- Wat vind je de moderators in OH?
Pollewob is hier best vaak te vinden en ik kan gewoon contact met 'm opnemen over ICQ wil ik iets melden. Hij staat dus prima voor evt. op- en aanmerkingen open.
Van Oscar hoor je misschien niet zo veel, maar hij heeft ook een DT functie. Dat 1 iemand meer achter de schermen bezig is en de ander meer een uitvoerende functie uitvoert maakt het niet slechter, maar soms zie ik wel dat, als Pollewob even afwezig is, het hier best een zooitje wordt. Maar goed, zelfs als Oscar wat meer bezig is met slotjes gooien zijn er nog tijden waar beiden mods niet aanwezig zijn. Over het algemeen gaat 't dus wel goed.
Echt specifieke aan- of opmerkingen over moderators heb ik niet echt, alles is zo'n beetje in de bovenstaande text verwerkt.
- Wat kan er verbeterd worden aan de moderatie in OH?
Soms zie ik nog wel eens topics die best interessant worden die dicht worden gegooid. Nu is dat vaak een topic met een slechte topicstart. Hier is weinig aan te beginnen, dit kwam n.l. ook al aan de orde in het PMG feedback topic en
Abbadon gaf daar al mooi een antwoord op uit een moderator-point_of_view.
Verder nog een beetje kritiek. Ik merk nog wel eens dat er in topics simpelweg dingen van de faq gequote worden als het topic niet aan de regels van het forum voeldoet. Dit vind ik erg jammer. Dit verpest de sfeer vaak ("ik vraag iets en ik krijg direct FAQ! voor m'n neus", ook al citeren ze het stuk uit de FAQ) en levert echt niks op. Wil je iemand wijzen op de FAQ moet hij die zelf opzoeken, door hem dingen aan te wijzen, zoals je doet met het quoten van stukken uit de FAQ, gaat de persoon denk ik echt niet direct de FAQ lezen hoor.
Het beste is dan nog altijd om als sluitmessage een link te geven naar de FAQ en het stukje; bijvoorbeeld:
http://got.tweakers.net/OH-FAQ#upgrade_vragen. Het lijkt mij dus geen slecht plan om strenger te modereren op dit soort posts en netjes een linkje te geven met de sluitingspost.
Duidelijkheid van de moderaties
De FAQs zijn nog een beetje rommelig. PMG bijvoorbeeld heeft al een tijdje 2 sticky topics; het beleid en de FAQ. Het lijkt mij ook wel een idee voor OH om dit te splitsen zo; nu heb je 1 topic in OH waarin 3 links worden gegeven naar grote topics in 3 verschillende posts. Met als titel: 'voor al je hoe-is-dit-systeem vragen', terwijl er ook een link in staat voor welke-voeding-heb-ik-nodig.
Verder is een soort van inhoudsopgave ala de PMG FAQ ook wel handig. Nu lijkt de OH FAQ een grote lap text die ik moeizaam zal moeten doornemen. Een FAQ versierd met duidelijke kleuren en een inhoudsopgave, bijvoorbeeld ook de OM FAQ ziet er een stuk 'makkelijker' uit... ik weet niet precies hoe ik dit moet formuleren.
- Hoe sta je tegenover de algemene taxatie/upgrade topics in OH, werken die een beetje of is het een zooi. Wat kan er volgens jou beter aan?
Ik houd geen taxatie topics echt in de gaten, daar kan ik dus niet over beslissen. Wel heb ik iets te melden over upgraden topics: de regels worden niet echt gehanteerd op dit moment, maar ik ben al van plan iedere 25 posts sowieso de regels nog eens aan te halen aan het begin van mijn post. Zodat iedereen die de laatste pagina inlaadt met 25-50-75-100 etc. posts per pagina netjes eerst de regels krijgt te zien. Deze staan in een opvallende tabel zodat ze d'r hopelijk niet zo makkelijk overheen lezen. Maar goed, het probleem dat de regels niet altijd worden gehanteerd bestaat in elk groot topic.
Verder zijn we ook wel benieuwd naar je mening over de sfeer in OH, hoe de de vaste gebruikers met beginners omgaan bijvoorbeeld.
Helaas hebben we in OH niet erg veel vaste gebruikers. De sfeer in OH is niet altijd te best, maar het kan beter. Het is moeilijk om voor een forum met geen specifiek onderwerp (nouja, onderwerp) een vate groep bezoekers te vormen. Je hebt n.l. hier veel verschillende tech mensen; hier zitten mensen met verstand van printers, muizen, toetsenborden, USB, notebooks etc. etc. bij een. Daarom is het denk ik nooit echt mogelijk voor OH om een community te vormen ala. NOS.
Vaak zie je dan ook hier mensen maar een paar keer reageren en dan verder spelen in wat andere fora. Jammer, maar niet echt veel aan te doen. Iets wat mensen wat meer aan zou trekken zijn wat leuke topics of projecten. Dat laptop topic van RS_003 is b.v. wel een interessant topic, daar komen veel Acer gebruikers. Ook die review van athlonkmf was wel interessant.
Ik probeer verder zo goed mogelijk beginners te helpen in het upgradetopic, verder geef ik nog wel eens wat linkjes naar andere topics en de search om ze op weg te helpen. Vooral dat laatste is wel handig als beginner.
Terw_Dan schreef op 24 november 2003 @ 21:03:
Het wat moet ik hieraan upgraden topic
Imho is dit enkel bevestiging vragen van je eigen vermoedens. Ik denk dat dit topic over het algemeeen niet echt nuttig is daar je de keuze toch zelf zal moeten maken en anderen niet makkelijk kunnen beslissen wat voor jou het beste is.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Er zijn genoeg mensen die totaal niet weten of ze voor Intel moeten gaan of AMD en waarom ze naar een bepaalde set moeten upgraden. Je weet denk ik nog wel hoeveel upgrade-topics er eerst waren in OH. Nou zou je die wel kunnen gaan verbieden (een welke-componenten-vraag is het eigenlijk), maar dat zou ik best jammer vinden:
Ik vind het zelf een erg leuk topic, je helpt mensen direct en ontvangt vaak nog berichten terug over de upgrades, b.v. dat het goed gelukt is. Het topic loopt best hard op zich, en de meeste posts worden netjes afgehandeld zodra ik tijd heb.
Maar goed, dit is mijn opinie daarover.
[
Voor 11% gewijzigd door
Laurent op 25-11-2003 12:58
]