Bittorent laat het internet dicht slippen

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Sinds een week laat bittorent bij mij thuis het internet vreselijk traag lopen.
Zodra de applicatie gesloten is doet het internet weer normaal.

Ik heb de hoeveelheid bandbreedte van het programma op de volgende manier afgekapt:

Ik gebruik de volgende parameters:
--min_peers 15 --max_initiate 25 --max_uploads 2

en heb het programma netlimiter gebruikt om de upload af te kappen 5 kb/s en de download op 60 kb/s
Vreemd genoeg is dit probleem pas een week aan de orde.
als ik bijvoorbeeld tweakers.net ping als bittorent aan het downloaden is krijg ik alleen maar time outs.
Ik heb het programma al eens opnieuw geinstalleerd zonder het gewenste resultaat.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

p.s. ik gebuik windows xp

Sometimes human's are...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dan is de upload waarschijnlijk niet goed gecapped. Bittorrent heeft er ook een switch voor, namelijk:

code:
1
--max_upload_rate $getal

gebruik dat eens :) (waarbij $getal dus 2 kan zijn, zonder dollarteken dus)

[ Voor 15% gewijzigd door G33rt op 24-11-2003 19:37 ]

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
G33rt schreef op 24 november 2003 @ 19:36:
Dan is de upload waarschijnlijk niet goed gecapped. Bittorrent heeft er ook een switch voor, namelijk:

code:
1
--max_upload_rate $getal

gebruik dat eens :) (waarbij $getal dus 2 kan zijn, zonder dollarteken dus)
Dat is niet het probleem, ik heb die parameter al geprobeert en heb het probleem met meerdere bittorent clients

Sometimes human's are...

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:30
Misschien heb je toch nog teveel verbindingen open staan?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:35
Heb je burst al geprobeerd? Vindt ik persoonlijk een zeer goede client, omdat de file gewoon langzaam aangroeit. Je hebt dus niet een harde schijf die overuren draait aan het begin van de download. Ook werkt de upload limit (bij mij) perfect.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
zelf gebruik ik shadow's experimental (S-5-7-1 , maar er zijn al nieuwe versie's).
De "oude" client had dezelfde problemen die je beschrijft, het geheugen dat vol liep, inet traag etc. Met shadows zijn die problemen verleden tijd.

signature

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wortelsoft schreef op 24 november 2003 @ 21:14:
Heb je burst al geprobeerd? Vindt ik persoonlijk een zeer goede client, omdat de file gewoon langzaam aangroeit. Je hebt dus niet een harde schijf die overuren draait aan het begin van de download
kun je gewoon instellen hoor.
misschien een ideetje ook eens bij de opties te kijken.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem maar dan met emule ..en bij mij slipt het hele internet binnen het LAN dicht terwijl ik echt maar met 5kb/s upload (zowel emule en windows bevestigen dit) ..

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 19:39
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:51:
Ik heb het zelfde probleem maar dan met emule ..en bij mij slipt het hele internet binnen het LAN dicht terwijl ik echt maar met 5kb/s upload (zowel emule en windows bevestigen dit) ..
Gewoon het maximaal aantal verbindingen omlaag gooien. Moet werken.

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Ik heb het maximale aantal verbindingen gehalveerd (nu nog maar 20)
Het enige verschil wat ik merk, is dat het internet iets sneller wordt en de download langzamer.

Ik heb een breedband kabel verbinding en kan me niet voorstellen dat die al dicht zit bij 20 verbindingen 8)7

Sometimes human's are...

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

Ik heb niet zoveel last van wat jij omschrijft maar als er files opnieuw ingeladen moeten worden als ik weer er mee verder ga dan kan het wel even duren.

verder heb ik last van pingspikes zelfs als ik de uploadrate op 3KB/sec zet (64KB/sec max). uploads op 2, zoekt naar meer seeds wanneer onder de 10 seeds
wanneer ik 1 torrentfile download heb ik het weleenswaar een stuk minder maar het is nogal irritant wanneer huisgenoten online willen spelen, dus wat zou een goede oplossing zijn behalve dus niet met bittorrent downloaden?

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 16:00
ik heb zelf bittorrent++ met soms wel 300 verbindingen maar ik heb geen probleem, wat ik heb gedaan is dit, --> bij de instellingen heb ik de max upload op 4kb gezet, hierdoor wordt je eigen download niet automatisch gekapt door bittorrent en blijf je op volle snelheid downloaden ,
Ik hoop dat het werkt
'
oh btw, BT++ kun je hier vinden
http://sf.net/projects/btplusplus/ , zie nu net dat deze wel discontinued is, maar het werkt prima bij mij hiero :*)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik zou Bittorent++ ten sterkste willen afraden. Ik heb dit een dag gebruikt en er direct (met enige moeite) vanaf geflikkerd. BT++ gebruikt behoorlijk wat van je cpu/geheugen, daarnaast blijft ie tussen je actieve processen staan als je het programma afsluit en trekt dan ook nog steeds veel cpu/geheugen, mijn systeem (een P4) was dus niet meer vooruit te branden!
Ik gebruik nu de client TorrentStorm, deze is lekker stabiel, vraagt niet veel van je cpu en je kunt er ook heel veel meer mee dan met BT++. Als je TorrentStorm afsluit, is deze dus ook niet meer te zien tussen de actieve processen, ook wel belangrijk ;) .

http://www.torrentstorm.com/

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 25-11-2003 12:59 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:06

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik had dit probleem ook, geswitched naar Shadow's BTC en no more problems.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Ik inmiddels bijna alle boven genoemde clients geprobeert en allemaal hebben ze het zelfde probleem.
Vreemd genoeg, doet het probleem zich bijna alleen 's avonds voor. Ik vermoed dus dat er iemand anders in de zelfde wijk mijn bandbreedte aan het wegsnoepen is :/

Sometimes human's are...

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Probeer anders www.bandwidthcontroller.com, kan je met BT++ prima gebruiken.

Of burst..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

ik heb een paar vraagjes:
Ik heb gewoon bittorent++ & bittorent shadow's experimental gedownload. Alle bestanden worden door de laatste gedownload. Ik ben er absoluut neit kapot van. Ten eerste gaat hij ontzettend langzaam. Als de download 5 kb/s gaat mag ik de slingers gaan ophangen, want dat komt maar zelden voor. Verder kan ik bittorent shadow's experimental niet afsluiten zonder dat het bestand de volgende keer weer gewoon door gaat met downloaden. Het programma gaat niet vanzelf door met downloaden (zoals dat bij edonkey of kazaa wel het geval is). De pc staat nu al 4 dagen onafgebroken aan, omdat anders het bestand niet meer door te downloaden is. Heeft iemand een oplossing voro deze 2 problemen
bvd

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Smarron

The bend

KillerBeeForEver schreef op 25 november 2003 @ 12:58:
Ik zou Bittorent++ ten sterkste willen afraden. Ik heb dit een dag gebruikt en er direct (met enige moeite) vanaf geflikkerd. BT++ gebruikt behoorlijk wat van je cpu/geheugen, daarnaast blijft ie tussen je actieve processen staan als je het programma afsluit en trekt dan ook nog steeds veel cpu/geheugen, mijn systeem (een P4) was dus niet meer vooruit te branden!
Ik gebruik nu de client TorrentStorm, deze is lekker stabiel, vraagt niet veel van je cpu en je kunt er ook heel veel meer mee dan met BT++. Als je TorrentStorm afsluit, is deze dus ook niet meer te zien tussen de actieve processen, ook wel belangrijk ;) .

http://www.torrentstorm.com/
Even over Torrentstorm. Het programma ziet er heel goed uit, verbruikt amper resources (waar ik dus idd wel met BT++ last van had), maar die upload valt echt voor geen ene meter in te stellen !!

Ik heb hem op 10kb/sec gezet, maar ik upload nu al zo'n 10 minuten met 30kb/sec !! Waar slaat dat dan op ?!

Mijn instellingen zijn als volgt:

Max. Sim. Transfers: 50
Default Max. Upload Rate: 10
Default Max. Connection: 4

Wat doe ik hier verkeerd ?! Buiten dit probleem is het in ieder geval echt aan te raden!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Probeer eens Azureus!

http://azureus.sourceforge.net/index.php

Werkt goed!

• Smarron

Smarron

The bend

Had hem zojuist gedownload, ga hem nu proberen ;)

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb ABC nu 2 dagen in gebruik, maar toch bevalt hij me niet erg goed. De upload is wel zelf in te stellen, maar per file. Dus niet de totale upload!

Ik ben nu 10 files aan het downloaden en mijn upload zit dik boven de 30kb/sec. Ik denk dat ik weer terug ga naar BT++. Daar is gewoon een max. totale upload aan te geven, waardoor ik ook nog normaal kan gamen enzo.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Smarron schreef op 04 december 2003 @ 19:06:
[...]
Even over Torrentstorm. Het programma ziet er heel goed uit, verbruikt amper resources (waar ik dus idd wel met BT++ last van had), maar die upload valt echt voor geen ene meter in te stellen !!

Ik heb hem op 10kb/sec gezet, maar ik upload nu al zo'n 10 minuten met 30kb/sec !! Waar slaat dat dan op ?!

Mijn instellingen zijn als volgt:

Max. Sim. Transfers: 50
Default Max. Upload Rate: 10
Default Max. Connection: 4

Wat doe ik hier verkeerd ?! Buiten dit probleem is het in ieder geval echt aan te raden!
Dubbelklik eens op je download, daar kun je nl. ook nog eens je upload instellen (waarschijnlijk is dat om van elke torrent file de upload apart te kunnen beheren ofzo). Kijk daar eens, misschien staat daar de upload hoger ingesteld? Anders weet ik het ook niet. Bij mij upload ie wel normaal :? .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Smarron

Smarron

The bend

KillerBeeForEver schreef op 06 december 2003 @ 12:50:
Dubbelklik eens op je download, daar kun je nl. ook nog eens je upload instellen (waarschijnlijk is dat om van elke torrent file de upload apart te kunnen beheren ofzo). Kijk daar eens, misschien staat daar de upload hoger ingesteld? Anders weet ik het ook niet. Bij mij upload ie wel normaal :? .
Ik kan idd voor elke torrent apart de upload instellen. Stel ik die op max. 3kb/sec in (is het laagste), en dan met 10 files, upload ik toch nog steeds met 10x3kb/sec :(

Een totaal uploadlimiet is niet in te stellen helaas.

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 18:16:
. Als de download 5 kb/s gaat mag ik de slingers gaan ophangen, want dat komt maar zelden voor.
Zit je achter een firewall dan is het aan te raden de bittorrent poorten open te zetten. (6881 tm 6999)
wanneer het niet zo is kan het zijn dat de file die je aan het binnenhalen bent slecht geseed is of dat mensen teveel upload cappen.
De pc staat nu al 4 dagen onafgebroken aan, omdat anders het bestand niet meer door te downloaden is.
bvd
dat is onzin. sla eerst de torrentfile op. Wanneer je kapt met downloaden kan je altijd weer je torrent starten door op die opgeslagen torrentfile te klikken. De torrent gaat dan verder waar die gebleven is. (maar als je daar geen zin in heb kan je idd beter Azureus gebruiken)

over mijn probleem:
Het enige irritante is nog steeds dat als er meerdere torrents aanstaan dat ik pingspikes heb terwijl de totaleupload & download niet eens de 50% van mijn totale up&downsnelheid halen.
24ms, 26 ms, 80ms, 20ms, 30ms, 180ms, 300ms, 23ms , 24ms, 24ms etc etc
met die shadowclient heb ik dat het minst weleenswaar maar het blijft irritant.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 08:59

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K gebruikt Shareaza 1.8.19 over @home en heeft geen problemen...

Als je 8er een switch zit geeft het meestal geen problemen, omdat BT heel veel verbindingen open heeft gezet -> heel veel kleine pakketjes. Een switch kan dat hebben, een hub laat alles botsen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

Stoney3K schreef op 06 december 2003 @ 22:54:
* Stoney3K gebruikt Shareaza 1.8.19 over @home en heeft geen problemen...

Als je 8er een switch zit geeft het meestal geen problemen, omdat BT heel veel verbindingen open heeft gezet -> heel veel kleine pakketjes. Een switch kan dat hebben, een hub laat alles botsen.
ik heb wel een switch maar waarschijnlijk kan de adsl-modem het gewoon niet aan. Even kijken of ik een goede modem kan uitproberen en zien of het verschil uitmaakt

Verwijderd

Heb ook verschillende Bittorrent clients geprobeerd (Burst/ BT++/ABC/ Azareus). Gebruik nu Torrentstorm.

Bij allemaal hetzelfde gezeik, hoe je ook kloot met de settings voor bandbreedte beheer. Ze zuigen je internetconnectie helemaal vol. Van pure ellende zet ik Bittorrent nu maar uit als ik er zelf achter zit (kan die toch nog 20 uur p/dag leechen);-)

Als iemand een goed bandbreedte beheer appje weet (freeware of met serial), dan houd ik me aanbevolen!!!

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
Bittorent veroorzaakt nog steeds problemen, maar nu ik torrentstorm gebruik, kan ik dit wat inperken. Ook blijkt dat er een fout was bij @home waardoor de hele wijk een hoge ping had.
Zodra het aantal connecties van een torrent hier boven de 50 uitkomt, zet ik deze gewoon een minuutje uit en weer aan >:)

Sometimes human's are...

• jona
  • Laatst online: 02-08 20:11
Dat je verbinding dichtslibt met bittorrent is wel logisch. Je houdt immers een open connectie aan met vaak tegen de 100 andere peers. Ze gebruiken niet allemaal veel bandbreedte maar het gaat wel ten koste van je ping voor andere toepassingen.

Bovendien, als jullie je verbinding cappen op 5 kb/sec moet je niet verbaasd opkijken als je opeens heel langzaam download. Bittorrent is heel 'sociaal' en je krijgt wat je geeft. Als jij niet alles geeft moet je ook niet alles willen. Het maakt ook niet zoveel uit om minder te gaan uploaden, je verbinding is toch al dichtgeslibt en je bent toch aan het downloaden, dus surfen gaat sowieso langzaam. Dat ligt gewoon aan het principe.

• mduijvendijk

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Topicstarter
_Jona_ schreef op 29 december 2003 @ 13:21:
Dat je verbinding dichtslibt met bittorrent is wel logisch. Je houdt immers een open connectie aan met vaak tegen de 100 andere peers. Ze gebruiken niet allemaal veel bandbreedte maar het gaat wel ten koste van je ping voor andere toepassingen.

Bovendien, als jullie je verbinding cappen op 5 kb/sec moet je niet verbaasd opkijken als je opeens heel langzaam download. Bittorrent is heel 'sociaal' en je krijgt wat je geeft. Als jij niet alles geeft moet je ook niet alles willen. Het maakt ook niet zoveel uit om minder te gaan uploaden, je verbinding is toch al dichtgeslibt en je bent toch aan het downloaden, dus surfen gaat sowieso langzaam. Dat ligt gewoon aan het principe.
Ik vindt het helemaal niet erg om een aantal kb/s aan upload te sharen, het probleem zit em bij bittorent in het feit dat je een grote hoeveelheid download én upload connecties hebt.
Hoe meer connecties hoe meer bandbreedte er wordt gebruikt.

Sometimes human's are...

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
hmm, ik heb zelf met Bittorent (Azareus) niet zoveel last van dichtslibbende inetverbindingen. Natuurlijk wel een beetje, en Azareus gebruikt ook redelijk wat CPU en geheugen, en inet is wel wat langzamer, maar niet echt heel erg. Ik heb upload gelimiteerd op 15 kB/s tov 40 kB/s maximaal van mijn verbinding.

geen oplossing dus, meer ervaring :)

• jona
  • Laatst online: 02-08 20:11
mduijvendijk schreef op 29 december 2003 @ 15:54:
[...]

Ik vindt het helemaal niet erg om een aantal kb/s aan upload te sharen, het probleem zit em bij bittorent in het feit dat je een grote hoeveelheid download én upload connecties hebt.
Hoe meer connecties hoe meer bandbreedte er wordt gebruikt.
Daarom is het ook een peer-to-peer netwerk. Je hebt connecties met tientallen gebruikers tegelijk. En eigenlijk is hoe meer connecties, hoe beter. Dan zal het downloaden veel sneller gaan en het betekent dat de bestanden over veel meer gebruikers zijn verspreid en dus makkelijker te krijgen. En ja OK, dat kost veel bandbreedte maar het is ook bandbreedte naar jouw toe voor de download.

Je hebt trouwens geen download en upload connecties. Je hebt connecties met andere gebruikers waarover je download en upload.

Verwijderd

Ik had eerst ook een trage dl-snelheid. Toen de S-5.8.7 Ahadow Experimental geinstalleerd en de uploadsnelheid op 3 kB/s en max. verbindingen op 2 gezet.
Toen vloog de dl-snelheid omhoog van 4 tot af en toe 120 kB/s! :9~

Als je meerdere bestanden tegelijk download heb je ook steeds de uploadrate x het aantal verbindingen. Dus 5 verbindingen x 3 kB/s is 15 kB/s.
Dan zit je al gauw op de max. uploadrate van 16 kB/s (Chello standaard) en gaat je downloadsnelheid weer omlaag.
Bij elke byte die je download wordt er nl ook wat geupload.

Ik download nooit meer dan 2 bestanden tegelijk en dan heb ik toch wel bij allebei 40 tot 50 kB/s.

Die maker van Bittorrent (Cohen: familie van?) gaat er wel vanuit dat je max. donwloadspeed gelijk is aan je max. uploadspeed. Maar ja zo werkt dat hier meestal niet....

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, ik gebruik Azureus en de totale download komt op niet meer dan 20 kb/s. Ik heb het maximale aantal connecties beperkt tot 20 en mijn verbinding is 3mb/s down en 1 mb/s up.

Als Azureus uitstaat en ik check de bandbreedte met Nuria kom ik op 2700 kb/s en zodra Azureus aanstaat wordt dat rond 50-80 kb/s down. CPU en geheugen usage is niet noemenswaardig.

Ik las wat goede dingen over Bitcomet/Bitlord en had deze laatste geïnstalleerd in de hoop dat het beter zou gaan maar kreeg precies hetzelfde. Kan ik hier iets aan doen?

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-08 19:11
Met netlimitter kan je voor elk programma upload en downloadbandbreedte instellen.

Verwijderd

Als je windowsXP SP2 gebruikt heb je een limiet van 10 TCP verbindingen per sec op je TCP/IP Protocol,

hier heb je een Patch voor die dit limiet kan omzeilen "terug gaan naar SP1 zou ook kunnen"

nadat ik dit gedaan had kon ik gewoon azureus laten draaien zonder last te hebben van geen of traag iternet

kijk bijv hier: http://blog.davidkaspar.c...sp2_and_event_id_4226.php

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 11:00 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:00
Met Azureus kun je dacht ik ook alles gewoon zelf instellen. Ik heb "max up" op 5 kb/s staan. En "max down" gewoon ongelimiteerd. Vaak gaattie dan best heel snel! Ligt natuurlijk ook aan het aantal Seeds. Laatst een album gewoon op full speed (160 kb/s) binnengehaald terwijl me upload gewoon op 5.0 kb/s bleef! :) Azureus is echt een goed programma, alleen toen ik Panda Antivirus erop had staan liep hij steeds vast, gelukkig net voordat ik het wilde gaan vragen op GoT zelf achter het probleem gekomen. :>

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Pagina: 1