Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Dvd rippen gaat nu tussen de 6 en max 9 speed. Verder kan ik er mee branden in nero, dvd decrypter, STOMP record max en alchol 120%
Ben er zeer tevreden mee. Met de media compatibiliteit zit het ook wel prima voor zover ik heb kunnen testen.
Prijs was € 125
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
Je noemt zelf al een aantal plus en minpunten. Bepaal welke voor jouw van belang zijn, lees alle reviews, bepaal je budget en maak een keuze. Meer kunnen wij niet voor je doen, ben ik bang.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb mijn nec nu pas een week en wil al geen gewone cd-r meer branden.
Vriend van me heeft de pioneer en heeft totaal geen problemen ermee dus ik weet het wel......PIONEER
Verwijderd
Ik heb m'n Nec ruim een maand geleden verkocht en de Pioneer gehaald , de Nec was niet slecht maar ik werd er ziek van om voor veel media die ik kocht weer een andere firmware te moeten flashen om ze echt goed te branden , de Pioneer vreet ze allemaal zonder problemen , ook de schijfjes die ik nog had en waar de Nec helemaal geen raad mee wist .bmwman schreef op 24 november 2003 @ 21:19:
Ik breng morgen mijn nec 1300 weer terug naar de winkel (F*ck apparaat) en haal me de pioneer op.
Ik heb mijn nec nu pas een week en wil al geen gewone cd-r meer branden.
Vriend van me heeft de pioneer en heeft totaal geen problemen ermee dus ik weet het wel......PIONEER
Als ik nu een brander moest halen zou ik ff wachten op de nieuwe Pioneer die zowel + als - op 8 x gaat branden , als ie net zo flexibel om gaat met verschillende media als de 106 dan heb je een topper !
Misschien koop ik deze wel.. (plextor is toch altijd al wel betrouwbaar geweest)
En inderdaad ik ben er ook flauw van om steeds te moeten flashen...
Verwijderd
De NEC, nooit meer. Heb ik alleen prob's mee gehad. Maar een maat van mij weer niet... dus...
Heb nu mijn 2e Pioneer, perfect in branden van + en -. Het allerbelangrijkste vind ik persoonlijk dat iedereen (lees: ieder systeem) ze kan lezen.
Die maat van mij heeft dus een NEC, geen problemen maar niet iedereen (lees: ieder systeem) leest deze DVD's
Toch snap ik het probleem van veel mensen met de NEC niet. De enige echte brakke media zijn Nashua, Emtec en Princo. Dan mijdt je die toch? Plextor, LiteOn en zelfde de Pioneer hebben problemen met de Princo's! Voor 10 of 20 cent meer koop ik liever degelijke mediaVerwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:34:
Ik draai heel veel "backup's", en ik kan je alleen mijn ervaring vertellen over NEC en Pioneer.
De NEC, nooit meer. Heb ik alleen prob's mee gehad. Maar een maat van mij weer niet... dus...
Heb nu mijn 2e Pioneer, perfect in branden van + en -. Het allerbelangrijkste vind ik persoonlijk dat iedereen (lees: ieder systeem) ze kan lezen.
Die maat van mij heeft dus een NEC, geen problemen maar niet iedereen (lees: ieder systeem) leest deze DVD's
Ik heb al een stuk of 400 DVD's gefikt zowel + and -, maar nog nooit problemen gehad met het teruglezen
webOS all the way!
Lijkt me sterk dat als hele volkstammen problemen hebben met de NEC brander het allemaal maar aan die mensen moet liggen. Als ze dan een Pioneer, Plextor of eenieder ander merk kopen zijn de problemen over.Hermanvh schreef op 25 november 2003 @ 07:21:
[...]
Toch snap ik het probleem van veel mensen met de NEC niet. De enige echte brakke media zijn Nashua, Emtec en Princo. Dan mijdt je die toch? Plextor, LiteOn en zelfde de Pioneer hebben problemen met de Princo's! Voor 10 of 20 cent meer koop ik liever degelijke media
Ik heb al een stuk of 400 DVD's gefikt zowel + and -, maar nog nooit problemen gehad met het teruglezenHet kan aan mij liggen, maar volgens mij doen jullie iets fout!
Is de NEC dan echt heel specifiek met media en/of instellingen in software?
Overigens heb ik hier een A04 (pioneer) en diet doet het perfect met nashua DVD-R's (media code is zelfs PRINCO!). Nog niemand gehoord die problemen heeft om mijn backup's te lezen/kijken.
ik heb nog geen firmare update gedaan
wel heb ik een paar vernaggelde dvd's omdat tie zat te zeiken over power (later ondekte ik dat mijn powerkabel er niet goed in zat

ik heb een aantal divx op de dvd's weggebrand ik heb ze kunnen lezen op mijn pc's (meerdere pc's met dvd-rom)
voor de rest tja .. heb hem pas 2 weken ben nog aan het vogelen met dat ding.
Tja vanalles
De support van NEC (net als veel andere Aziatische fabrikanten) is gewoon uit de steentijd. Ze proberen alleen Japanse mediafabrianten te ondersteunen (om de economie daar te pushen), hierdoor heb je het probleem dat veel media standaard niet werkenDomino schreef op 25 november 2003 @ 11:49:
[...]
Lijkt me sterk dat als hele volkstammen problemen hebben met de NEC brander het allemaal maar aan die mensen moet liggen. Als ze dan een Pioneer, Plextor of eenieder ander merk kopen zijn de problemen over.
Is de NEC dan echt heel specifiek met media en/of instellingen in software?
Overigens heb ik hier een A04 (pioneer) en diet doet het perfect met nashua DVD-R's (media code is zelfs PRINCO!). Nog niemand gehoord die problemen heeft om mijn backup's te lezen/kijken.
De Pioneer gebruikt een standaard techniek door het uitlezen van de code op de media. Dit zou moeten leiden tot het meer branden van media, maar dit gaat wel ten koste van de brandkwaliteit, doordat deze niet geoptimaliseerd is voor het schijfje!
Alle andere fabrikanten (BTC, NEC, Plextor, LiteOn, Toshiba, Sony) werken met een tabel in hun firmware van gesupporte media! Hierdoor is de brandkwaliteit van deze media optimaal! ALLE BRANDERS (behalve Pioneer dus), hebben problemen met de PRINCO's, omdat ze zich niet aan de DVD-R specificatie houden. Nashua's met Princo code werken trouwens prima op de 1300A, welliswaar misschien op 2x!
Dus het ligt er maar net aan waar je voor kiest. Superieure brandkwaliteit of 99,9% compatibiliteit met schijfjes.
Met mijn 1300A firmware wordt op dit moment 97-99% van alle DVD-R schijfjes gesupport. Sommige op 2x i.p.v. 4x, maar ze werken prima!
Vergeet ook niet dat de 1300A heel erg veel verkocht is dat het daarom ook lijkt alsof er heel erg veel problemen zijn!
Ikzelf heb de nodige media getest (meer dan 50 verschillende DVD-R merken) en ben er pas 1 tegen gekomen die niet werkte: Emtec!
webOS all the way!
Lite-ON gemaakt. Dus wat is het verschil ?
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X
Reden voor mij was de prijs en de goede naam die Leteon heeft bij CD-R branders. Verder heb ik me er niet zo in verdiept.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hier praat je jezelf een beetje voorbij, ik weet dat pioneer ook media bijhoud in tabellen, kijk maar eens op het rpc1 forum. Onder andere NIL en Gradius houden zich daar bezig met het hacken van pioneer firmware.Hermanvh schreef op 25 november 2003 @ 14:08:
[...]
De support van NEC (net als veel andere Aziatische fabrikanten) is gewoon uit de steentijd. Ze proberen alleen Japanse mediafabrianten te ondersteunen (om de economie daar te pushen), hierdoor heb je het probleem dat veel media standaard niet werkenMaar dat heb ik dus opgelost
![]()
De Pioneer gebruikt een standaard techniek door het uitlezen van de code op de media. Dit zou moeten leiden tot het meer branden van media, maar dit gaat wel ten koste van de brandkwaliteit, doordat deze niet geoptimaliseerd is voor het schijfje!
Alle andere fabrikanten (BTC, NEC, Plextor, LiteOn, Toshiba, Sony) werken met een tabel in hun firmware van gesupporte media! Hierdoor is de brandkwaliteit van deze media optimaal! ALLE BRANDERS (behalve Pioneer dus), hebben problemen met de PRINCO's, omdat ze zich niet aan de DVD-R specificatie houden. Nashua's met Princo code werken trouwens prima op de 1300A, welliswaar misschien op 2x!
Dus het ligt er maar net aan waar je voor kiest. Superieure brandkwaliteit of 99,9% compatibiliteit met schijfjes.
Met mijn 1300A firmware wordt op dit moment 97-99% van alle DVD-R schijfjes gesupport. Sommige op 2x i.p.v. 4x, maar ze werken prima!
Vergeet ook niet dat de 1300A heel erg veel verkocht is dat het daarom ook lijkt alsof er heel erg veel problemen zijn!
Ikzelf heb de nodige media getest (meer dan 50 verschillende DVD-R merken) en ben er pas 1 tegen gekomen die niet werkte: Emtec!
Het niet voorkomen van media in de firmware was ook de meest voorkomende klacht in de tijd van de A03/A04. Bij de A05 en A06 weet ik niet of dit nog steeds van toepassing is.
Anyhow ... je kunt niet ontkennen dat er (te?) veel problemen zijn. Danwel door verkeerd gebruik, danwel door verkeerde media. Problemen die met de Pioneer niet (meer) aan de orde zijn. Wat betreft de superieure brandkwaliteit, ik ben nog steeds niet overtuigd dat NEC beter is Pioneer op dit gebied.
Maar goed, ik ben blij voor je dat jij zo weinig problemen kent met je NEC brander, voor mij geldt hetzelfde met mijn Pioneer.
[edit]
Staar je ook niet blind op de verkoop aantallen, hoeveel mensen kiezen, al dan niet bewust, voor de laagst geprijsde hardware. Juist die mensen hoor je niet als er al problemen zijn. Bovendien heeft pioneer ook een groot afzet gebied, denk maar aan :
1. Apple : alle superdrives zijn afkomstig van pioneer.
2. Aldi : naar schatting was de laatste PC verkoop stunt van de supermarkt keten goed voor een afzet van een slordige 400.000 tot 500.000 PC's binnen europa (bron : hardware.info). Allen met een Pioneer A06. Eerlijkheidshalve dient hier wel bij te komen dat de Lidl NEC brander in de systemen laat plaatsen, maar hier heb ik helaas geen cijfers van.
[ Voor 14% gewijzigd door Domino op 25-11-2003 14:33 ]
Zelf de Sony DVD speler pakt op deze manier behoorlijk wat verschillende media :-)
Hij is wat duurder maar hij is stil, snel, betrouwbaar.... en over het algemeen een top brander. :-)
Tja de prijs is hoger maar met plextor weet je wat je krijgt, draai nu firmware 1.02 en die is duidelijk voor nu de stabielste!
[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 25-11-2003 14:37 ]
There is no place like ::1
Ik gebruik altijd de Arita 2x DVDR's. Met Princo's heb ik wel wat problemen gehad, maar die mijd ik sindsdien.
Het verbaast me dat ik zoveel slechte verhalen hier lees over de NEC, heb er nog geen problemen mee gehad en ik heb CD-R, DVD-R, DVD+R, en DVD+RW mee gebrand. Enige probleem is dat ik een paar Emtec dvd-r's heb liggen en die slikt hij niet met de orginele firmware. Dus ik hoop dat die straks met de firmware van herrie het wel doet
In de tijd van de A03/A04 heb ik mij nog niet bezig gehouden met het hele DVD brander verhaal. Ik ben eigenlijk pas ong. een half jaartje bezig. Wat ik begreep van NIL, Gradius etc. branden de nieuwe Pioneers (A05/A06) 'onbekende' media wel, maar omdat ze niet in de firmware zitten vaak op een lagere snelheid.Domino schreef op 25 november 2003 @ 14:27:
[...]
Hier praat je jezelf een beetje voorbij, ik weet dat pioneer ook media bijhoud in tabellen, kijk maar eens op het rpc1 forum. Onder andere NIL en Gradius houden zich daar bezig met het hacken van pioneer firmware.
Het niet voorkomen van media in de firmware was ook de meest voorkomende klacht in de tijd van de A03/A04. Bij de A05 en A06 weet ik niet of dit nog steeds van toepassing is.
Anyhow ... je kunt niet ontkennen dat er (te?) veel problemen zijn. Danwel door verkeerd gebruik, danwel door verkeerde media. Problemen die met de Pioneer niet (meer) aan de orde zijn. Wat betreft de superieure brandkwaliteit, ik ben nog steeds niet overtuigd dat NEC beter is Pioneer op dit gebied.
Maar goed, ik ben blij voor je dat jij zo weinig problemen kent met je NEC brander, voor mij geldt hetzelfde met mijn Pioneer.
[edit]
Staar je ook niet blind op de verkoop aantallen, hoeveel mensen kiezen, al dan niet bewust, voor de laagst geprijsde hardware. Juist die mensen hoor je niet als er al problemen zijn. Bovendien heeft pioneer ook een groot afzet gebied, denk maar aan :
1. Apple : alle superdrives zijn afkomstig van pioneer.
2. Aldi : naar schatting was de laatste PC verkoop stunt van de supermarkt keten goed voor een afzet van een slordige 400.000 tot 500.000 PC's binnen europa (bron : hardware.info). Allen met een Pioneer A06. Eerlijkheidshalve dient hier wel bij te komen dat de Lidl NEC brander in de systemen laat plaatsen, maar hier heb ik helaas geen cijfers van.
Vergeet niet dat de NEC's in alle Dell's en Packard Bell pc's zitten tegenwoordig als DVD fikker, dus dat zijn ook flinke aantallen
Maar over de brandkwaliteit: Bron was een test in de Duitse CT van een paar maanden geleden. Daar was men veel beter te spreken over de 1300A. Zelf heb ik geen 1.06 en misschien is het inmiddels verbeterd? Ik kan alleen zeggen dat ik hele lage errorrates krijg met de 1300A
webOS all the way!
Verwijderd
Ik zit zelf te twijfelen tussen de Plextor en Lite-On, een vriend van me heeft Plextor, en al meer dan 350 dvd's gefikt. geen probleem. Alleen ik zweer bij Lite-on
Maar wat zijn nu echt de kenmerkende verschillen? Het binnenwerk van een plextor zit toch in een lite-on?
p.s. Fastbunny : welke heb je nu gekocht?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 11:22 ]
Ben uiteindelijk toch voor de Plextor PX708A gegaan.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 11:19:
Intressant topic.
Ik zit zelf te twijfelen tussen de Plextor en Lite-On, een vriend van me heeft Plextor, en al meer dan 350 dvd's gefikt. geen probleem. Alleen ik zweer bij Lite-on
Maar wat zijn nu echt de kenmerkende verschillen? Het binnenwerk van een plextor zit toch in een lite-on?
p.s. Fastbunny : welke heb je nu gekocht?
Dat gedoe met de Dual Layer branders duurt nog wel even voordat het echt interressant wordt, plus gaan er diverse geruchten dat de Pioneer het kan met alleen een Firmware, hopenlijk de Plextor straks ook
Mijn ervaring ermee is overigens goed
Branden gaat als een zonnetje. Ben nog beetje aan het experimenteren met media. Heb Philips DVD+R 4x gehad (branden doet ie op 6x al geeft ie 8x aan), Prico DVD-R 2x en 4x. Lekker goedkoop en prima voor PS2 backups. Nashua DVD-R 2x, zaten een paar bij die niet gebrand konden worden door productiefout, verder geen problemen mee gehad. Heb nu Memorex DVD+R 4x. Nog niet geprobeerd.
Om te branden gebruik ik Nero 6.3.0.0 en DVDDecrypter
[ Voor 20% gewijzigd door FastBunny op 22-01-2004 11:57 ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Verwijderd
Ik heb ook net te horen gekregen dat ik vast contract krijg, dus ik kan het me ook wel missen
Thnx voor je ervaring.. zal eens zien wat ik doe
Verwijderd
Tot nu toen nog geen problemen mee gehad, ik brand ook geen princo's vandaar
denk zelf dat de liteon ook wel dual layer kan branden met nieuwe firmware, als de pioneer het kan kan liteon het ook vast wel
C'est moi.
Verwijderd
Wel heb ik voor de Lite-On gekozen ipv de NEC omdat de NEC veel langzamer is met CD's branden (40x vs 16x).
Aangezien ik ook cd's blijf branden ivm compatibiliteit voor mij niet onbelangrijk.
(Gebruikte schijfjes: Nashua, Philips, HP, Fuji, Plextor)
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Daar heb je inderdaad gelijk in. De Plextor 8x doet het ook op 40x overigensVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 15:05:
Ik heb net de Lite-On 811 erin gezet. Dus nog geen ervaringen.
Wel heb ik voor de Lite-On gekozen ipv de NEC omdat de NEC veel langzamer is met CD's branden (40x vs 16x).
Aangezien ik ook cd's blijf branden ivm compatibiliteit voor mij niet onbelangrijk.
Heb mijn 1.5 jaar oude 32 speed cdbrander eruit gehaald
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Uit ervaring met mijn PX708A kan ik zeggen dat dit niet bijster snel was. Geloof iets van max 4 speed. Gebruik altijd mijn PX106A (DVDROM van Plextor) en die haalt 8X DVD met rippen maximaalNitai schreef op 22 januari 2004 @ 15:20:
wat voor mij belangrijk is (bijvoorbeeld bij het kopieren van DVD 9) is dat hij het snel kan lezen...welke van deze dvd branders kan op een hoge snelheid rippen (met dvd decrypter?).
De PX708A is standaard gecapt op 2x rippen. Dit kun je als volgt uitzetten: houdt bij een lege drive de eject knop ongeveer 3 sec. Het lampje knippert dan 3 keer en de tray opent dan. Doe dan de schijf die je wil rippen erin en hij begint op 4 keer of zo en loopt op tot 8x. Zodra je de tray weer opent of de computer reset of uitschakeld, wordt de 2x beperking weer ingeschakeld.FastBunny schreef op 22 januari 2004 @ 15:26:
[...]
Uit ervaring met mijn PX708A kan ik zeggen dat dit niet bijster snel was. Geloof iets van max 4 speed. Gebruik altijd mijn PX106A (DVDROM van Plextor) en die haalt 8X DVD met rippen maximaalZo even uit het hoofdje zal het eens natesten voor je
Zou het erg fijn vinden als mensen die m hebben hier hun ervaringen delen
-Xbox Gamertag: Dbongers
De PX708A is zeer goede kwaliteit en kan perfect met bijna alle media omgaan ( maar ik koop alleen hoge kwaliteits media )
Er is geen vergelijking tussen de PX708A en de NEC.
De pioneer schijnt heel erg goed te zijn....
Ik denk dat als je alleen echt hoge kwaliteits media koopt, het vrij weinig uitmaakt met welke brander je brandt.swampy schreef op 23 januari 2004 @ 11:08:
De PX708A is zeer goede kwaliteit en kan perfect met bijna alle media omgaan ( maar ik koop alleen hoge kwaliteits media )
Er is geen vergelijking tussen de PX708A en de NEC.
-Xbox Gamertag: Dbongers
Maakt wel uit, zoals sommige al zeggen,bij nec moet je vaak wisselen van firmware. Bij pioneer of plextor... hoef je dat niet.philipnorth schreef op 23 januari 2004 @ 13:16:
[...]
Ik denk dat als je alleen echt hoge kwaliteits media koopt, het vrij weinig uitmaakt met welke brander je brandt.
goedefikker, goedkoop, snel met rippen, tot 8x. nog geen gedonder gehad(ff afkloppen)philipnorth schreef op 23 januari 2004 @ 09:01:
ben zelf van plan om de 811s te gaan kopen.
Zou het erg fijn vinden als mensen die m hebben hier hun ervaringen delen
no comment