Toon posts:

CD speler of DVD speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)

Ik wil binnenkort een cd speler gaan kopen maar nu hoorde ik van anderen dat ik beter een dvd speler kan kopen omdat die naast dvd's ook cd's afspeelt. Ik heb wel wat dvd's liggen maar die speel ik nu af op mn computer. Mijn keuze voor een cd speler is onder andere omdat ik heb gehoord dat die muziek toch beter weergeven en omdat ik een Marantz wil aangezien mn receiver ook een Marantz is. Over dvd spelers van Marantz in mijn prijsklasse heb ik niet echt positieve kritieken gelezen. Wat kan ik nu het beste doen? Een cd speler kopen, cd 7300 van Marantz of toch maar een dvd speler van een ander merk :? Graag een beetje hulp en/of eigen ervaring op dit gebied. Bij voorbaat dank :)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:01
koop zeker een dvd speler

speelt alles af en qua prijs zal het ook niet meer zoveel uitmaken

Verwijderd

Kijk, als je het hebt over mensen die een MENING hebben over die Marantz DVD speler, dan heb je het al niet over Mediamarkt klanten, snap je. Waarschijnlijk van die lui met speakerkabel van 40 euro per meter. Maar als je een beetje rationeel nadenkt... Geluidskwaliteit zit voor 65% in de speakers en voor 30% in de receiver. Ongetwijfeld hoor zelfs ik verschil tussen een highend NAD CD-speler en een budgetding van de Scheer & Foppen, daar niet van. Maar Marantz afzeiken gaat er bij mij niet in, iedereen met een beetje gezond verstand en GEEN kapsones vindt dat vast een fijn ding.

Ga er maar vanuit dat je met die Marantz DVD speler een kwaliteitsproduct in huis haalt en met jouw referentiekader is het gewoon een fantastisch ding, ongeacht wat de zogenaamde audiofielen er van zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:11:
Kijk, als je het hebt over mensen die een MENING hebben over die Marantz DVD speler, dan heb je het al niet over Mediamarkt klanten, snap je. Waarschijnlijk van die lui met speakerkabel van 40 euro per meter. Maar als je een beetje rationeel nadenkt... Geluidskwaliteit zit voor 65% in de speakers en voor 30% in de receiver. Ongetwijfeld hoor zelfs ik verschil tussen een highend NAD CD-speler en een budgetding van de Scheer & Foppen, daar niet van. Maar Marantz afzeiken gaat er bij mij niet in, iedereen met een beetje gezond verstand en GEEN kapsones vindt dat vast een fijn ding.

Ga er maar vanuit dat je met die Marantz DVD speler een kwaliteitsproduct in huis haalt en met jouw referentiekader is het gewoon een fantastisch ding, ongeacht wat de zogenaamde audiofielen er van zeggen.
Daar ben ik het zeker mee eens :) Maar het gaat niet over de geluidskwaliteit maar meer over het niet goed afspelen van bepaalde media. Zo speelt de 6200 van marantz beveiligde audio cd's niet goed af om maar wat te noemen. Ik wil wel een speler die alles gewoon goed afspeelt natuurlijk.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Beide?

Ik heb zowel cdspeler als dvdspeler ( Marantz / Philips ) en wil geen van beiden missen .. Vind nog steeds dat het aparte media zijn , die bijgevolg een aparte speler nodig hebben.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ik weet niet in welke prijsklasse je het zoekt, maar hier staat een review (duits) van de Marantz DV-4300 (dvd speler), met in de conclusies dat hij uitstekend is als vervanger voor een CD-speler.
http://www.areadvd.de/hardware/marantzdv4300.shtml

Verwijderd

Topicstarter
rvm schreef op 24 november 2003 @ 19:26:
Ik weet niet in welke prijsklasse je het zoekt, maar hier staat een review (duits) van de Marantz DV-4300 (dvd speler), met in de conclusies dat hij uitstekend is als vervanger voor een CD-speler.
http://www.areadvd.de/hardware/marantzdv4300.shtml
Mja dat ziet er inderdaad wel ok uit die review. Ik was een beetje benauwd geworden door de slechte kritieken van zn grote broer de 6200 die ik las op kieskeurig.nl Maar ik ga nog wel even informeren bij stassen en iig nog een keer luisteren en kijken. Alvast bedankt allemaal en meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

De vraag wordt natuurlijk nog moeilijker als je ook nog SACD's wil afspelen. Je kunt dan idd een losse CD/SACD speler en een DVD-speler, maar ook een CD/SACD/DVD-speler (ook van marantz). Ik heb echter het idee dat de SACD/DVD combinaties de SACD DSD stream wordt omgezet naar PCM en dan naar analoog i.p.v direct van DSD naar analoog. Helaas gaat dan juist het voordeel van de SACD verloren.

Maar over het algemeen, zeker als je alleen de DAC's van de receiver gebruikt maakt het niet uit of je een losse CD-speler klopt, of eentje met DVD-speler. De duurdere modellen (DVD-spelers) hebben echter ook van zichzelf uit goede DAC's en doen zeker niet onder voor de duurdere CD-spelers.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 24 november 2003 @ 19:50:
De vraag wordt natuurlijk nog moeilijker als je ook nog SACD's wil afspelen. Je kunt dan idd een losse CD/SACD speler en een DVD-speler, maar ook een CD/SACD/DVD-speler (ook van marantz). Ik heb echter het idee dat de SACD/DVD combinaties de SACD DSD stream wordt omgezet naar PCM en dan naar analoog i.p.v direct van DSD naar analoog. Helaas gaat dan juist het voordeel van de SACD verloren.

Maar over het algemeen, zeker als je alleen de DAC's van de receiver gebruikt maakt het niet uit of je een losse CD-speler klopt, of eentje met DVD-speler. De duurdere modellen (DVD-spelers) hebben echter ook van zichzelf uit goede DAC's en doen zeker niet onder voor de duurdere CD-spelers.
Nee SACD is niet de bedoeling. Ligt buiten mijn budget ;) Maar ik denk dat ik toch voor een combi speler ga. Welke weet ik nog niet maar wel graag 1 van Marantz. Ik zit te kijken naar de DV4300 en de DV6200 die ik allebei eerst nog is moet gaan bekijken en beluisteren. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze 2 apparaten dan hoor ik natuurlijk graag alvast een recentie :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:11:

Hier kan ik het toch niet mee eens zijn om volgende redenen

Geluikdskwaliteit zit zeker ook in de speler, veel minder in de versterker/reciever
Geluid koop je met je oren, niet met specs en menigen van anderen
Marantz is niet slecht, maar er onmiddelijk van uitgaan dat het een goed ding is juist omdat er marantz opstaat vind ik gevaarlijk (tijdens het uitzoekken van mn huidige set was ik met marantz op 20mins klaar, niet genomen)
Een DVD speler speelt niet gegarandeerd alle cd's af (anti copierbeveiliging kan moeilijk doen, niet altijd)
Een cdspeler is gemaakt om cd's te spelen en doet dat waarschijnlijk toch net ietsje beter dan een dvd, afhankelijk van waar het allemaal komt aan te hangen ga je het merken of niet)

Zelf heb ik ook met dit probleem gezeten, ik moest nieuwe amp, die was compleet versleten. Wat doen?? een stereo amp met cd of toch maar een AV amp met DVD. Uiteindelijk ben ik voor de stereosetup gegaan omdat ik muziek toch net ietsje belangrijker vond. Binnen enkele maanden koop ik dan wel een elcheapo DVD speler, voor die paar films die ik kijk boeit dat niet. >>> dit moet je dus gaan afwegen..

Als het kan, koop ze dan alletwee, kan het niet koop dan eerst hetgeen je NU het meest gaat gebruiken, dat andere kan later wel.. (dan zijn er ook weer betere "spec's" voor dat geld)

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Mhh aangezien ik meer muziek luister en geen breedbeeld tv heb ga ik toch maar voor een cd speler. Ik kijk mijn dvd's op mijn 19" computerbeeldscherm en dan kan ik nog wel met mijn computerdvdspeler af. Moet alleen nog even kijken hoe en wat met de surround maar dat is een andere zaak :) Ik ga denk ik voor de cd 7300 van Marantz
Pagina: 1