Mail sturen naar mailinglist

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 23:04
Ik heb op een site van me een mailinglist, die opgeslagen is als een tekst bestand. Maar ik wil nu dus een mail sturen naar alle e-mail adressen in die tekst bestand, heb een aantal programma's geprobeerd maar de meesten zijn dus niet freeware en ik wil niet echt betalen voor een programma die ik éénmalig ga gebruiken.

Kent iemand nog een freeware programma om naar een mailinglist een e-mail te sturen?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18

DkF

Die list heeft ook een e-mail adres neem ik aan? En als je daar iets naartoe stuurt, gaat het toch naar iedereen in die lijst?

Of begrijp ik je vraag verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door DkF op 24-11-2003 17:22 ]

• devil-j
DkF schreef op 24 november 2003 @ 17:21:
Die list heeft ook een e-mail adres neem ik aan? En als je daar iets naartoe stuurt, gaat het toch naar iedereen in die lijst?
In die list staan er dus e-mail adressen, ik zoek dus een programma om naar die e-mail adressen een e-mail te sturen ...

• DkF

DkF

Sorry, ik snap hem nog niet...

Stel die list heet lijst@jouwdomein.nl
Die server slaat de mensen die "deelnemen" aan die lijst op in een tekstfile...
Als jij een mailtje stuurt naar lijst@jouwdomein.nl dan stuurt die server dat toch door naar alle adressen in de lijst?

Probeer je vraag anders eens op een andere manier te formuleren...

• devil-j
DkF schreef op 24 november 2003 @ 17:28:
Probeer je vraag anders eens op een andere manier te formuleren...
Ik heb mailinglist.txt
Inhoud van mailinglist.txt is:
hai@hotmail.com
yow@hotmail.com
bay@hotmail.com
etc. etc.

De programma moet dus naar deze mails een e-mail sturen die ik in dat programmatje dus ga maken.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
In je e-mailprogramma de adressen kopieeren-plakken in het bcc-veld.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• devil-j
RolandWitvoet schreef op 24 november 2003 @ 17:38:
In je e-mailprogramma de adressen kopieeren-plakken in het bcc-veld.
Stuk of 1000 e-mail adrssen kopieeren en plakken? :/

• DkF

DkF

devil-j schreef op 24 november 2003 @ 17:31:
[...]

Ik heb mailinglist.txt
Inhoud van mailinglist.txt is:
hai@hotmail.com
yow@hotmail.com
bay@hotmail.com
etc. etc.

De programma moet dus naar deze mails een e-mail sturen die ik in dat programmatje dus ga maken.
Kijk, da's duidelijker!

Ik weet zo snel ff niets anders te verzinnen dan de import-functie van Outlook, heb je dat al eens geprobeerd?

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 13:49
devil-j schreef op 24 november 2003 @ 17:56:
[...]

Stuk of 1000 e-mail adrssen kopieeren en plakken? :/
why not?

• CTRL-C
• CTRL-V
• mail verzenden

:)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:10

lordsnow

I know nothing

devil-j schreef op 24 november 2003 @ 17:15:
Ik heb op een site van [mij] een mailinglist, die opgeslagen is als een tekst bestand.
Normaal gesproken werkt een mailing-list als volgt: iedereen die geabonneerd is op de list hoeft alleen maar naar de list te mailen (bv, naar schaken-list@schaken.nl) en dan krijgt iedereen die geabonneerd is op de list automatisch een kopie van dat mailtje thuis gestuurd.

Die functionaliteit heb jij op jouw website? (Het klinkt namelijk alsof je alleen maar een verzamling e-mail addressen hebt, in een tekst bestand).
Maar ik wil nu dus een mail sturen naar alle e-mail adressen in [dat] tekst bestand
Als jouw website werkt zoals een normale mailing-list kan je de mailing-list toch gewoon het mailtje sturen? Dan komt het bij iedere abonnee aan.
[Ik] heb een aantal programma's geprobeerd maar de meesten zijn dus niet freeware[.] [En] ik wil niet echt betalen voor een programma die ik éénmalig ga gebruiken.
Er zijn inderdaad wel mass-mailing programmas te vinden (ik heb net even gekeken op tucows, en geGoogled). Maar inderdaad - het lijkt er op dat er geen een gratis beschikbaar is.
[Weet] iemand nog een freeware programma om naar een mailinglist een e-mail te sturen?
Een mailing-list en een lijst met e-mail addressen zijn twee verschillende dingen. Voor het eerste gebruik je gewoon je normale mail-prgramma, en voor het tweede een mass-mail programma.

Anyway - het lijkt er op dat er geen gratis mass-mailer beschikbaar is.

Mischien een leuk programeer opdrachtje voor iemand? Een simpele mass-mailer lijkt me niet zo moeilijk.

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 13:49
lordsnow schreef op 24 november 2003 @ 18:17:
Mischien een leuk programeer opdrachtje voor iemand? Een simpele mass-mailer lijkt me niet zo moeilijk.
Nee, zou niet zoveel werk zijn..
Alleen ik heb een beetje een dubbel gevoel bij dat soort programma's (qua spam enzo)

• devil-j
.. dan maar een admin gedeelte programmeren voor de mailinglist waar ik dus ook mails kan sturen en mails kan bewerken etc. ben liever een paar dagen kwijt, dan dat ik geld moet betalen aan een programma.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat je eventueel zou kunnen doen is het volgende:

[omslachtig modus]

• Open het .txt met excel.
• Als het goed is kan je nu aangeven waar 'ie de kolommen moet scheiden
• Kick de rest van de info uit het .xls bestand, en exporteer/kopieer/"sla op als" de mail adressen naar een .txt of .doc bestandje; van daaruit kan je adressen kopieren in het mailbericht.

[/omslachtig modus]

Succes ermee!

[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 24-11-2003 18:49 ]

HENG HENG

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 15:30
Ideetje: plak die lijst in een tekstverwerker, vervang enters (\n) door een komma en je kunt ze heel eenvoudig knippen en plakken.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als het voor eenmalig gebruik ik is het echt verreweg het makkelijkst om gewoon de e-mailadressen even te copy-pasten, ja, ook al zijn het er 1000 (of je er nu 10 of 1000 hebt maakt niets uit, is blijft één handeling)

Je kunt natuurlijk op je server ook een virtueel e-mailadres aanmaken (zie de aliases of virtusertable files) die je forwarden naar al die adressen.

En als je toch kunt programmeren dan is een perl-scriptje dat even mail stuurt ook geen probleem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@addressen=qw(jan@.... piet@.... klaas@....);
for $adres (@adressen)
{open( MAIL, "| /usr/sbin/sendmail -t ") || &CgiError;
  print MAIL "To: $adres\@$server\n";
  print MAIL "Subject: ....\n";
  print MAIL "From: .... Website <info\@....nl>\n\n";
  print MAIL "beste $adres,
Je ontvangt deze spam ondat...
groetjes,
Devil-j";
  close( MAIL );
}

Hoeveel zal ik eens vragen voor deze 12 regel code })

het is zo simpel dat ik me voor kan stellen dat je er geen programma's voor kunt vinden.
Aan de andere kant; er is bergen gratis mailinglist software, denk aan mailman, majordomo, etc. Maar voor eenmalig gebruik is dat gigantische overkill.

[ Voor 8% gewijzigd door RolandWitvoet op 25-11-2003 01:14 ]

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Pagina: 1