Toon posts:

probleem met dvi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-videokaart : asus 9520 fx5200 videosuite
-monitor : philips 150p3d TFT monitor

probleem:
als ik de dvi kabel aansluit tussen monitor en videokaart dan krijg ik rood beeld, de letters en beeld zijn wel scherp maar de achtergrond is knalrood en dit is al vanaf de bios tijdens het opstraten en het is doorschijnend bij alle programma's die ik opstart.

als ik een gewone vga-kabel met zo'n dvi-connector (tussenstukje) op de videokaart aansluit ( de videokaart heeft alleen 2 DVI- uitgangen) met de monitor krijg ik wel goed beeld, echter dan is het dus analoog (en daar heb ik die videokaart dus niet voor gekocht).

Het DVI gebeuren heeft goed gewerkt, het probleem is ontstaan toen ik gisteren mijn computer aansloot op de TV om een dvd film te kijken en toen ik dus de boel weer aansloot op mijn monitor is het probleem begonnen....

Kan iemand mij helpen???

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 12:57

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Hoe heb je um aangesloten op je tv?
En welk OS heb je? Heb je recent andere dingen veranderd aan je systeem zoals drivers?
Was het een leuke film ?;):)

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je een andere VideoKaart al geprobeerd; of een alternatief LCD scherm :? Dat is namelijk wel het snelste om een diagnose te stellen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Misschien heb je de connector niet goed genoeg aangedrukt of is er een stofje/vuiltje tussen gekomen? Als je de TFT op de andere videokaartuitgang aansluit dan?
Het is me langzamerhand al wel duidelijk geworden dat DVI een stuk storingsgevoeliger is dan old skool analoog, helaas.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Het klinkt als een probleem met de kabel/connector. Aangezien de kabel het wel doet met d-sub aansluiting zal het dus hoogstwaarschijnlijk aan de connector liggen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
de dvi kabel is een dual link dus die wordt niet m.b.v. een tussenstukje aangesloten maar direkt. De vga-kabel moet wel met een tussenstukje worden aangesloten (want op de videokaart zitten alleen 2 dvi aansluitingen) en dan is het beeld wel goed zoals het hoort echter analoog.

Als ik dus de dvi kabel gebruikt is het scherm rood (bij het opstarten nog zwart en vanaf het tonen van de bios logo van de moederbord is de achtergrond rood en dat blijft door alle vensters doorschijnen), terwijl deze zwart hoort te zijn.... HELPPPPPPPPPPP

Verwijderd

Topicstarter
effe getest bij computerzaak..... probleem opgelost -> monitor defect (DVI aansluiting) krijg gelukkig weer een nieuwe
Pagina: 1