Toon posts:

brom aardlus, transfo brom???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn subwoofer midiland 7100, geeft een geruis van 50 hz (nagemeten met microfoon)
hij hangt nu aan mijn pc, maar de brom blijft bestaan als ik heb in een andere kamer aan een mp3 speler hang. hij blijft zelfs brommen als er niets is aangesloten behalve de voeding(externe transfo), het gebrom varieert een beetje, soms harder, soms stiller,...
de brom wordt niet beïnvloed door het volume dat ik instel

ik heb ongeveer alle aardlus topic al gelezen, maar heb geen idee hoe ik de brom weg
kan krijgen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Misschien een rimpel in je voeding van de subwoofer?

Meh ...

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
Heb je al een galvanische scheiding geprobeerd? 1:1 Trafo.
Deze doe je tussen het signaal en je subwoofer waardoor het signaal niet in directe verbinding staat met de sub en je bron.

[ Voor 52% gewijzigd door Jappo112 op 24-11-2003 21:50 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

jappo112 schreef op 24 november 2003 @ 21:48:
Heb je al een galvanische scheiding geprobeerd? 1:1 Trafo.
Deze doe je tussen het signaal en je subwoofer waardoor het signaal niet in directe verbinding staat met de sub en je bron.
Nee, als je dit leest,
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:43:
hij blijft zelfs brommen als er niets is aangesloten behalve de voeding(externe transfo), het gebrom varieert een beetje, soms harder, soms stiller,...
de brom wordt niet beïnvloed door het volume dat ik instel.
maakt het niet uit of er iets galvanisch gescheiden wordt.

Mijn inziens lijkt het erop dat er een condensator die normaal de rimpel weg moet trekken niet meer in staat is om dit te doen, vandaar de brom.

Meh ...

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Als de brom blijft terwijl alle ingangen afgekoppeld zijn kan het nooit om een aardlus gaan en moet het een storing zijn die in de sub ontstaat. Slechte afscherming, iets defect,...

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

... Of een open ingang ?

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
Ik zeg: schroef hem open, meet die elco even door, desnoods hang je er even een scoop aan. Mocht die stuk wezen, dan vervang je hem. Maar denk dat er ook nog een spanningsregulator inzit. Weet niet wat voor kwaliteit die versterker is maar ik zou er eentje in stoppen. Meet die ook even door.

Verwijderd

Een beetje rimpel op de voeding hoort niet gelijk voor brom aan de uitgang te zorgen van een eindversterker.
Als het echt te erg wordt (zelfs al in onbelaste toestand !) natuurlijk wel.. ;)
Gewoon VAC meten over de voedings elco(s) is het simpelste, meer dan 0.1 V rimpel in onbelaste toestand vind ik veel, meer dan 1 V zou misschienb voor problemen kunnen zorgen.

Een stabilisator lijkt me schromelijk overdreven. Het wordt een enkele keer gedaan in "high-end" apparatuur, het praktisch nut daarvan ontgaat mij echter volkomen.
Zoiets moet ook alle piekstromen goed (zonder extra vervorming te introduceren) kunnen verwerken, simpel is het zeker niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 12:24 ]

Pagina: 1