Toon posts:

Vaag voeding probleem (EPoX 8RDA3+)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn moederbord EPoX 8RDA3+ heb ik het volgende probleem:

Keb 4 voedingen geprobeerd op mijn moederbord.
Bij 3 voedingen(250w, 300w, 350w) gaat het bord helemaal niet aan. Maar de lichtjes bij de LAN poort doen het wel.

Ik had het voor de gein ook geprobeerd met een wat oudere voeding van 235w en met deze voeding ging ie tot m'n verbasing wel gewoon aan.
Maar deze voeding gebruiken is geen oplossing, aangezien in de handleiding staat dat ik minimaal al 250w nodig heb voor het bord alleen.

Nu vraag me af wat er mis is want al die voedingen doen het wel gewoon op andere pc's. Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb het bord al 2 keer terug gestuurd en hun zeggen dat er niks mis mee is.

Verwijderd

brak moederbord? en geef eens de namen van de merken van de voedingen met de wattages + eventuele voltages erbij. hier kunnen we natuurlijk weinig mee. Verder verwijs ik je door naar het topic "welke voeding heb ik nodig deel2"

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Houdt er wel rekening mee dat een goede 235Watt voeding beter kan zijn dan een slechte 300Watt voeding...

Verder denk ik dat je mobo niet lekker meer is... Bekijk eens de achterkant op verkleuringen... speciaal bij de mosfets..

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
toevallig alle drie Enermaxen? Heb ergens gelzen dat sommige Epox borden problemen geven met Enermax voedingen. Heb er zelf ook last van.

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Wat we getest hebben zijn:

Aopen (zat bij kast) 300 Watt
Sweex 350 Watt
Gateway (zat bij kast) 250 Watt
die 235 Watt weet ik niet welk merk

Maar het gekke is, ik heb die sweex 350 watt in mijn pc met Epox 8rda+ daar doet ie het gewoon, die 8rda3+ gaat er niet eens mee aan. Die andere 2 voedingen gebruiken we ook in andere pc's, die doen het ook gewoon goed.

We hebben hem al 2x terug gestuurd naar desbetreffende internet winkel, maar dan krijgen we hem weer terug met de melding dat hun de door ons geconstateerde fout niet konden herproduceren.