Toon posts:

Club3D9700pro AIW corrupt beeld bij start

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week een nieuwe Club3D9700pro AIW in mijn pc geinstalleerd. Zodra ik de pc opstart, lijkt het alsof de screentekst tijdens het opstarten "corrupt" is.
Als XP verder opstart ook een corrupt beeld, de ene keer erger dan de andere, het is ook een keer goed geweest (allemaal blokjes of strepen). Rommelen aan de monitor kabel verergert de problemen, maar geeft vooral andere strepen.
Oude kaart er weer in (GF4), perfect beeld ! Rommelen aan de kabel en er gebeurt niets.
Een nieuwe 9700 pro gaf hetzelfde probleem. |:( |:(
Nu heb ik wel zo'n een mooi extentie connector moeten gebruiken om mijn monitor op deze kaart aan te kunnen sluiten.

Via search wel het eea over checkerboards gelezen, maar is dat hetzelfde probleem ? (de screenshots waren inactief) 8)7 Zal toch niet aan mijn prefs liggen he. :D

Heeft iemand hier ervaring mee ? Is de kaart niet goed, extentie niet goed, of is het te verhelpen ?

systeem: asus P4 800 de luxe, IIyama 450pro, 512 mb. (nog niet overclocked)

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit lijkt mij een voedingsprobleem maar weet ik niet zeker. Probeer eens een voeding met meer vermogen zou ik zeggen.

350 Watt wilt niet veel zeggen als je van alles in je systeem hebt hangen. Dus graag wat meer specs van je systeem etc..

[ Voor 35% gewijzigd door Kickasz op 24-11-2003 22:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me niet, heb een 350W voeding en de kaart heeft zijn eigen voedings aansluiting. (die uiteraard aangesloten zit) :+

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Hee da's toevallig! Ik heb hetzelfde probleem met m'n Club3D Radeon 9800 pro.
Ik heb het probleem ook , zowel op de standaard kloksnelheid als OC'ed. Oververhitting kan het niet zijn want de kaart wordt watergekoeld.
Voeding is het waarschijnlijk ook niet want ik heb een Enermax 465 die genoeg vermogen levert.
Wat wel heeeeel vreemd is, is dat wanneer je de PC laat doorstarten naar WindowsXP het probleem weg is zodra het bureaublad geladen is. :?
Met WindowsME (heb dual-boot) is ook het bureaublad corrupt. Dan moet ik opnieuw opstarten.
Het fenomeen treed bij mij random op.

Alhoewel...misschien is het toch de voeding? Nadat ik een delay (2 sec) had ingesteld voor het opspinnen van m'n IDE schrijven in mijn BIOS, heb ik het probleem niet meer gehad. Die kaarten trekken toch behoorlijk wat vermogen, wie weet heeft het met een piek te maken die van tijd tot tijd optreed bij het opstarten oid. :?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover