CD tower

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-04 06:04
Hiya,
ik heb laatst een cd tower gekregen, van procom technology en der staat ook op ethernet cd rek.
Tis dus eigenlijk gewoon een kastje met voeding 1 kaartje erin en 4 cdromspelers en een coax/utp netwerk kaart. Hij heeft waarschijnlijk aan een novell netware 4.11 server gehangen.
Mijn vraag is hoe wordt zo'n ding aangestuurd, hoe werkt ut principe dervan, het lijkt me dat het bedoelt is om een tig aantal werkstations gebruikt te laten maken van 4cdromspelers maar ik snap niet helemaal hoe ze dan aangestuurd moeten worden
alvast bedankt
cu

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou zeggen, hang hem in het netwerk, en kijk of je hem kan vinden in verkenner. Als het goed is zou het ding als server moeten verschijnen, met 4 gedeelde cd-romspelers.
Ik hoop dat hij het ook op andere netwerken doet dan alleen Novell.

is er op Internet niet documentatie van te krijgen. Al was het maar een foldertje.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
En ik denk dat je ook goed moet kijken wat er bij je netwerk allemaal voor protocollen enzo heb geinstalleerd ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

hang hem eens in je netwerk en installeer eens:

TCP/IP met een zo open mogelijk subnet
NETBEUI
IPX/SPX

(dan zou je hem toch wel moeten zien in je netwerk.. zo niet, de meeste cd-towers hebben aansluiting voor SCSI bus. dus dat kun je ook doen... )

Verwijderd

Make and model zijn ook wel handig... maar vier?? beetje weinig???

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-04 06:04
thnx voor jullie reply's ik ga er morgen mee aan de gang, zal wel ff posten ofdie werkt ;)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Nou wat ik eigenlijk meer bedoelde is dat ie behalve client for microsoft networks, waarschijnlijk ook client voor netware networks moet installeren (ligt er een beetje aan hoe intelligent dat ding is ...)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

je hebt waarschijnlijk gelijk Chemist.. was ik vergeten te noemen. maar IPX hebbie ook nodig !

Verwijderd

Procom cd towers zijn gebaseerd op axis cd server boards. Haal bij axis de ip installer op. Hang de cd tower in je netwerk zorg dat als je een DCHP server hebt dat die uit staat. Ken een ip nummer aan de cd tower toe met ip installer. open je internet explorer type het ip nummer dat je net hebt toegekend in bij de adres balk je bent nu op de homepage van je cd server. Je kan nu de rest instellen.

Verwijderd

moved HA >> OM
Pagina: 1