Lege cartridge??

Pagina: 1
Acties:

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:55

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
Ik moest gisteren even wat printen voor m'n broertje.... zegt de printersoftware dat de printer bijna leeg is, wat ik zoiezo al vaag vond want er zijn pas 442 pagina's mee geprint... dus dacht nou ja zou kunnen is nog de eerste cartridge die je dus bij de printer krijgt. Dus ik dacht naja dan maar een nieuwe erin. Heb ik dus net gedaan. Maar ik dacht laat ik eens kijken hoeveel inkt er nu echt nog in de cartridge zit. En wat schetst mijn verbazing, ik had nog makkelijk een pagina of 50 kunnen printen.

Afbeeldingslocatie: http://pgdn.net/upload/files/CG3DV6J83F.jpg

Is dit normaal??

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Epson printer? Ja dan is het normaal. google er maar even op.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

HP zie ik, tja is ook normaal.
dat ding zegt dat de inkt op is, gewoon doorprinten.
zolang de pagina's er niet slechter uit gaan zien snap ik niet waarom je de cartridge vervangt.

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Hmmm volgens het plaatje lijkt het me een HP cartridge toe.... Heb zelf een HP 843C en in jank ze meestal helemaal leeg. Ik weet echter niet wat voor type ik zie afgebeeld... kan dus inmiddels anders zijn?

Moses

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:47

Unagi

Always aware...

hp printer cartridge type 56 :)

de meeste inkt bleef overigens in t sponsje zitten, sja dan komt t er natuurlijk ook niet uit :/

Verwijderd

Ik heb hier een HP 820Cxi inktjet staan waar HP51645A (zwart) cartridges ingaan.

Die catridges hebben dus geen spons, maar een soort folie-zakje waar de inkt in wordt opgeslagen. Gedurende 't gebruik wordt deze steeds leger gezogen en wordt samengedrukt (min of meer vacuum gezogen dus).

Omdat er geen spons gebruikt wordt, kan hij in theorie dus bijna helemaal leeggezogen worden.

In theorie dus... :/

Puur uit nieuwsgierigheid heb ik eens een cartridge opengemaakt op 't moment dat de drivers én de indicator op de cartridge aangaven dat deze leeg zou zijn.

Zag en voelde direct dat 't niet zo was.

Heb toen met een injectiespuit en naald (nee geen junk, laboratorium ;) ) de resterende hoeveelheid inkt zo goed en kwaad als 't ging er uit gehaald, en de hoeveelheid met een disposable plastic meetpipet gemeten.

Er bleek nog ongeveer 9,5ml in te zitten... De cartridge zou volgens opgave van HP 42ml moeten bevatten. Met andere woorden: Rond de 23% geeft de software/indicator al aan dat de cartidge (bijna) leeg zou zijn.

Eerlijk is eerlijk, je kan dan nog wel doorprinten.

Dus ik heb een tweede cartridge zover mogelijk leeggeprint, tot de kwaliteit achteruit ging.

Aangenomen dat HP de techniek de cartridgefabricatie dermate onder de knieën heeft dat de cartridges onderling qua vulling en inktverbruik goed overeenkomen, zou een vergelijking tussen twee verschillende cartridges wel iets van bruikbare info op moeten leveren, zonder 't experiment in triplo te moeten doen

Zelfs na volledig leegprinten, bleek er nog zo'n 4ml inkt in de cartridge te zitten :/

Ik heb ook een Epson Stylus 895 Photo, waarbij volgens Epson er inktreserve moet zijn omwille van de vaste printkop, en dat kan ik nog wel begrijpen. Daarbij geven ze ook de hoeveelheid pagina's die geprint kunnen worden per cartridge, ipv de inhoud in ml inkt als indicatie.

Maar HP heeft bij de meeste inktjetprinters dus de koppen op de cartridge zitten, en deze zijn dan ook voor éénmalig gebruik.

HP heeft dan voor zover ik kan bedenken geen reden om rest-inkt te laten zitten.

Aangezien ik geen dure nieuwe cartridge open heb gemaakt om te controleren of er niet meer dan 42ml inzit, kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat HP je een oor aannaait.

Even praktisch gezien vindt ik 't wel een beetje dubieus dat HP bij 't type cartridge dat ik gebruik al zo vroeg een "LEEG"-waarschuwing geeft.

Ik zal niet de enige zijn, als ik vermoed dat HP (zeker met z'n gebruiksvriendelijkheidspropaganda) gokt dat de gemiddelde gebruiker (n00b/halfn00b) 't zekere voor 't onzekere neemt, en de cartridge dus vroegtijdig vervangt...

Maar goed... ze verdienen niet voor niets op de cartridges, en geven de printer zo'n beetje weg.

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:55

KabalA!

[ No-Life ]

Topicstarter
FSF-Moses schreef op 24 november 2003 @ 17:11:
Hmmm volgens het plaatje lijkt het me een HP cartridge toe.... Heb zelf een HP 843C en in jank ze meestal helemaal leeg. Ik weet echter niet wat voor type ik zie afgebeeld... kan dus inmiddels anders zijn?
Het is inderdaad een HP type 56. Hij zit in een PSC2115 all-in-one, het is namelijk zo dat ik hiervoor alleen maar epson printers heb gehad en daarbij wist ik inderdaad dat je gewoon door moest printen, ik wist ook wel dat er nog ink over was als de printer aangeeft dat je um moet vervangen, maar dat er zoveel over zou zijn verbaasde mij een beetje dus twijfelde of dat wel goed zou zijn :).

iig bedankt ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Pagina: 1