Sinds enkele dagen verschijnt in de Security-eventviewer van mijn domaincontroller (2000 mixed-mode) iedere 15 minuten een Account logon failure-event.
Event-ID : 673
user : SYSTEM
computer : SERVER (dit is de DC)
Source : Security
Type : Audit failure
Category : Account logon
Description :
Service Ticket Request:
User Name:
User Domain: Domein.LOCAL
Service Name: host/server.domein.local
Service ID: -
Ticket Options: 0x40830000
Ticket Encryption Type: -
Client Address: 127.0.0.1
Failure Code: 0xD
Logon GUID: -
De DC is de enige server in een klein netwerk met Windows 2000 SP4 en XP clients. In de DNS-, Directory Service-, File Replication Service- en Systemlogs geen events. Tevens heb ik DNS opnieuw geinstalleerd.
Microsoft.com levert het volgende KB-artikel op :
Event 673 MS KB
Hierbij viel mijn oog op de regel vrijwel onderaan :
"This event record indicates that a service ticket has been granted. There is no Failure Audit form of this audit event record."
Terwijl deze iedere 15 minuten geregistreerd wordt.
Hier op GoT kon ik helaas niets verwants vinden. Via Google vond ik Failure Audit ID Every 15 Minutes
De mogelijke oplossingen in dit topic geprobeerd, de events blijven echter komen.
Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt ? Ik heb getwijfeld tussen WOS en PNS. Hopelijk kunnen we hiervoor een oplossing vinden/creeren
Event-ID : 673
user : SYSTEM
computer : SERVER (dit is de DC)
Source : Security
Type : Audit failure
Category : Account logon
Description :
Service Ticket Request:
User Name:
User Domain: Domein.LOCAL
Service Name: host/server.domein.local
Service ID: -
Ticket Options: 0x40830000
Ticket Encryption Type: -
Client Address: 127.0.0.1
Failure Code: 0xD
Logon GUID: -
De DC is de enige server in een klein netwerk met Windows 2000 SP4 en XP clients. In de DNS-, Directory Service-, File Replication Service- en Systemlogs geen events. Tevens heb ik DNS opnieuw geinstalleerd.
Microsoft.com levert het volgende KB-artikel op :
Event 673 MS KB
Hierbij viel mijn oog op de regel vrijwel onderaan :
"This event record indicates that a service ticket has been granted. There is no Failure Audit form of this audit event record."
Terwijl deze iedere 15 minuten geregistreerd wordt.
Hier op GoT kon ik helaas niets verwants vinden. Via Google vond ik Failure Audit ID Every 15 Minutes
De mogelijke oplossingen in dit topic geprobeerd, de events blijven echter komen.
Heeft iemand dit misschien ook meegemaakt ? Ik heb getwijfeld tussen WOS en PNS. Hopelijk kunnen we hiervoor een oplossing vinden/creeren