Hier heb ik in ieder geval nog nooit van gehoordDaar zou dan eerst een update voor geinstalleerd worden voordat hij op volle snelheid werkt
Anyway, je zou in principe de schijven langzamer en stiller kunnen maken mbv AMSET. Dit tooltje zit in het Powermax pakket dat je van Maxtor.com kunt downloaden. Echter weet ik zelf niet of de huidige versies wel compatibel zijn met SATA schijven. Het laatste nieuws is in ieder geval niet positief, zie ook de Search: [search=amset sata]
Verder heb ik even een overschot aan vraagtekens uit het titel gehaald. Ééntje is heus wel genoeg.
[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 25-11-2003 10:00 ]
In Powermax zit voor zover ik me herinner alleen maar tests en low format. Geen acoustic management enzo. Daarvoor kan je het beste de IBM Feature tool downloaden, daarmee kan je ook het geluid van de Maxtor instellen.Termi schreef op 24 november 2003 @ 21:25:
Powermax zit zo iets in lijkt me. Maar een soort HD flash lijkt me stug.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Het klopt idd dat acoustic management van Maxtor schijven standaard op stil staat en dus (iets) minder performance levert. Zoals BalusC al zei, kun je dit eenvoudig met AMSET wijzigen.
AMSET werkt niet met S-ATA schijven. Weet niet wat voor chipset je hebt, maar je kunt acoustic management ook wijzigen via Intel Application Accelerator.
WinAAM maar eens geprobeerd, maar dat schiet ook niet erg op..
"Es wurde keine ATA-Festplatte gefunden!"
"Es wurde keine ATA-Festplatte gefunden!"
Hier hetzelfde probleem, Wyckse_witte.
Heb jij ook toevallig die sata schijven in raid staan? Want bij mij zien al die programma's alleen de raid partitie en niet de echte harde schijven, zodoende ook geen temps
Verder krijg ik die acoustig management ook niet gewijzigd.
Heb jij ook toevallig die sata schijven in raid staan? Want bij mij zien al die programma's alleen de raid partitie en niet de echte harde schijven, zodoende ook geen temps
Verder krijg ik die acoustig management ook niet gewijzigd.
WinAAM werkt hier prima.
lekker stil nu
lekker stil nu
Nee, staan niet in RAID. Ik heb 2 Maxtor 120 GB schijven aan een onboard Promise controller hangen (SATA 150 TX2)
Werkt prima en snelheid is ook in orde, alleen lukt het me maar niet om acoustic management op die schijven uit te zetten.
Heb nog geen enkel tooltje kunnen vinden dat met die Promise controller overweg kan.
Promise geeft geen ondersteuning voor onboard controllers en
moederbord fabrikant (AOpen) vindt dat dit iets voor Maxtor is...
Werkt prima en snelheid is ook in orde, alleen lukt het me maar niet om acoustic management op die schijven uit te zetten.
Heb nog geen enkel tooltje kunnen vinden dat met die Promise controller overweg kan.
Promise geeft geen ondersteuning voor onboard controllers en
moederbord fabrikant (AOpen) vindt dat dit iets voor Maxtor is...
Pagina: 1