Toon posts:

[XML] De weergave van een URL.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi noorderburen,

Na het raadplegen van diverse XML en XSLT tutorials ben ik nog altijd op zoek naar een antwoord op mijn vreemd probleem.
Het betreft de weergave van een URL wanneer een XML document geformatteerd wordt door een XSLT (stylesheet).

Type in mijn XSD bestand: <xs:element name="vaknaam" type="xs:anyURI"/> .
Dit maakt dat hij in mijn XML bestand URL's valideert. Echter zijn deze niet clickable.

Weet iemand raad?
Dank bij voorbaat en een sjokotofje voor de winnaar :> .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben radeloos :| .
Hoe kan zo een eenvoudig probleem voor zoveel overhead zorgen?
Ik blijf hopen op mijn laatste bron, jullie tweakertjes. Indien er iets niet duidelijk is hoor ik het graag :) .

Modbreak: kicken is pas toegestaan na 24h. Je topic blijft 24h in de topiclijst zichtbaar, dus is het niet nodig om binnen 24h jouw topic omhoog te schoppen.

[ Voor 32% gewijzigd door whoami op 24-11-2003 22:00 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dude, niet kicken binnen 24 uur. Gebruik anders een javascript als workaround, eventueel een server-side (asp/php) script. Ik ben geen xslt goeroe, dus ik zou je niet kunnen helpen, anders dan deze workaround.

* Skaah is GEEN 'tweakertje'

[ Voor 8% gewijzigd door Skaah op 24-11-2003 22:01 ]

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Met xslt transformeer je een xml document naar een andere vorm van xml. Ik neem maar aan dat je in dit geval naar html transformeert. In dat geval moet je gewoon zelf een link maken bhv de a-tag, zoiets:
code:
1
 <a href="{vaknaam}"><xsl:value-of select="vaknaam"/></a>

Verwijderd

Topicstarter
marcusk schreef op 25 november 2003 @ 00:26:
Met xslt transformeer je een xml document naar een andere vorm van xml. Ik neem maar aan dat je in dit geval naar html transformeert. In dat geval moet je gewoon zelf een link maken bhv de a-tag, zoiets:
code:
1
 <a href="{vaknaam}"><xsl:value-of select="vaknaam"/></a>
Jeizzz >:) .

Thank you very much marcusk!
Als je u ooit in Gent begeeft heb je een Duvelke tegoed :Y) .

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23
<xsl:attribute name="href">
<xsl:value-of select="website"/></xsl:attribute><xsl:value-of select="website"/>
Pagina: 1