[2K3STD] Event 673 elke 15 min. op DC

Pagina: 1
Acties:

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Sinds enkele dagen verschijnt in de Security-eventviewer van mijn domaincontroller (2000 mixed-mode) iedere 15 minuten een Account logon failure-event.

Event-ID : 673
user : SYSTEM
computer : SERVER (dit is de DC)
Source : Security
Type : Audit failure
Category : Account logon

Description :

Service Ticket Request:
User Name:
User Domain: Domein.LOCAL
Service Name: host/server.domein.local
Service ID: -
Ticket Options: 0x40830000
Ticket Encryption Type: -
Client Address: 127.0.0.1
Failure Code: 0xD
Logon GUID: -

De DC is de enige server in een klein netwerk met Windows 2000 SP4 en XP clients. In de DNS-, Directory Service-, File Replication Service- en Systemlogs geen events. Tevens heb ik DNS opnieuw geinstalleerd.

Microsoft.com levert het volgende KB-artikel op :
Event 673 MS KB

Hierbij viel mijn oog op de regel vrijwel onderaan :

"This event record indicates that a service ticket has been granted. There is no Failure Audit form of this audit event record."

Terwijl deze iedere 15 minuten geregistreerd wordt.

Hier op GoT kon ik helaas niets verwants vinden. Via Google vond ik Failure Audit ID Every 15 Minutes
De mogelijke oplossingen in dit topic geprobeerd, de events blijven echter komen.

Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt ? Ik heb getwijfeld tussen WOS en PNS. Hopelijk kunnen we hiervoor een oplossing vinden/creeren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

staat de tijd wel goed op je clients. Het verschil mag 5 minuten zijn met de server en anders moet je via een policy afdwingen dat de clients synchroniseren op de server.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
mutsje schreef op 24 november 2003 @ 18:59:
staat de tijd wel goed op je clients. Het verschil mag 5 minuten zijn met de server en anders moet je via een policy afdwingen dat de clients synchroniseren op de server.
Deze optie had ik ook al uitgesloten. Excuses voor het niet vermelden. Voor de zekerheid nog even een "gpresult /v" gedaan op een client. De policy wordt gedraaid.

[edit]
@ mutsje : Heel vreemd... het is gelukkig in ieder geval geen kritische error. Apart dat MS zegt dat er geen failure variant van 673 is, terwijl deze toch alsmaar blijft komen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 24-11-2003 19:44 ]

Mijn spoorwegfotografie

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

ik krijg op mijn native 2003 omgeving maar heel af en toe deze kerberos melding.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Even een schopje :)

Ik blijf iedere 15 minuten deze melding krijgen, heb al diverse malen intensief gezocht. Meer dan in mijn openingspost heb ik er helaas niet over kunnen vinden ...

Is er misschien op dit late tijdstip iemand die hier iets meer over weet ?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Hou www.eventid.net eens in de gaten:
Failure code: 0xD (13 in decimal) = KDC cannot accommodate requested option (KDC_ERR_BADOPTION)
Google: http://groups.google.nl/g...msftngxa06.phx.gbl&rnum=4

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 12:51 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mutsje schreef op 24 november 2003 @ 18:59:
2000/xp machines die in een domain hangen syncen automagisch met de DC.. hier hoef je niks voor te doen ;)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1