Toon posts:

Nieuwe PC [te duur]

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okay, vraagje aan de kenners: ik heb voor mijn boertje een PC samengesteld, maar weet niet helemaal of het zo in orde is, of dit een goede samenstelling is. Daarbij valt ie ietwat duur uit naar zijn mening.
Graag aanbevelingen/suggesties. Hij moet het echt hebben van het gamen, dus daar moet ie op gebouwd zijn.

Moederbord: Abit IC7
Processor: Pentium 4 2,8 GHz
Fan: Coolermaster XI4-7H52A-0L
Videokaart: Hercules Prophet 9600 Pro
Geluidskaart: Creative SoundBlaster Live! Player 5.1
Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9
Werkgeheugen: DIMM 512 MB
DVD/CD RW: LiteOn LDW-401S
CD-ROM Drive: LiteOn LTN52x
3.5"; Drive: NEC Floppydrive
Netwerkkaart: Sitecom
Toetsenbord: Sweex Multimedia Keyboard SW-23
Muis: Trust Ami Mouse 250SP Wireless Optical
Monitor: Belinea 17"
Case: PC case *BLACK*
Koeler: 2x Case Fan

Samengesteld bij Alternate.nl
Totaal: 1214.9

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

B)

[ Voor 14% gewijzigd door GaMbiNo op 24-11-2003 17:44 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je de pricewatch door wandelt dan kan je zelf zien of het te duur is of niet volgens mij. En netwerkkaart, zit dat niet standaard op het mainbord?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bij alle " hoe is dit systeem vragen" staat niks bij over nieuwe systemen, dus heb ik het maar hier gepost.

Het gaat mij vooral om de samenstelling, of er onderdelen beter moeten, of minder kunnen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

- waarom een losse liteon cdrom drive??
als je toch al een los apparaat wilt om je schijfjes te lezen zou ik een losse dvd-rom erbij nemen.

- alsjeblieft geen trust muis, daar ga je spijt van krijgen, zeker bij gamen heb je een goede muis nodig. neem een moderne optische muis met staart, logitech het liefst of microsoft.

die geluidskaart is een beetje zonde voor de rest van je systeem.
een geluidskaart van 4/5 jaar geleden in een gloedjenieuw systeem.
beter nog is helemaal geen soundblasters.

Verwijderd

LAN is onboard genoeg denk ik. En voor te gamen raad ik je toch de RADEON 9700 aan. Ik heb hier een R9600PRO, en beklaag mij een beetje dat ik geen 9700 heb gekocht :) Maarja, was toen niet leverbaar in die winkel. Is maar 60EUR meer ofzo, met je netwerkaart eruit kan dit wel compenseren

Verwijderd

Topicstarter
zo'n reacties bedoel ik
daar heb ik wat aan :D

thnx

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ohja, welke processor neem je nou precies.
er zijn namelijk meerdere p4 2,8 Ghz.
de voorkeur heeft de 2,8 met 800 mhz fsb, en dan "moet" je natuurlijk 400 mhz geheugen bijhebben. natuurlijk 2 reepjes van 256 omdat je dan in dual ram mode kan draaien.

zit er op dat mobo ook niet een geluidskaart?? waarschijnlijk is dat ding al beter dan die live van 5 jaar oud.

ohja, welke hd heb je eigenlijk? de groote is nogal van invloed op de prijs.
welke belinea monitor heb je gekozen?

[ Voor 18% gewijzigd door job op 24-11-2003 18:01 ]

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Tenzij je absoluut voor die Pentium 4 gaat, zou ik een AthlonXP 2500+ of 2800+ nemen, die presteert even goed en is behoorlijk wat goedkoper.

edit: met die Soundblaster zit je wel goed, lage latency en cpu-belasting (persoonlijke ondervinding :)

[ Voor 29% gewijzigd door CopperCAT op 24-11-2003 17:59 ]

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kun je niet beter AMD nemen als je dit te duur vind :?

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Daar dacht ik ook al aan ;) Maarja, als er eentje P4 wilt, wilt ie P4 (no flame)

En denk ook wel dat je onboard geluid genoeg zal zijn.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51
Heel leuk en aardig allemaal maar dit is niks anders dan "Welke moet ik nemen???" Tip: streep onderdelen door die je niet nodig hebt, geluid en NIC zitten al onboard, HSF wordt bij een boxed cpu meegeleverd en floppy plus cd-rom zijn ook niet echt nodig. En als het te duur is neem je gewoon een langzamere P4 of desnoods een Athlon XP in combinatie met een goedkoper bord. Simpel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.