Toon posts:

PC loopt vast bij zware belasting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn HDD laatst geformatteerd en alles er weer opnieuw opgezet. Het werkt perfect totdat ik zeg maar iets "zwaars" met de PC doe, bijv als ik Return to Castle wolfenstein wil spelen blijft hij na zeg maar 10 seconde hangen. Ook als ik iets download + film kijk + mIRC etc blijft hij ook vast lopen.

Wat ik heb geinstalleerd is WinXP home, nieuwste SBlive! player 1024 driver, nieuwste nvidia driver, VIA 4in1 mobo driver..

Mij specs zijn:
XP 2800+
512 DDR400
GeForce 4 ti4200 128mb
SBlive! player 1024
80gig maxtor

Oja iets nieuws met de format is dat ik nu 3 pastities heb aangemaakt.

Als iemand hierin iets herkent, dus wat ik bijv moet checken qua software of hardware geef je response asap.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd? Andere drivers bijvoorbeeld, de nieuwste zijn niet altijd de beste :)

+ topictitel aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door Pollewob op 24-11-2003 19:54 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat is vastlopen? Freeze, reboot of BSOD?

Kan je nuttige vermeldingen vinden in de event viewer?

Zoek eens bij google op cpuburn, download dat en run burnk7, dan wordt je processor extreem belast (=hoge temperatuur), kan je kijken of dat het probleem is.

PC opschonen (msconfig/register/services/etc) kan ook nooit kwaad.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:30

_Ernst_

Mark It Zero!

PC onder zware belasting betekend meer warmte, teveel warmte is niet goed en dus kan ie vast. Check je temperaturen eens. Mischien dat die te hoog worden.

Last.fm

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Het blijft met zon start msg gissen, maar ik zeg dan maar voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig met wat oude nvidia drivers, zal later deze post wel editen met de resuslts.
Zal ook even dat programmatje uitproberen, maar ik durf bijna met 100% zekerheid te zeggen dat me proc niet te heet word.
Me computer loopt dus echt VAST, dat wil zeggen dat het geluid blijft hangen waarop het op dat moment stond en dat zelfs me toetsenbord niet meer reageerd.. echt vast dus :)

PC opschonen? ik heb net een format gedaan :) of kunnen er dingetjes blijven hangen zelfs na een format? if so, hoe kan ik dat opschonen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 20:10 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee na een format is ie schoon :) Heb niet goed gelezen blijkbaar.

Verwijderd

Kan je misschien de temperaturen (cpu, kast/board) en voltages opgeven (zodat er gezien kan worden of deze wellicht te laag zijn)?

Geeft memtest fouten? (je weet maar nooit als het geheugen brak is), hoewel slechte (geinstalleerde) drivers ook uit kunnen maken.
PC opschonen? ik heb net een format gedaan :) of kunnen er dingetjes blijven hangen zelfs na een format? if so, hoe kan ik dat opschonen
offtopic:
De enige manier om het wellicht beter te doen is fdisk /mbr te doen op de c-schijf, zodat eventuele brakke bootrecords (en overblijfselen van virussen) worden opgeschoond, maar ik neem aan dat dit probleem niet met een virus te maken heeft. :)

Trouwens, als ik zo kijk naar je probleem, hangend geluid, lijkt het me op een infinite loop, je zou eventueel kunnen kijken of de search wat oplevert.

Eventuele logfiles van hangers (hoewel windows meestal een melding geeft ervan in geval van infinite loop), zijn te vinden in \WINDOWS\LogFiles\Watchdog

(toch wel dom, windows heeft door dat de videokaart hangt, maar kan/wil hem niet resetten |:( 7(8)7 (misschien eens zoeken of dat een reden heeft))

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 21:43 . Reden: aanvullingen, aanvulligen ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de memcheck gedaan en ik had 22 passes en 0 errors, dus ik neem aan dat er nix mis is met mijn memory :o
Zijn er ook manier om bijv mijn HDD en vidkaart te testen of die nog goed werken?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Maxtor heeft een diagnose programma dat via een floppy is op te starten.
Durf zo ff de naam niet zeker te zeggen, dacht dat het Maxblast heette. Maar dat zou ook wel eens het programmaatje kunnen zijn dat grotere schijven in Windows laat herkennen.

Videokaart is wel te checken met 3D Benchmark ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Brede P op 25-11-2003 07:56 ]

Pagina: 1