[XP]Bestanden van ALLE gebruikers backuppen op instabiele pc

Pagina: 1
Acties:

• Micros
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

Micros

M'n nummerbord in de USA

Topicstarter
Omdat de laptop van mijn vriendin nogal instabiel is geworden, wil ik daar WinXPpro opnieuw installeren.
Er zijn meerdere user-accounts, maar vooral met degene die ze meestal gebruikt is haast niet meer te werken. Ik wil die bestanden graag backuppen naar een externe USB2.0 harddisk (my documents en dergelijke.) Maar als ik als een andere user inlog, kan ik dus niet bij haar bestanden uit de andere account. (Beide zijn administrator trouwens)

En dan nu de vraag :) : Is er een manier om ALLE bestanden van de harde schijf te kopieren? Of moet dat met een speciaal backup-programma?

Nog een bijzaakje: sommige bestanden (uit de windows-directory bijvoorbeeld) zijn in gebruik, waardoor ze de copy-functie zodra hij zo'n fout tegenkomt laten ophouden. Daarna is het lastig om uit te zoeken wat wel en niet gedaan is, ik neem aan dat jullie dat herkennen ;)
Met TotalCopy lukt dat al iets beter, maar ook nog niet helemaal. Iemand een suggestie?

"Zie mij een toffe computer hebben!"

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom deel je als user A dan geen rechten uit aan user B (of maak hem administrator) zodat deze de bestanden van user A kan bekijken? Dat die bestanden in gebruik zijn, daar kan je niet zo veel aan doen; misschien ff opstarten met een DOS-diskette of iets dergelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 24-11-2003 19:53 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou ook de rechten kunnen overnemen (take ownership). Op zich is het wel vreemd dat beide accounts met admin rechten elkaars bestanden toch niet kunnen zien. Een lokale admin zou dat wel moeten kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 24-11-2003 19:54 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Je kunt ook eens een systeem herstel doen. Misschien dat het dan allemaal weer goed komt;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

login als local administrator en gebruik Robocopy om een mirror te maken naar je external device. werkt perfect. Je hoeft ook geen take ownership ofzo te doen omdat je als local admin alle rechten gewoon hebt.

Verwijderd

In outlook je storefolder in een andere map zetten dan de c:\map., zet deze bijvoorbeeld op d:\ of op een removable hd
dan nog ff je favorieten veilig stellen, en de mijn documenten mappen, en klaar ben je. dan heb je bijna alles aan instellingen overgehaald. wil je de inbelverbindingen ook nog overzetten, dan kan dat met de standaard optie bij de upgrade van windows xp.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
mutsje schreef op 24 november 2003 @ 19:55:
login als local administrator en gebruik Robocopy om een mirror te maken naar je external device. werkt perfect. Je hoeft ook geen take ownership ofzo te doen omdat je als local admin alle rechten gewoon hebt.
Behalve wanneer je user zijn bestande beveiligd
Dan lukt het zelfs niet om de files via een externe comp (origineel als 2e hd aangekoppeld) te lezen.
Iedere user moet ff inloggen en de beveiliging van zijn my doc afhalen zodat je gewoon kunt lezen.
Je zou ook proberen in te kunnen loggen ALS administrator soms kun je daar net iets meer mee dan users die lid zijn van de administrators groep.
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:56:
In outlook je storefolder in een andere map zetten dan de c:\map., zet deze bijvoorbeeld op d:\ of op een removable hd
dan nog ff je favorieten veilig stellen, en de mijn documenten mappen, en klaar ben je. dan heb je bijna alles aan instellingen overgehaald. wil je de inbelverbindingen ook nog overzetten, dan kan dat met de standaard optie bij de upgrade van windows xp.
Vergeet het adresboek niet want dat is me ook wel eens overkomen.
Chat logs vinden sommige ook nog belangrijk (bij msn staan die in de my doc maar met triallian weer niet ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door The-Source op 24-11-2003 20:02 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

Pagina: 1