lcd op 2e paralele poort

Pagina: 1
Acties:

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Situatie is als volgt:
op lpt1: zipdriver (werkt prima)
op lpt4: lcd scherm (is de een lpt op een pcikaart) driver voor lcd is lcddriver.

Drivers zijn allemaal geladen maar zowel de zip als het lcd werken niet op de extra paralele poort. In hardwareprofiel word de extra paralelepoort netjes aangemeld.

Doe ik wat fout? Xp herkent de pci-interface met 2 serieele en 1 paralele poort maar ik kan die 2e paralele poort niet aansturen. Zowel de zip als het lcd vecht op de standaard paralele poort.

Ik wil dus graag de zip op lpt 1 en het lcd op lpt 4

[ Voor 7% gewijzigd door mjdejong op 24-11-2003 22:31 ]

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ff een paar vraagjes:

- kan je in de lcd software een poort kiezen?
- alles goed aangesloten en gesoldeerd?
- voed je het lcd met een andere stroombron dan waar je parralelle poort stroom van krijgt? (andere voeding dan je psu werkt niet)

ik heb zelf een goedkoop sweex kaartje met parralelle poort voor mn character lcd, en ik moest de poort toewijzen in smartie, anders werkte ie niet.... een andere voeding usen werkte ook niet... misschien werkt het wel als je beide aardes verbindt, maar zelf nooit geprobeerd.

Mn 3D printer blogje..

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Topicstarter
Je kan poorten kiezen, maar ik kan nergens de adressen uitlezen van die q-tec pci kaart voor de paralelepoort. Lcd krijgt zijn voeding los van de poort

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Verwijderd

Je hebt dus problemen met het instellen van de resources van je I/O controller?

move Casemodding & Elektronica > Opslagmedia & I/O Controllers

Welke resources gebruiken beiden LPT I/O bij booten in de bios - en in hardware-eigenschappen onder Windows? Kun je ze daar instellen?