[Mac] Mac OS 9.2.1 boot niet op G3 233MHz

Pagina: 1
Acties:

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
Ik heb een PowerMac G3 233Mhz (zelfde kast als bijvoorbeeld de 7500).

Ik heb Mac OS 9.1 geinstalleerd met de CD en toen heb ik de 9.2.1 update gedownload en geinstalleerd. Dit ging allemaal goed.

Maar toen ik de machine rebootte, blijft ie hangen.. Ik krijg het venstertje "Welkom bij Mac Os" en linksonderin verschijnt het SCSI extensie icoontje en dan komt er een wit vak voor het Mac Os 9.2 logo en doet de machine niets meer.

Het gekke is dat er helemaal geen melding in dat vakje staat, hij's gewoon blanco.

Ik heb al gezocht naar een FirmWare update, maar die blijkt er niet te zijn voor deze machine.

Verwijderd

Lukt het wel om te booten zonder de extensies?

Tijdens het opstarten de shift knop ingedrukt houden.

Misschien nog even je nvram resetten.

Anders riekt het naar een probleem / driver probleem van je SCSI controller, ervan uitgaande dat je een scsi disk hebt.

edit:

Heb je nog wat aan je hardware verandert?

Als bijv. een scsi disk of cd speler / burner toevoegd of verwijdert moet je ervoor zorgen dat de terminatie van de scsi bus nog in orde is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 19:16 ]

• Tomaat
Ik heb niets aan de hardware configuratie veranderd.

Ik heb het zowel met een SCSI als met een IDE schijf geprobeerd. Beide keren zelfde probleem. De schijven zijn ok, want ik heb ze uit 2 andere, werkende, Mac's gehaald.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Ps. een mac geeft standaart al bijna geen fout meldingen :(
Maar klikt idd als een extentie probleem
Ps. even gewoon een vraag. Waarom wil je 9.2.1 op je mac? Deze versie is namelijk bedoelt op daar naast nog eens OSX te draaien. Wat ik op jouw specs niet zo doen

/edit PRAM reset is uit me hoofd ALT+ APPLTJE + P + R tijdens het starten

[ Voor 13% gewijzigd door wica op 24-11-2003 19:21 ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Tomaat
MSN Messenger vereist Mac Os 9.2.2...dus daarom wil ik die installeren

Verwijderd

Ik gok het op je extensies.

te booten zonder extensies (shift direct ingedrukt houden bij opstarten)

als dat werkt, met spatiebalk ingedrukt opstarten, en als extensieset bijv. 'MacOS 9.2 alles' oid kiezen, kijken of deze dan wel boot.

Als deze dan wel boot, langzaam alle extensies weer inschakelen :-)

Mocht het met shift opstarten niet werken, dan gok ik het op je PRAM, deze kun je resetten via de methode die een ander al had gepost

• Tomaat
Maar ik heb helemaal geen extra extensies toegevoegd. Ik heb gewoon Mac Os 9.1 geinstalleerd van de originele CD en toen de 9.2.1 update gedownload en geinstalleerd :?

Verwijderd

- Heb je geprobeerd met shift op te starten?
- Heb je de pram gezapt?

Verwijderd

Heb je wel de combinatie-update gedaan en niet de losse 9.2.0 naar 9.2.1 update? Als je meteen van 9.1 naar 9.2.1 gaat heb je gegarandeerd zulke rare problemen.

• Tomaat
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 08:44:
Heb je wel de combinatie-update gedaan en niet de losse 9.2.0 naar 9.2.1 update? Als je meteen van 9.1 naar 9.2.1 gaat heb je gegarandeerd zulke rare problemen.
Op m'n iMac ging dit wel goed...

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Die update maakt niks uit, er is een speciale update van 9.1 naar 9.2.1. Alleen voor 9.2.2 moet je 9.2.1 geinstalleerd hebben.

Ik zou gewoon opstarten zonder extensies, shift dus, en daarna in de extension manager, in de control panels, MacOS 9.2.1 Base selecteren. Als dit ook niet helpt proberen de scsi driver uit te zetten.

Als dit wel helpt gewoon 9.2.2. installeren. Ik had namelijk ook zo'n probleem met mijn iMac, alleen daar was er iets mis met het geluid, en ben gewoon doorgegaan met 9.2.2. en toen die bootte was er niks meer aan de hand.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Tomaat schreef op 26 november 2003 @ 10:15:
[...]

Op m'n iMac ging dit wel goed...
Heb je nou al gedaan wat er inmiddels 3a 4x voorgesteld is?
Als je geen feedback geeft op wat voorgesteld wordt, kunnen mensen je ook niet verder helpen
Pagina: 1