Toon posts:

[DDR] ECG K7S5A mobo met geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de FAQ (klik) kwam ik er achter dat mijn moederbord dus niet lekker werkt met verschillende soorten geheugen. Op het moment gebruik ik 2 Hynix PC2100 staafjes van ieder 256 MB (DDR). De search leverde antwoord op mijn vraag: "what the fuck?" en het bleek dat deze dingetjes dus Hyundai (spelling?) heetten in een verleden.

Klik nog eens op de FAQ link. Specifiek wordt mijn MOBO aangegeven als niet compatible met meerdere soorten geheugens.. nouja, iets in die geest, ik wil hierom dus geen risico lopen en exact hetzelfde spul online bestellen...

Alleen.. bomen, bos.. you know, ik weet het niet meer. D'r zijn zo verschrikkelijk veel soorten met zo veel omschrijvingen, ik wordt er GEK van :o

Dus, Google, search @ GoT, FAQ @ GoT, website van mijn mobo fabrikant... alles tezamen vertelt mij nog niet hoe ik mijzelf kan garanderen dat ik geheugen koop wat ook daadwerkelijk -geen- problemen op gaat leveren.

Iemand een idee? Kan ik gewoon Dane-Elec bestellen (2x 256 MB) en het spul d'r bij prikken?

Of moet ik gewoon mijn moederbord upgraden, en helemaal niet nadenken over geheugen? In dat geval, is ECG nog steeds een goed merk? Ik kan me herinneren dat 1.5 jaar geleden dit ding state-of-the-art was...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hynix/Hyundai en Dane-Elec zijn beiden prima merken :) Give it a try, je kunt nog altijd omruilen in het geval dat.

Overigens:
Op het moment gebruik ik 2 Hynix PC2100 staafjes
Kan ik gewoon Dane-Elec bestellen (2x 256 MB) en het spul d'r bij prikken?
hoe wil je vier DDR reepjes in een mobo prikken dat maar twee DDR reepjes aankan :?

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48
Ehhhh,
Punt 1. Het is ECS.
Punt 2. Kunnen er nog meer reepjes geheugen bij op dan? Als je er al 2 reepjes in hebt zitten, kan er volgens mij niet veel meer bij.
Punt 3. Ik denk dat je naast nieuw geheugen misschien toch al beter af bent met een beter moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Nou waar ik nu mijn staafjes in heb zitten, heb ik nog twee lege sloten.. wel met een andere kleur maar da's dus niet hetzelfde? :D God wat ben ik toch een n00b af en toe :X

Goed, dus mijn enige optie is om twee 512 MB staafjes te kopen?
Of een nieuw moederbord?

En ECS, sorry :) Is dat een goed moederbord over het algemeen?

Ik ga eventjes kijken naar wat goede mobo's, zijn er nog tips voor moederborden waarop ik 4x 256 MB kwijt kan? Anders moet ik namelijk nieuwe staven kopen van 512 MB, da's nogal prijzig zie ik al wel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:14:
Nou waar ik nu mijn staafjes in heb zitten, heb ik nog twee lege sloten.. wel met een andere kleur maar da's dus niet hetzelfde? :D God wat ben ik toch een n00b af en toe :X
Herlees eens de handleiding van het mobo :)
(download hem desnoods als je hem niet in huis hebt .. )
Goed, dus mijn enige optie is om twee 512 MB staafjes te kopen?
Als je meer geheugen wilt hebben, dan wel ja.
Of een nieuw moederbord?
Sja .. Nieuw geheugen en nieuw mobo tegelijk is een beetje zonde van het geld. Het prijsverschil tussen 256MB en 512MB is klein. Met de ECS kun je nog een heel end vooruit. Het biedt een lange upgradepad qua CPU's. Maar dat ben ik. Je zou deze vraag evt in het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic in Overige Hardware kunnen stellen :)
En ECS, sorry :) Is dat een goed moederbord over het algemeen?
Het is een prima merk. Niet flashy, maar ook niet waardeloos. Gewoon oké :)
Ik ga eventjes kijken naar wat goede mobo's, zijn er nog tips voor moederborden waarop ik 4x 256 MB kwijt kan?
Struin gewoon de websites van de mobofabrikanten af en ga de specs na :) Zie ook de FAQ van dit subforum hoe je een mobo moet uitzoeken ..

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 24-11-2003 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt, altijd handig om tips en informatie te krijgen van een of meerdere mensen met meer know-how dan ikzelf :)
Pagina: 1