Toon posts:

[MAYA] movie rendered anders als preview

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb is met maya zitten prutsen, en dat werkt best mooi, maar iets is toch een beetje vaag voor mij. Ik heb nu een robotje gemaakt wat een beetje heen en weer banjerd. In de preview (play in maya zelf) loopt het goed, als ik em echter render (.swf / .avi) klopt het echter niet meer...

De 2 voeten zijn afhankelijk van 2 locator's, 2 body is weer afhankelijk van de positie van de 2 voeten. Het skelet zit als volt in elkaar (vrij simpel/logisch)
Body
|- rechtervoet
`- linkervoet

Als ik nu de rechtervoet beweeg, beweegt e Body deels mee. In de preview-mode blijft de linkervoet dan gewoon staan (omdat de locator van de linkervoet niet veranderd). In een movie veranderd de linkervoet echter met de body mee...:?
Waarschijnlijk om de linkervoet/been een child is van de body, maar hoe ga ik dit tegen?

voorbeeld render:
swf

originele maya binary:
mb

Verwijderd

Ik ben "nog" geen expert in animatie, maar ik heb zojuist een playbast en een fcheck (losse frames) animatie gerendered en zo komen toch wel behoorlijk overeen.
Ik snap dus niet helemaal wat je bedoeld ;)

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:25
Ik zou de animatie eens als losse frames uitrenderen en vervolgend met Premiere oid weer aan elkaar plakken, het ziet er naar uit dat er een paar frames missen. (wil nog wel eens gebeuren met de avirenderer)

tja...

Verwijderd

Topicstarter
Hm het probleem is vrij duidelijk zichtbaar als dat ding weer omhoog komt nadat die naar achter gesprongen is. In maya zelf komt alleen de body omhoog, terwijl de voeten op de grond blijven, terwijl in de swf/avi de voeten met de body ook omhoog komen, en dan vervolgens ineens naar beneden springen als hij weer naar voren loopt

(met priview on 'in maya zelf' bedoel ik als je gewoon op de playknop drukt rechts naast de timeline, dus als je echt het wireframe ziet animeren)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 08:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
hm et ligt dus duidelijk aan de batch-render :?

zie voorbeeld tussen een losse render en een batch render

weet iemand hier wat meer van toevallig?!

• Modus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:12
Zoals Sander al zei, batchrenderen naar tga of jpg oid, en dan met premiere aan elkaar klussen.

Verwijderd

Topicstarter
uh ja dat heb dus gedaan, die met "batch render" erboven is zegmaar een bacth render... die ander is gewoon een los gerenderde scene..

et gaat dus echt fout bij die batch render, ongeacht het output formaat

• Sander0105
Ik heb net je testscene uitgerenderd met batch render naar jpgjes en em daarna in FCHECK afgespeeld en daar loopt ie perfect in! het enige wat ik aangepast heb in je scene is in de renderglobals je avi->jpg veranderen.
Ook als ik hem direct naar avi render loopt hij prima!
Kan je precies aangeven welke stappen je doet??

tja...

Verwijderd

Topicstarter
hmnou dan snap ik et niet meer, de enige stap die ik doe is render > batch render :)
zou jij voor de grap et laatste frame is kunnen laten zien? framepje 110 zegmaar, als het goed is zou daar de benen gestrekt moeten zijn...

weet niet welke versie jij gebruikt? heb zelf 5.0 unlimited...

et probleem is een beetje dat die voet van 2 dingen afhangt, van de positie van de body en van die locator! Volgens mij zou die locator 'sterker' moeten zijn, maar blijkbaar niet altijd ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 10:29 ]

• Sander0105
Hier is frame 110:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/animation110.jpg

Ziet er goed uit toch?

Ik gebruik versie 5.01 unlimited.

tja...

Verwijderd

Topicstarter
(beejte late reactie)

maar dat ziet er goed uit ja.. nja ik weet ook niet wat er fout gaat dan...

wel vaag dat (bij mij iig) de batch render een andere weergave geeft als 'current frame' render..
Pagina: 1