Toon posts:

IR verbinding tussen nokia 7210 en laptop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik de trotste bezitter van een nokia 7210. Nu heb ik hem voor de IR-poort van mijn laptop gelegd (met ir van de telefoon geactiveerd) maar er gebeurt bijzonder weinig, af en toe maakt hij heel even verbinding maar dan valt hij gelijk weer weg en herkent hij geen nieuwe hardware. Heb het geprobeerd met en zonder nokia pcsuite geïnstalleerd.
Als ik de oude nokia van mijn pa voor de IR poort van de laptop leg wordt deze wel gelijk herkent. Ik heb mijn telefoon ook voor de laptop van een kennis gehouden en daar werd hij wel direct herkent (overigens hetzelfde type laptop).

Wat doe ik verkeerd?????

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Misschien kun je HIER vinden wat je zoekt, support van Nokia voor de 7210. :)

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik al gezocht en daar kan ik niks vinden. Ik vermoed dat het met een fout/instelling van mijn IR poort te maken heeft maar heb geen idee wat.......

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 09:53:
daar heb ik al gezocht en daar kan ik niks vinden. Ik vermoed dat het met een fout/instelling van mijn IR poort te maken heeft maar heb geen idee wat.......
Heb je de nieuwste versie van pcsuite gedownload.
Ik heb ook (nog totdat mij P900 binnenkomt ;) ) een 7210.
Mijne werkt gewoon.

Er is een versie 5.1 uit.

Kan je hieronder downloaden
http://www.nokia.com/popu...&fileId=4060&languageId=1

Welk OS heb je trouwens?
Misschien dat dit helpt :?

[ Voor 4% gewijzigd door TeazNutz op 25-11-2003 11:56 ]

http://specs.tweak.to/7903

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Bij de 6210 werkt het in het begin ook moeizaam, voor mij was de oplossing om de IR ontvanger eigenschappen te veranderen en de maximale snelheid op 115200bps te zetten pc 4.000.000bps. Misschien helpt dit voor jou ook :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste versie van Pcsuite (nogmaals) geinstalleerd, verbindingssnelheid van de ir poort verlaagt en nog doet hij het niet....... Heel af en toe geeft hij aan dat er een draadloze verbinding is maar deze valt meestal gelijk weer weg en als hij even in stand blijft zegt pcsuite alsnog dat de telefoon niet verbonden is.........

Wat is OS en hoe kan ik zien welke versie ik heb?

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 14:42:
Wat is OS en hoe kan ik zien welke versie ik heb?
OS=Operating System=Besturing systeem

Bv. WinXP ;)

Verwijderd

Had ik met mn pa`s dell inspiron ook....

volgens mij is dan gewoon je IR poort gammel van je computer....

probeer in je bios ook ff t 1 en ander voor IR te veranderen...

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:13

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn 5100 werkt ook niet echt hoe ik t wil hebben. Standaard werk ik in XP, maar als ik mijn IR aanzet op mn tel, dan loopt XP ineens zo ontzettend traag. De verbinding komt ook maar steeds heel even tot stand.
In 2k werk wel alles gewoon zoals het hoort.
Ik heb PC suite 5.0

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met xp. Het vreemde vind ik dat mijn ir poort wel een goede verbinding met de nokia van m'n pa wil maken (weet het type zo niet, een van de eerste mer ir volgens mij)
Pagina: 1