Toon posts:

[wifi] verbinding maken duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Samenvattend:
Soms kan ik probleemloos gebruik maken van mijn netwerk en soms lukt het me maar niet om een verbinding tot stand te brengen...

Ik heb wat problemen met maken (vooral het herstellen) van de draadloze verbinding. Dit duurt namelijk erg lang. Als de laptop op standby heeft gestaan dan kan het wel 10-15 minuten duren voordat hij mijn wlan router heeft gevonden.
Als ik handmatig zoek naar 'beschikbare netwerken' dan wordt mijn netwerk netjes gevonden, alleen het verbinding maken pikt hij niet. (er gebeurt dan gewoon niets).

MAAR, als ik mijn router herstart, power off/on. Dan pikt de laptop dat meteen op en is er meteen verbinding. Dus ik dacht dat de DHCP-server met een vertraging werkt. Na handmatige installatie blijkt het niets uitmaken.

Verder kan ik niet bedenken waar het aan kan liggen, misschien dat iemand mij verder kan helpen?

Verder info:
Centrino laptop 11mbps
Sitecom wireless router
Signaal sterkte bij verbinding: Uitstekend
WEP encryptie 128bit

Alvast bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
even een kickje:

Als ik de stekker uit de wifi router haal en terugplaats dan wordt er meteen een verbinding tot stand gebracht. Doe ik dit niet dan wordt er (na een standby mode van de laptop) GEEN verbinding gemaakt.

Erg vreemd, heb je wifi, moet je nog iedere keer naar de router boven lopen... :)

Iemand die mij hierin kan helpen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kan je in de eigenschappen van die wifi nic niet aangeven dat windows het apparaat niet mag uitzetten om stroom te besparen?

eigenschappen van je hardware dus (apparaatbeheer)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik idd vanavond eens even bekijken, maar hij vindt mijn netwerk soms na een reboot ook niet direct... Maar ik zal eens kijken...