Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Telfort voicemail, welk nummer voor doorschakelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

Topicstarter
Een kreeg afgelopen week de opmerking van enkele vrienden / collega's dat ik zo slecht bereikbaar was. Het bleek dat mijn voicemail niet helemaal goed functioneerde.

Mijn instellingen zijn als volgt (Nokia 3210)

DIVERT WHEN BUSY: +31645493*** (vreemd! dit was mijn tijdelijke nummer dat ik gekregen heb terwijl mijn nummer werd overgezet van Dutchtone naar O2?)
DIVERT WHEN NOT ANSWERED: +31626000777
DIVERT WHEN PHONE OFF OR NO COVERAGE: +31626001233

Als mensen mij nu bellen en ik neem niet op, dan krijgen ze te horen:
toets uw 10 cijferige mobiele telefoonnummer en druk op hekje
... in plaats van mijn ingesproken voicemail bericht.

Als ik de oproep annuleer (ik druk op cancel ipv dat ik opneem) dan krijgen ze wél mijn ingesproken bericht.

Ik heb al een beetje zitten rommelen met die nummers, maar ik kom er niet uit. Weet iemand welk nummer ik moet gebruiken om in mijn telefoon alles netjes naar mijn voicemail door te schakelen?

De Telfort website zegt 1233 om je voicemail te beluisteren en in te stellen, maar is dit ook het nummer om anderen naar toe te sturen :?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Alles moet naar +31645493***.

edit:
Nummer aangepast!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 01:27 ]

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Kun je me misschien ook nog uitleggen hoe je precies aan deze conclusie komt?

Zoals ik al meldde is het nummer dat je noemt een tijdelijk nummer, wat me begin dit jaar is toegewezen toen mijn nummer geporteerd werd. Je begrijpt dat ik het daarom best 'vreemd' vind dat dit nummer naar mijn voicemail verwijst ;)

Telfort zegt ook nog dit:
Voor 06 telefoonnummers die beginnen met 26 / 16 / 17 / 44 of 47 is het voicemailnummer: het eigen mobiele telfoonnummer als getal + 1000. Bijvoorbeeld voor 06 1772 4565 is het voicemailnummer 06 1772 5565.
Maar mijn nummer begint met 28, dus hiervoor gaat dat niet op.

[ Voor 49% gewijzigd door Booster op 24-11-2003 22:54 ]

Verwijderd

Was dat nummer precies je tijdelijke nummer of was dat het nummer + 1000?

Want als je het gesprek weigert gaat 'ie wel naar je voicemail en dat klopt ook met wat jij verteld over je doorschakelingen.

Probeer het gewoon met dat nummer, dan merk je snel genoeg of het werkt. Bel anders gewoon even naar de klantenservice.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

ik zou alle doorschakelingen uitschakelen door *#21# in te toetsen en dan op de belknop duwen.
mobiel uitschakelen, inschakelen en dan zouden de omleidingen weer ingesteld moeten zijn.
of stel het zelf gewoon in in je mobiel

ik heb ooit met telfort (toen O2) problemen gehad met de omleidingen, na 4 maal bellen met de helpdesk was het eindelijk opgelost. helaas hadden de eerste 3 helpdeskers gewoon nergens verstand van. uiteindelijk bleek er een fout in de computer te zitten, er was wel een omleiding gemaakt, door hen terplekke aangemaakt, (dat lukte eerst niet omdat er een fout in het systeem zat) maar er was geen voicemailbox waar de omleiding naartoe verwees 8)7

dus als mijn tip niet helpt, helpdesk bellen, en je niet af laten schepen met domme oplossingen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 25-11-2003 00:55 ]

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 00:45:
Was dat nummer precies je tijdelijke nummer of was dat het nummer + 1000?
Hee... good point. Het is inderdaad mijn oude tijdelijk nummer + 1000.
Te snel gekeken, dom van me.
damster schreef op 25 november 2003 @ 00:51:
ik zou alle doorschakelingen uitschakelen door *#21# in te toetsen en dan op de belknop duwen.
mobiel uitschakelen, inschakelen en dan zouden de omleidingen weer ingesteld moeten zijn.
of stel het zelf gewoon in in je mobiel
Als ik dit doe verwijst alles naar +31645493*** , dusss... dat zal wel kloppen dan :)
Ik ga het even proberen en als het de soep in loopt dan zet ik de helpdesk aan het werk.

Bedankt ;)

ATB: indien je je vorige post waar mijn nummer in staat nog even de laatste 3 cijfers weg zou willen editen, graag ;)

edit:
Dank u! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Booster op 25-11-2003 01:30 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

als na het wissen, weer de verkeerde nummers ingesteld worden dan staat er iets fout bij telfort zelf. gewoon morgen even bellen en vragen of ze de omleidingen goed voor je kunnen instellen.

je zult niet de eerste zijn waarbij het omleiden niet goed gaat.
zowel ik, als mijn vader en zus hadden problemen met de o2 voicemail.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 25-11-2003 01:27 ]

Pagina: 1