Toon posts:

CD-Image 619mb Copy 2 HDD 800MB ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een *.img bestand van 619 MB (649.125.888 bytes). Deze image wil ik gaan bewerken met een autorun programma, namelijk Autoplay Media Studio. Ik heb dus een mooi menu gemaakt voor de software. Dus ik start Nero en sleep de bestanden die met AMS zijn gemaakt naar de CD Brander en heb de Image bestand in Daemon tools geladen, en kopieer ook de bestanden die erop staan naar de Nero Explorer om de CD te branden. Mijn menu is maar 5 mb, + nog die 620mb van de image bestanden en toch zegt nero dat mijn cd 800> is. Hoe kan ik deze cd toch gaan branden op een 700mb cd? Heb een Plex 4824TA burner.

Ook als ik de image bestanden naar de HDD copieer, dan zijn de bestanden 800mb>

Wie kan mij helpen zodat ik toch een cd kan branden?

Verwijderd

100MB overburnen lijkt me een beetje lastig, dus je kan beter gewoon een 800MB CD'tje kopen.

Verwijderd

Heb je de overburn functie in NERO al ingeschakeld :?

-edit1-
Hij hoeft toch maar ca. 625mb te branden ofnie :?

-edit2-
Probeer de bestanden die in het image zitten met isobuster naar je HD te kopieren of anders die gemaakte menu's met isobuster aan het image toe te voegen en dan in Nero het image branden

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:04:
100MB overburnen lijkt me een beetje lastig, dus je kan beter gewoon een 800MB CD'tje kopen.
hoe kan het dan dat de cd-image maar 619mb is en als ik alle bestanden die op de cd staan naar de hdd kopieer, opeens 800mb zijn?

Verwijderd

Omdat een image meestal kleiner is dan de originele CD.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:05:
Heb je de overburn functie in NERO al ingeschakeld :?

-edit-
Hij hoeft toch maar ca. 625mb te branden ofnie :?
ja, maar op die cd image staan allerlei proggies, daarbij wil ik een mooi menu maken, maar zodra ik het menu af heb en de bestanden naar nero kopieer, worden dees opeens veel groter dan ze op de image file staan

Verwijderd

Dan zal je toch een cdr moeten gebruiken die bestemd is voor overburnen 90min 800mb of zelfs 100min 900mb

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Enigste waarom dit kan, is volgens mij als in de 'index' van de cd, verschillende bestanden staan, die naar dezelfde sectoren opschijf verwijzen...

wat moet je eens proberen, die image gaan bewerken, ipv van de bestanden naar nero te slepen vanaf je virtuele-cd... probeer isobuster daarvoor eens: http://www.isobuster.com

daarna, de nieuwe image proberen te branden.

edit:
Dat zei Smarty_6000 dus ook al... zie ik net

[ Voor 10% gewijzigd door The Collector op 24-11-2003 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Isoburster werkt ook niet, heb al alcohol 120% , clonecd, nero geprobeerd, maar niks werkt. Ik had ergens een programma gezien waarmee je images kon maken en kon selecteren op welk formaat die image moest zijn. BV 650 / 700 mb. Kent er iemand zo'n programma?

Verwijderd

Ik denk dat je nu in de war bent met het maken van een DivX'je.
Ik heb nog nooit een proggie gezien waarmee je de grootte van een image kunt instellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:13:
Dan zal je toch een cdr moeten gebruiken die bestemd is voor overburnen 90min 800mb of zelfs 100min 900mb
Gebruik gewoon een cdr die gemaakt is om te overburnen :D , lijkt me stug dat dat image van jouw groter is dan 900 mb . En er zijn zover ik weet in ieder geval cdr's die gaan tot 900 mb 100min (bv Silver 40x 900mb 100 min , zijn trouwens wel :r :r cdr's)

= lol modus =
en anders zou je het nog altijd op DVD kunnen zetten :+ :+
= lol modus =

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 20:15

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Tis alweer een oude }:O, maar ik wilde eens op dit onderwerp terug komen! Hoop ook niet dat hij meteen door een moderator dichtgespijkerd word. En dat er onzinnig opgereplied word met offtopic geblaat.

Tis heel erg toevallig maar ik heb precies een zelfde iso van 649.125.888 bytes (619 MB)net als de TS
en als ik die files kopier of gewoon bekijk als data is die cd daadwerkelijk 934.215.680 bytes (890MB) groot. Dus dat neemt het inbeslag om weg te schrijven bitje na bitje op HDD :? Hoe kan dat nu?

Het was voor mij geen probleem om nog files bij te schrijven voor eigengebruik.
Dat deed ik met het programma ultraiso! (Als ik misschien magiciso gebruik verklaart het me meteen :+ )
Kreeg er zo nog 95.533.056 bytes (91 MB) bij geperst met ultraiso. Waardoor de totale grote op 710 mb kwam. Dat allemaal op een schijfje van 700 MB ( 703 MB om exacter te wezen) met iets overburnen erbij want de iso was 744.658.944 ( 649.125.888 + 95.533.056) = 710 MB overgeburned erbij

Nu komt de hamvraag. Er staan geen dublicated files op die cd. Dus dat er files meerdere keren in de TOC staan is onzin. Hoe kan ut dan toch dat die cd op HDD weggeschreven orgineel dus zo iezo al 934.215.680 bytes (890MB) in beslag neemt? En nu mijn variant 1.029.742.592 bytes dus gewoon 982 MB! Inbeslag neemt? Dus in principe 982 MB op een 700MB schijfje!(ja ik heb maar 10 mb overgeburned) Bovendien word hij correct uitgelezen in een oude 6 speed brander! Dus zit geen fouten aan ut eind ook. En daarop dus ook 982 MB naar HD geschreven :S

Vergeet mijn geweldig prestatie maar ik snap er zo iezo al geen ene snar meer van.

Hoe is ut nu mogelijk dat als je een cd hebt en de data naar hdd kopieert de data 982 MB inbeslagt neemt van een 700 mb schijfje af. Ik zag al eerder de opmerking staan van dat de INDEX anders is opgebouwd. Wat ik opmerker daaruit is dat je bedoelt dat in de TOC meerdere keren naar 1 zelfde bestand word verwezen. Dus bijvoorbeeld. abc123.dat van 100 mb groot staat 3 keer op een lokatie. Dus dan heb je inprincipe al 300 mb als je dat eruit haalt. Nou ik kan je zeggen dat er geen dublicated files op die cd staan dus dat verhaal gaat al niet op. Of dat delen van een bestand meerdere keren worden gebruikt gaat mij ook wat ver.. ut lijkt wel een soort van compressie techniek. Maar dat in een iso file opgeslagen?. Wat ik wel weer snap is idd copy beveiligingen ruimte inbeslag nemen. Maar daar is hier geen sprake van! En zelfs al de bestandsnamen en dateringen en attributen.Bovendien zou je dus minder data dan overhouden als je naar hdd kopieert! Wie weet hoe dit nu zit? Zo wil ik ook wel te werk gaan. En dan op DVD schijfje ipv 9,4gig 40% meer erbij proppen.
Want dat is het in feite. 40% meer op een schijfje proppen dan kan! :/

Waar het nu eigenlijk dus omgaat is hoe kan een iso van 619mb, 890mb data bevatten?
Zonder klonen van een bestand or whatever. En ut is volgens mij gewoon "onbewerkte" data... zonder enige vorm van compressie techniek.
Dat ik hem bewerkt heb doet er ff niet meer toe dus. :X Maakt het allemaal nog meer ingewikkelder dan ut al is. En wat voor iso doet er ook ff niet toe :9 Tis er 1 die menige tweaker in zijn bezit heeft >:) Maar hier waarschijnlijk niet bij stil heeft gestaan. Behalve de TS dan die was me voor..

edit:
Had denk toch better in Opslagmedia & I/O Controllers nieuwe topic kunnen openen :'(

Speedtouch freak

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 20:15

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Er staan toch klonen van files in die iso! :X Elke keer maar 1 mb ofzo... :X kom je al gauw aan de 300 mb extra :P Mag nu van mij wel dicht gegooit :D Tis tijdstip he denk nu nog niet zo helder :P

Speedtouch freak

Verwijderd

Never mind

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 21:56 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

lSltAlKeR schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 06:41:
Er staan toch klonen van files in die iso! :X Elke keer maar 1 mb ofzo... :X kom je al gauw aan de 300 mb extra :P Mag nu van mij wel dicht gegooit :D Tis tijdstip he denk nu nog niet zo helder :P
Hmm; goed; ik zou zeggen; lees je nog eens in in de materie; mocht je nog vragen hebben die je duidelijk kunt formuleren horen we het wel :)

* Spider.007 pakt hamer en spijkers

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.