Heleu 
Het probleem
Heb een Hercules 3d Prophet 9000 Pro, en deze kaart functioneert in principe prima. Alleen, als ik een spelletje wil ga spelen treedt er een vreemd probleem op. In het spel zelf gaan random allerlei vormen en pixels knipperen.
Dit heb ik bij alle spellen die ik zo'n beetje speel: UT (2003), Tactical Ops, Frag Ops, C&C Generals, Vietcong; kortom alle 3d games.
Wat heb ik al gedaan?
Uiteraard uitvoerig de FAQ van V&B gelezen en de daarbij behorende (Radeon) topics ook doorgenomen. Ik heb de laatste drivers van
a) Hercules zelf,
b) ATI; en
c) Omega (versie 2.4.96c)
geprobeerd.
Niets van deze bovenstaande opties veranderde ook maar iets aan het beeld in de games. Daarnaast vond ik het zoeken moeilijk, want hoe moet je zo'n probleem nou omschrijven? Volgens mij is er een naam voor dit verschijnsel, maar ik kan er niet opkomen.
Wat zijn mijn verdere system specs?
• P4 2.0 gHz @ 2.0 gHz op een
• Epox 4 BEA moederbord
• 512 Mb ram DDR 2100
• zooitje 7200 rpm hdd's (ook aan een Promise IDE controler)
• Sb Live 5.1
• De Hercules dus, aan een IIyama VMP 450
• Dit alles in een Chieftec kast met 350W voeding
Hopelijk kan iemand mij helpen op basis van bovenstaande gegevens.
Het probleem
Heb een Hercules 3d Prophet 9000 Pro, en deze kaart functioneert in principe prima. Alleen, als ik een spelletje wil ga spelen treedt er een vreemd probleem op. In het spel zelf gaan random allerlei vormen en pixels knipperen.
Dit heb ik bij alle spellen die ik zo'n beetje speel: UT (2003), Tactical Ops, Frag Ops, C&C Generals, Vietcong; kortom alle 3d games.
Wat heb ik al gedaan?
Uiteraard uitvoerig de FAQ van V&B gelezen en de daarbij behorende (Radeon) topics ook doorgenomen. Ik heb de laatste drivers van
a) Hercules zelf,
b) ATI; en
c) Omega (versie 2.4.96c)
geprobeerd.
Niets van deze bovenstaande opties veranderde ook maar iets aan het beeld in de games. Daarnaast vond ik het zoeken moeilijk, want hoe moet je zo'n probleem nou omschrijven? Volgens mij is er een naam voor dit verschijnsel, maar ik kan er niet opkomen.
Wat zijn mijn verdere system specs?
• P4 2.0 gHz @ 2.0 gHz op een
• Epox 4 BEA moederbord
• 512 Mb ram DDR 2100
• zooitje 7200 rpm hdd's (ook aan een Promise IDE controler)
• Sb Live 5.1
• De Hercules dus, aan een IIyama VMP 450
• Dit alles in een Chieftec kast met 350W voeding
Hopelijk kan iemand mij helpen op basis van bovenstaande gegevens.