Toon posts:

ADSL router die veel connections aan kan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig moest ik vanochtend mn e-tech adsl router rebooten, even later zag ik dat door die reboot mn ping verbetert was met zo een 3ms.
Het is ook weleens gebeurd dat dezelfde router gecrashed was na een dagje kazaa upload aan te hebben (teveel connections denk ik..)

Ik zoek een adsl router die geen moeite heeft met veel connections en die stabiel blijft draaien (niet opeens een hogere ping enzo) en de volle 1024 linesync.

Van de alcatel weet ik dat die niet volledige upload sync heeft en ook niet echt met veel connections om kan gaan.

Wie weet hier toevallig een router die wel aan alle bovenstaande eisen voldoet ?

Prijs tot €200

Verwijderd

Eerlijk gezegd lijkt me dat een beetje onzin, zoveel kracht vereist het routen niet.

Maar als je iets zoekt wat veel kan routen: neem een Pentium 100 of iets dergelijks, prop er een stel merk-netwerkkaarten in en hij kan een kleine 40 tot 50mbit routen. Dit lijkt me genoeg voor je :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:35:
Eerlijk gezegd lijkt me dat een beetje onzin, zoveel kracht vereist het routen niet.

Maar als je iets zoekt wat veel kan routen: neem een Pentium 100 of iets dergelijks, prop er een stel merk-netwerkkaarten in en hij kan een kleine 40 tot 50mbit routen. Dit lijkt me genoeg voor je :)
Het gaat hiero niet om een LAN router, maar de router voor ADSL verkeer en het aantal connections wat ie aankan, en dat ie niet aankan is gebleken.. door die crashes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:42:
[...]

Het gaat hiero niet om een LAN router, maar de router voor ADSL verkeer en het aantal connections wat ie aankan, en dat ie niet aankan is gebleken.. door die crashes.
Dus omdat hij crasht kan hij het aantal connecties niet aan?

Ik heb zelf dezelfde router: zet de DMZ maar eens aan richting een computer die niet aankan -> crash

Soms crasht hij zelfs spontaan...

Een pentium 100 of een dergelijke kan enorm veel verkeer aan hoor, in ieder geval meer dan wat jij door je adsl lijntje heen kan stouwen. Veel meer en het kost minder dan die 200 euro :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ik heb zelf een Eminent modem/router (OEM fabriekssample)

Tot nu toe geen enkele keer uitgevallen, en goede pingtijden: 16ms als het een beetje meezit

Deze gebruikt een Globespan Helium 80 CPU, en is aardig krachtiger dan de goedkopere modem/routers met een Helium Classic (Allieddata) of een Connexant (E-Tech/sweex)

Verder heb je met een Globespan chipset de meeste kans op een hoge linesync aan de upload, aangezien de BBNed DSLAMS bij mijn weten ook Globespan gebruiken. (itt de KPN DSLAMS die Alcatel gebruiken)

Officieel is het 1024-upload gedoe niet mogelijk, ligt er maar net aan hoever je je chipset kan "overclocken", net als een BX moederbord op 133 Mhz laten lopen. De gebruikte G.DMT modulatie in NL staat gewoon maar 832Kbit (annex A) of 640kbit (Annex B) op papier toe als upload.

Een Draytek Vigor 2600 kan ook, deze kun je "forceren" op een Globespan DSLAM om zo ook een iets hogere linesync te krijgen.

Tenslotte heb ik verschil gemerkt tussen de diverse splitters, scheelde soms ook zo 200-300kbit.

Verwijderd

Maar dit is dus modem / router in één begrijp ik? Dan lijkt het me niet in het geval van de etech aan een cpu-power-tekort liggen maar aan de andere instellingen van het modem gedeelte.
Als je gewoon een goed modem gebruikt en een P100 oid neerzet, deze kan dan neem ik aan ook gewoon volledig gebruik maken van de lijn?

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 21:24
LOL

Ik heb dus ook een E-tech router.

Alleen bij mij reset hij zich vanzelf na ongeveer 8 uur als ik veel down en upload via eMule.

Hij zit dan ook VOL met connections en loopt gewoon vast. Alleen reset hij zich wel automatisch. E-tech gemailt en kan het ook niet verhelpen |:(

Is wel irri ja, zit je net 8 uur in de wachtrij voordownload gaat dat klote ding resetten. (ik upload dan wel constant met 25kb/s)

ik heb bij eMule het aantal toegestaande connections lager gezet en u duurt het resetten iets langer.

MAar ik ben dus ook op zoek naar nieuwe router (zonder modem) met ingebouwde firewall zoals de E-tech had :*)

Specs

Verwijderd

Ah nu snap ik het, wij resetten de router gewoon elke nacht. Er zit een tijdklok op die gewoon 's nachts het modem en de router uitgooit. Dat verklaart waarom hij bij ons niet vastloopt.

Hij loopt bij ons alleen vast als er een DMZ is geconfigureerd en die computer niet te bereiken is. Dan kan je er donder op zeggen dat het boeltje binnen de kortste keren vastloopt.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10

rally

Deyterra Consultancy

Persoonlijk gebruik ik een Netopia R series (4542-200 ISDN om precies te zijn), maar de R910 is er vergelijkbaar aan. Heef alleen geen ingebouwde modem.

Nadeel: Hij is alleen via een telnet interface te configureren dus je moet geen complete netwerk N00b zijn om hem in te stellen.

Voordeel: SUPERstabiel. Ik heb dat ding dus nog NOOIT onderuit zien gaan. Bovendien zijn de firewall regels erg goed in te stellen.

Iets duurder, maar wel megagoed.

P.S. Ik maak nu gebruik van een Nexland ISB Pro 800 Turbo LoadBalancer. Ook daar heb ik tot nu toe geen enkele slipper mee gemaakt. Ook erg net apparaat. Volgens mij is dat tegenwoordig de Symantec Firewall 200 (of 200R). De Symantec is echter wel schofterig duur :(

http://www.deyterra.com

Pagina: 1