Toon posts:

Dell: gigantische prijsverschillen! Dat klopt toch niet?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor m'n broer een systeem aan het samenstellen bij Dell (www.dell.nl) en kom tot echt ongelooflijke verschillen. Een P4 3.0 systeem met een Radeon 9800 Pro kost als je 'm configureerd:

via de Dimension 8300 Multi Media: 1820,70

via de Dimension 8300 Multi Media Advanced: 1670,76

En da's dus EXACT hetzelfde systeem! Door gewoon voor een andere basis te kiezen (die op zich ook hetzelfde is, maar alleen een andere aanbieding heeft) kan je dus zo'n groot verschil winnen.

En dan nog wat... M'n broer had dus eerst z'n oog laten vallen op een Dimension 4300, omdat hij via de normale keuzes geen CRT bij de 8300 kon krijgen (wat bij bovengenoemde keuzes weer wel kan). Hij had toen een systeem met een P4 2,8, Radeon 9800 Non Pro voor 1633,87. Toen ik dat eens ging uitrekenen en configureren via een ander ingang kon ik hetzelfde systeem krijgen voor 1448,23!!!

Dat scheelt zowat 200 euro!!! Maar dan nog: voor de prijs van dat 2.8/non Pro systeem, kan hij nu ook een 3.0/Pro systeem krijgen!

Ik vind dit toch wel gigantische verschillen... En er staat nergens duidelijk aangegeven dat bepaalde systemen ZO goedkoop zijn...!

Ik moet zeggen... Ik heb dus een Paradigit systeem op het oog met een 2.8 en een 9800 Pro kaart en dat kost 1705, met 1 jaar carry in garantie. Bij Dell krijgen bovengenoemde systemen ook nog eens 3 jaar on site garantie!

Zijn die Dell systemen nu echt zo veel trager als een zelfbouw/pc-boer systeem...? Bij Paradigit krijg ik dus wel een Asus P4P800 mobo en een Philips 109P Brilliance monitor... Dus de onderdelen zijn wel wat beter (denk ik), maar toch...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 22:19 ]

Verwijderd

Ik snap het even niet, heb je een vraag of maak je reclame voor dell ofzo :+.
Hoe kom je aan de gedachte dat een zelfbouw systeem sneller is dan een dell systeem?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
moet je eens kijken bij dell duitsland, daar is het nog weer goedkoper.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
Mja, dat van Dell klopt inderdaad. Staat ook in de Computer Totaal van deze maand.

4 Verschillende aanbiedingen met dezelfde hardware voor verschillende prijzen.
Volgens Dell krijg je wel het goedkoopste als je ze belt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las hier ergens op het forum dat die Dell's erg stabiel zijn en zo maar dat dat komt omdat ze erg standaard geconfigureerd zijn (bios en zo). Die persoon zei dat een eigengemaakt systeem (met een beter mobo, dus geen standaard Intel geval) sneller draait.

Maar jij bent het er niet mee eens...? Ik begin namelijk toch wel te twijfelen. Dell computers staan wel bekend om hun goede afwerking..

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:44
heb je dan geen garantie verschillen? 1 jaar tov 3 jaar ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Procyon for life schreef op 24 november 2003 @ 22:24:
heb je dan geen garantie verschillen? 1 jaar tov 3 jaar ofzo?
Nee! Allemaal 3 jaar onsite next working day!

Verwijderd

Topicstarter
Potverdorie zeg... Ik bedenk me nu ook dat mijn Paradigit systeem een 2.8 heeft en geen 3.0... En ik ben nog duurder uit ook... Lastig hoor! Als ik nou zeker wist dat die Dell ook een beetje goed te tweaken valt...

Maar ja... Dell heeft vandaag voor het laatst actieprijzen op geheugen en bezorgen... Dus 't is nu toch al te laat. Misschien verlengen ze de aktie nog, en dan weet ik echt niet wat ik ga doen...!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:23:
Ik las hier ergens op het forum dat die Dell's erg stabiel zijn en zo maar dat dat komt omdat ze erg standaard geconfigureerd zijn (bios en zo). Die persoon zei dat een eigengemaakt systeem (met een beter mobo, dus geen standaard Intel geval) sneller draait.

Maar jij bent het er niet mee eens...? Ik begin namelijk toch wel te twijfelen. Dell computers staan wel bekend om hun goede afwerking..
Je kan niet zeggen: een zelfbouw systeem is sneller dan een dell systeem... die vergelijking is veels te breed, je zult echt de onderdelen naast elkaar moeten leggen en dan gaan vergelijken. Een zelfbouw systeem kan ook een celeron 2 ghz met 128 mb ram en een elitegroup moederbord zijn....

Het jammere van dell PC's is dat je geen moederborden kan selecteren.. Maarja.... je gaat voor standaard onderdelen die door dell gekozen zijn en zoals je zelf zegt, een dell PC is best stabiel maar daar betaal je ook voor.

BTW, maak je niet druk om akties die verlopen etc. PC's worden echt niet duurder! Dus easy met je besluiting... denk er goed over na en ga niet te snel iets kopen.... PC's worden alleen beter, niet slechter.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:41:
[...]

Je kan niet zeggen: een zelfbouw systeem is sneller dan een dell systeem... die vergelijking is veels te breed, je zult echt de onderdelen naast elkaar moeten leggen en dan gaan vergelijken. Een zelfbouw systeem kan ook een celeron 2 ghz met 128 mb ram en een elitegroup moederbord zijn....

Het jammere van dell PC's is dat je geen moederborden kan selecteren.. Maarja.... je gaat voor standaard onderdelen die door dell gekozen zijn en zoals je zelf zegt, een dell PC is best stabiel maar daar betaal je ook voor.
Dat bedoelde ik (natuurlijk ook): een Dell systeem dat qua processor, geheugen en videokaart (bijvoorbeeld) gelijk is aan een zelfbouw systeem, zal alleen al door mobo (en bios opties?) verschillen langzamer zijn. Dat begrijp ik, tenminste.
BTW, maak je niet druk om akties die verlopen etc. PC's worden echt niet duurder! Dus easy met je besluiting... denk er goed over na en ga niet te snel iets kopen.... PC's worden alleen beter, niet slechter.
Nee, ik wil ook zeker niets te snel doen, maar ja, als je zo makkelijk 150 euro kunt verdienen (t.o.v. normale Dell-prijzen), dan ga je toch twijfelen...

Bovendien: is een p4 2.8 op een Asus P4P800 ('mijn' systeem) sneller als een P4 3.0 op een Dell mobo...? Dat Dell systeem is in dit geval dus ook goedkoper (en dan met 3 jaar onsite garantie ook nog, i.p.v. 1 jaar carry in...) Toch wel verleidelijk, hoor... Ik ga morgenochtend toch ff kijken of die acties verlengd zijn... ;)

Verwijderd

Dit staat ook in de Computer!Totaal van deze maand daar kwamen ze er achter dat het prijs verschil tussen 2 exact de zelfde PC's tot 286 euri kon oplopen!
Pagina: 1