of het kabelmodem eraf haalt...

Maar heb dus geen idee waar ik moet zoeken.

• FFF
paella schreef op 24 november 2003 @ 23:31:
Knippert de router dan ook?
ja, de lampjes veranderen, op het moment dat de verbinding wegvalt. De ene x knipperen ze, en de andere x blijven ze branden, en 1 knipper er geloof ik bij data overdracht.

Verwijderd

Graag het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knopje gebruiken in plaats van een nieuwe post te zetten :)

Heb je die nieuwe firmware al geprobeerd? En installeer gewoon maar een nieuwe driver, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb die router ook gehad, firmware upgrade helpt niet. HEb met de support alles geprobeerd, niks helpt

Ik heb deze router een schop gegeven en een US robotics gekocht, nooit geen problemen gehad.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• FFF
Blue_White_Army schreef op 25 november 2003 @ 09:24:
Ik heb die router ook gehad, firmware upgrade helpt niet. HEb met de support alles geprobeerd, niks helpt

Ik heb deze router een schop gegeven en een US robotics gekocht, nooit geen problemen gehad.
had je ook hetzelfde probleem? en met welke internetaanbieder?

Verwijderd

Ik heb deze router nu ook al een jaar, het probleem is niet te verhelpen met de nieuwe firmware. Het enige wat je kan doen is niet msn gebruiken maar trillian.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 11:11 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 10:38
Ik weet niet of je toevallig gebruik maakt van een filesharing programma als Emule, maar die gaf bij mij wat problemen met de router. Na het verlagen van het aantal toegestane connecties loopt de router prima. Ik heb wel een firmware update gedaan, maar het probleem lag meer bij het aantal connecties dat Emule probeerde te maken. Dit kon de router niet aan.

Je hebt het wel niet over een filesharing programma gehad, maar ik dacht, laat ik je dit toch maar even melden, je weet maar nooit.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Heb dezelfde router, nooit problemen mee gehad, totdat Chello met zijn nieuwe abbo's kwam en ineens vermelde dat je op het classic abbo geen router meer mocht gebruiken, dan moest je maar verhuizen naar een zwaardere abbo. Het varieert hier van 1-5 uitvallen per dag to 20-30 uitvallen. Als ik overige gebruikers ook in Amsterdam hoor dan heeft de ene wel last, de ander niet, soms bij sommige. Punt is, het is heel variabel. Nu al een paar dagen weer geen last. Het ligt dus niet aan je router, ook gebruikers zonder router hebben hier last van. Stop de kabel ff gewoon op je modem en onder XP even in je opdrachtenscherm ipconfig /renew doen. Dan reset ie alle filters bij je provider en kijk dan eens wat er gebeurt.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-08 17:10

DkF

Ik heb een andere router (LinkSys), maar had wel hetzelfde probleem...

Oplossing bij mij was juist een oudere firmware flashen...
Pagina: 1